Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hugo blir också fyra månader nästa vecka och vi ska till BVC. Tänkte också prata lite med BVC-sköterskan då om smakisar. Jag har ju tänkt göra egna. Tror det blir bäst om man blandar typ morot och bröstmjölk till en början.

Pappan skojade häromdagen när vi satt och åt frukost och sträckte sin macka till Hugo. Hugo gapade och ville ta en tugga. Han blev jätteledsen när pappa tog bort mackan och han inte fick smaka! :o

Har alla gått på semester nu härinne? :p

Ni verkar ju ha bättre saker för er än att sitta vid datorn i alla fall... :D

Nä då inte här iaf men händer inte så mkt roligt bara, lillen mest snäll å glad hela tiden, det e ju iofs roligt :) va på BVC häromdagen 3 mån+3 v vägde 7990 g å va 65,5 cm lång, växer fortfarande så det knakar!

Vi var på BVC igår och fick 3-månadesvaccinationen. Har skjutit lite på den iom att Tilde inte mått riktigt bra. 4 månader och 4 veckor var hon 63,5cm lång och vägde 7250g. Stora tjejen! :love:
2juni%2B2011%2B312.jpg

Hon äter fortfarande väldigt lite, oftast runt halva normalbehovet, och flytande (dvs ersättning) enbart i sömnen. Dagtid får hon i sig lite gröt (sinlac då hon ej ska äta mjölk och gluten), kanske 1/4-1/2 port/dag... Och lite pure. Potatis, majs, sötpotatis, morot, ärtor... Mest eget men även köpt då hon fick börja äta det på sjukhuset... Och diverse frukt... "Riktig mat" har iaf fått igång hennes mage, så nu bajsar hon själv! :banana:

Men hon växer som hon ska trots att hon äter så dåligt, kroppen är fantastisk!

Vad skönt. Hoppas det kan gå ännu bättre nu då när hon börjar få lite vanlig mat. Hon ser ju rund och go ut iaf:laugh:

Emil knallar med på som vanligt. Äter, sover och jollrar. Vill helst ha full uppmärksamhet så fort han är vaken:grin: Han fick en liten kusin i måndags natt som heter Elice.

Emil har börjat tycka det är piss med långpromenader. Han sover första 20-30 min sen vaknar han och då skriker han tills han kommer upp.... Numer har jag börjat ta med bärsjalen när vi går ut.. För i den kan han minsann sova...

Aaa nu måste vara en bra ålder å bära! Vidar älskar det men inte min rygg så baby-björnen har rykt och numer gäller min nya ergo-baby <3 ett tips i vagnen är att stoppa en vanlig kudde under bebisen så den kan halvsitta i liggvanen mycket populärt här och känns stadigare än å ha han i sittvagnen när han går :)

Ja det kan ju vara en ide. På BVC sa de att man inte ska byta till sittdelen innan de sitter stadigt själva pga att ryggen inte är tillräckligt stark, men kudde i liggvagnen kunde vara värt att testa. Babybjörn har jag aldrig gillat. Blev trött jättefort i ryggen av den. Bärsjal däremot är toppen. Kan gå flera timmar utan att bli helt slut.

Hugo vill också helst bli buren på hela tiden. Ska nog kolla efter en mer ergonomisk bärsele. Har en BabyBjörn nu. Fast han accepterar att ligga i vagnen så länge den är i rörelse i alla fall, så promenader kan vi ta med vagnen. På vår vagn finns ett "sittläge" så man kan fälla upp bottenplattan. Han gillar att sitta upp och titta. :)

Nordsvensken: Hon ser så go ut lilla Tilde! :love: Vad skönt att det verkar ordna upp sig med hennes mage! :)

*fortsätter på samma knapp*

Igår fick Hugo för sig att han inte skulle äta från bröstet... Jag pumpade häromdagen eftersom han suger sönder mig ibland så bröstet fick en chans att läka och Hugo fick mat av pappa i flaska. Har ju gjort så förut och det har fungerat bra.

