Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

När jag var liten fick jag AD-droppar iaf. Samma sak även om nu A:et är bortplockat :p

Mathilde tycker att dropparna är blä så hon försöker alltid spotta ut dem :rofl: Hon får iaf sina på tesked.

När jag var liten fick jag AD-droppar iaf. Samma sak även om nu A:et är bortplockat :p

Mathilde tycker att dropparna är blä så hon försöker alltid spotta ut dem :rofl: Hon får iaf sina på tesked.

Jag fick också AD-droppar när jag var liten. Ninnurur kanske tillhör en äldre åldersgrupp. :angel: :D

Jag ger d-dropparna med semperdroppar varje morgon i bebissked i matstolen vid frukosten, han får ju inte äta nåt än annat än men är nöjd över å få va med ;)

Jag ger d-dropparna på sked. Minifom ger jag bara en liten skvätt i munnen. Den är ju så trögflytande att det är hopplöst att använda sked till den.

Ikväll har vi varit på allsång. Emil sov inte en blund under de två timmarna och hade hans huvud kunnat snurra hela vägen runt så hade det gjort det;). Han lär nog sova gott inatt nu när han ätit sitt kvällsmål.

*Kl*

Idag har vi haft prästen här på dopmöte. Supertrevlig präst! :laugh: Vi har valt psalmer och bestämt vem som ska göra vad på dopet. Hoppas bara på lagom fint väder så vi kan sitta i trädgården. Helst varken drunknings- eller värmeslagsrisk :p

Vi velar fortfarande om vi ska döpa eller inte.

Planen från början var att vi skulle det, punkt slut. Sambon har hållit hårt på det och för min del spelar det ingen roll. Men då får han ju ta tag i det också. Än har det inte hänt något. Ska han döpas så ska han dock göra det innan han är för stor för min gamla dopklänning (ca 6 mån). :angel: :p

Jag och sambon var överens på den punkten så det har varit smidigt. Främst för mig eftersom det är sambon som bokat kyrka och präst, fixat inbjudningskort och postat dessa samt börjat planera maten. Jag står för dopklänningen :p (Samma som jag en gång är döpt i, dessutom är en av faddrarna också döpt i den :laugh: )

*Kl*

Kan man se mer förvånad ut på ett passfoto?! :rofl:

264413_10150236391763652_540403651_7448627_1779324_n.jpg

Inte konstigt de tar tid för FK å pappadagar....fick från Skatteverket att Tösen inte fick heta pappas efternamn eftersom faderskapet inte var fastställt:mad:...pissarg ringde jag skatteverket å dom hade absolut inte fått in några papper, ringde soc, då vi var där veckan efter födseln å skrev papper, jo då...tanten hade gått i pension, papperna låg tydligen kvar å OJ då, det hade missats..jag tror dom skickade in pappret illa kvickt för att slippa fler telefonsamtal från mig:devil:..Nu har iaf F fått en pappa å vi måste skicka in namnändringspapper mm..allt ska då krångla...

måste även skryta med min lilla tös då vi varit vid gården å renoverat som tokingar 8-10 timmar/ dag i tre veckor nu å hon hänger bara med, ligger på golvet en stund, vagnen, bärsele å babysitter..tittar på å bara pratar å skrattar! så snart blir de flytt för oss!!

Oj vilken duktig tös!! Det skulle Emil aldrig finna sig i. Han vill ha full uppmärksamhet hela tiden.

Idag har vi varit på BVC. Nu har han precis passerat 7 kg:eek: blev tre månader igår. Fick sina sprutor idag och han blev jätteledsen. I fortsättningen får nog Henrik gå med honom när han ska få spruta för jag börjar ju bara också gråta när Emil blir så ledsen.

