Sv: Vårmammor 2011, del 2!
Här är det jag som har problem med FK. Jag var ju arbetslös och det tog tid för dem att skicka rätt papper till mig. Fick dem och de ville ha in allt senast 6/6 tror jag det var. Jag skickade iaf dagen efter det kom till mig, dvs i slutet av maj men jag har fortfarande inte fått min SGI fastställd...
Tur att jag har en snäll mamma och en underbar sambo som betalar för mig eftersom jag själv inte fått in några pengar på flera månader nu!
Å andra sidan så kan man ju se det som att jag sparat på föräldradagar nu
Vi var iaf på bvc för 3månaderskontroll + vaccination idag. Alice är nu 60cm lång, väger 5650gram och har ett huvudomfång på 39,8cm. Hon följer alla kurvor perfekt, på medelkurvan och är således ett riktigt skolboksexempel
Det enda som hon stack ut lite med är att hon är så stadig i kroppen. När hon sitter i mitt knä så sitter hon verkligen på mitt ben, med rak rygg + nacke och om hon ligger på rygg kan jag dra upp henne i händerna ända till stående utan några som helst problem
Efter vägning + mätning så somnade hon i min famn, hon vaknade till och grät i nån minut när hon fick sprutorna men sen somnade hon om igen. Ikväll har hon varit lite låg och trött men det kan mkt väl bero på att hon sovit mindre än normalt senaste två dygnen pga värmen och behöver inte ha med vaccinationen att göra. Igår var vi ju på stranden hela dagen och det var ju så skönt i skuggan på filten att hon bara sov ca 40 min under dagen istället för två timmar
Ikväll sover vi över hos mormor för imorn ska vi ut och åka Lennakatten, ett ånglokståg som går här på sommaren