Den här gången skulle han inte äta från bröstet igen. :crazy: Igår morse var jag supertrött, så jag gav upp och pumpade och han fick i flaska igen. Men han ska ju helammas i typ en månad till i alla fall är min plan och jag vägrar hålla på så hela den tiden. :devil:

Utrustad med tålamod till tusen (mitt tålamod är rätt kasst normalt sett) så gav vi oss på amningen till nästa gång han skulle ha mat. Efter 20 minuters tjafs så bara ger han upp och äter som vanligt?! Knasunge. :p

Samma vända gången därpå med andra bröstet och sen efter det har han varit precis som vanligt igen. Kan han tänka så långt att om han tjafsar så får han flaskan? Alltså, kan de tänka så långt redan? :angel:

här är det INTE semester...vi removerar å håller på 24/7 i flera veckor men nu är de klart å i veckan flyttar vi!! tack du gode för den snällaste dotter som finns som finner sig i ALLT! bärsele en stund, golvet, babygym, babysitter å sen vagnen...varje dag samma sak! hon behöver uppmärksamhet ja, men de räcker med att hon får sitta mitt i å att man pratar med henne, sen kan hon ligga å sova i vagnen å nä hon vaknar kan hon ligga där ¨å sparka länge innan hon säger nåt! usch, när jag läser vad jag skrivit låter de som om vi inte bryr oss om henne men så är det inte! får inte ens gnälla på sömnen..då vi somnar halv tio/ tio å vaknar inte före kl 8 på morgonen:cool:

Idag bli lillgrisen 4 månader <3 Kan inte fatta att han blitt så stor samtidigt som att det är helt otroligt att de bara 4 månaders sen ja krystade ut han, känns ju som en evihet sen :)
Imorgon åker vi våra 40 mil till Öland, ska bli spännande å åka på semeter som småbarnförälder !
Bjuder på en bild på skitungen!
268315_10150377279329554_720024553_10293293_2191115_n.jpg

Stora killen! :) Hoppas det går bra att åka bil så långt!

fitzy: Härligt med nöjd bebis! :D

Hugo fick provsitta sin matstol häromdagen. Det var helt okej!

sam_0604_157490504.jpg

Edit: Såg nu när jag la upp bilden att det är lite genomgående grönt i min hjärna... Köket är grönt, Hugo är grönklädd. Jag funderar på att sy ett grönt överdrag till stödkudden i stolen... :angel:

Senast ändrad:

*Kl*

Lilla fröken upptäckte sina fötter :idea:
270476_10150245471063652_540403651_7536868_752472_n.jpg

Sover gott i sin vagn:
282142_10150245471128652_540403651_7536869_1940980_n.jpg

Sambon gjorde för en vecka sen en ny tatuering. Lite skakiga linjer men det ska fixas till vartefter. Det är en kompis till honom som gjort den :laugh:
261334_10150239204663652_540403651_7477249_6849818_n.jpg

Supercharmigt :p Hon är inte tjock någonstans, tvärtom så är hon klart längre jämfört med vikten, men ändå har hon sånt där veck :D

kl

Lyckades ladda in några bilder från telefonen till datorn. tekniska jag:D

Här är Emil för några veckor sedan
32583943.jpg

Och detta är från allsången nu ikväll
32583949.jpg

Jag jobbar med datateknik, men är i såna där lägen inte det minsta teknisk själv... ;) Han är grymt söt din lilla Emil! :love:

LadyCovergirl: Mathilde är bra söt hon också! Häftigt att tatuera in namnet! :)

*fortsätter på samma knapp*

Vi är hemkomna från fyramånaderskontrollen på BVC nu. 65 cm lång och 6990 g tung är Hugo nu! Det ger ju resultat att han äter varannan timme dagtid... :o :love:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V