Hugo brukar kunna roa sig själv i babysitter eller vagn i typ 15 minuter, sen vill han ha uppmärksamhet, annars skriker han tills han får det. ;)

Orion: Jag trodde jag också skulle vara blödig när Hugo fick sprutor, men så här i efterhand tror jag faktiskt att pappan skulle tycka det är jobbigare än jag. Jag trodde jag skulle vara räddare för spruta än vad jag är eftersom jag svimmade när jag fick hepatitB sprutan... :p

*fortsätter på samma knapp*

Vi har provat Huggiesblöjorna nu och för första natten på länge så är det inte bajsläckage! Han bajsar ju som en hel karl grabben, då är det toppen med resåren i ryggen! På Pampersblöjorna har det varit glappt i ryggen, inte konstigt att det läckt då. Däremot har vi inte haft kissläckage med någon av blöjorna. :)

Igår fick jag äntligen en bild på Hugo och min gamla hund (som bor kvar hos mamma och pappa). :love:

20110709150_156591502.jpg

Ungefär tre sekunder efter fotot så gick Challe (hunden) och la sig på behörigt avstånd igen. ;)

*kl*

Vänder sig era bejbisar (mage-rygg, rygg-mage)? Hur får ni dem att sova på rygg?

Hur roar ni de små liven? Vi har en babysitter och ett gym, men annars har vi nästan ingenting. Ska ni ha någon "lära-gå-stol", hoppgunga eller skippar ni sådant?

När ska ni börja med smakisar?

Hahah tusen frågor, men några av bejbisarna börjar ju vara omkring 4 månader nu, det händer ju verkligen massor nu :)

Emil har vänt sig både från mage till rygg och från rygg till mage. Det är väl ca 2 veckor sedan. Dock är det inget han över på, utan han är nöjd med att ligga som man lägger honom:cool: Utom för länge på mage då.

Han har kan äntligen roa sig iaf en 5 min i babygymmet nu.... Babysittern tycker han är sådär. Bäst är när manh leker med honom eller bär runt på honom:grin: Jättekul... Kan knappast påstå att man får något gjort som man borde..... När han är stabilare så ska jag köpa en gåstol till honom. Det verkar vara en rätt populär leksak.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med smakisar. Nu är han ju bara nyss fyllda tre månader, men det finns ingen mjölkfri gröt eller välling mer än från 6 månader.

Sitter någon bebis upp än?

Vidar har lyckats vända sig några gånger nu men det känns som att han mes haft tur snarare än att han vet hur man gör :) jag låter han sova i den ställning han vill men lägger han alltid på rygg... Sitter gör han inte själv än men med lite stöd går det bra och i matstolen sitter han fint :) smakisarna lugnar jag mig nog med nån månad är ju ingen brådska och rekomendationerna nu för tiden är ju att helamma de första 6 mån så att tarmarna ska hinna mogna...

Mage till rygg har Hugo vänt sig länge. Tror han lärde sig det fort eftersom han inte gillar att ligga på mage! :p Rygg till mage har han vänt sig en gång, men det var mer tur än skicklighet (han låg i vår säng och pappan satt bredvid och tryckte ner madrassen så han "vickade"). ;)

Hugo är inte helt stadig i huvudet än, men det händer massor och har gått fort sista tiden. En gåstol har vi ärvt och en hoppgunga kommer också att komma. Men han ska bli stadigare först.

Smakisar börjar vi nog med rätt tidigt, han visar jättetydligt att han vill smaka. Igår satt han i mitt knä när vi åt korv med bröd och han följde varje tugga jag tog... :p

Jag ska börja jobba om 2 månader (Hugo kommer vara 5½ månad då) och då har jag tänkt att han ska kunna äta en smakportion på dagen och ersättning när jag är borta. Jag hoppas kunna delamma när jag är hemma.

Min lilla tjej är också väldigt intresserad av mat, studerar oss noga när vi äter. Ska iväg och väga och mäta henne nästa vecka, då fyller hon fyra månader (vars tog tiden vägen? :eek: ) och då ska jag prata lite med bvc-sköterskan om smakisar.

Hon vänder sig bara från rygg till mage, älskar att ligga på mage och sova... inte så kul på nätterna :(

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 609
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar