Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Althera sa BVC också :) Så det ska inhandlas i morgon om det inte finns mat ikväll. Finns dock ingen anledning till varför det inte skulle göra det. ;)

En väldigt dum och basic fråga kanske, men petar du in snoppen så den pekar neråt? De enda gångerna någon blöja läckt för oss har varit när den som bytte glömt det. :)

Hej!
Idag på Vidars 3-månaders dag har vi varit på bvc å mätt å vägt och fått sprutor. Det gick bra, en liten tår i mammaögat bara ;) Trodde aldrig att jag skulle bli så här blödig, är ju svälv inte ett dugg rätt för sprutor och sånt, men blir helt enkelt ledsen när han är det... Hoppas nu bara att vi slipper feber och sånt, men ä så länge är han pigg å glad :)
Vägde idag 7170g å va 62,8 cm lång (+ 1200g å 2 cm på en månad)
Bjuder på en bild med, har nog inte lagt upp nån sen han föddes...
253614_10150336356314554_720024553_9949569_609513_n.jpg

Fortsättning nu då ; Visst fick ahl feber stackarn vaknade halv 3 i natt å ville inte somna igen vilket aldrig hänt förut, ville inte äta bara ligga hos mig... Har bara sovit korta oroliga stunder sen dess, nu verkar han dock ha däckat efter alvedonen... Stackaren, nu när det är så varmt också...

Vilken liten godning! :love:

Stackarn som får feber när det är så varmt. Hugo klarade sig på bara en Alvedon och sen sov han hela natten, men han fick sprutan på förmiddagen med tanke på att reaktionen skulle komma till eftermiddag/tidig kväll.

Annars verkar maten ha återuppstått hos mig i alla fall när jag började äta ordentligt igen (vilket vi tackar hjärtligt för). Han klarade sig precis lika länge som vanligt i natt igen i alla fall, så nu är vi nog tillbaka där vi var för en vecka sen. :) Får tänka på att jag äter ordentligt, jag är rätt bra på att glömma äta... :angel:

Nu har vi pappan hemma i 9 veckor tillsammans med oss också, vilken lycka! :love: Hugo och han firar redan med att gå en promenad till farmor och farfar. De har varit borta i snart två timmar och det är faktiskt rätt skönt att hinna göra något vettigt och bara få vara själv... ;) Det vettiga jag gjort har varit att plocka i Hugos byrå, nu är för små kläder bortplockade och större storlekar inplockade. Han växer som ogräs ju! :o :D

Bjuder på en bild på Hugo, ca 2 veckor gammal visserligen men ni får leva med det. :p

sam_0515_151562741.jpg

Hugo gillar sin snuttis starkt! :love:

Idag är lilla Freja redan 3 månader!!!:love:
248700_2122631066426_1265324863_2558890_1816110_n.jpg
247800_2122627666341_1265324863_2558882_666269_n.jpg

en riktig liten solstråle:love:

trazel: sån snutte har vi med fast en rosa katt..Hon klarar sig inte utan den om hon blir lessen..:D

Alla små bebisar har ju blivit så stora! :love:

Hugo har två sånna där giraffer och en kanin. Kaninen används inte så flitigt, men girafferna. Det var katastrof när jag var liten och mamma tvättade min snuttis, så jag tyckte det var lika bra att ha två att växla mellan. :p

Här har vi ingen snuttis eller liknande, är livrädd att få ett barn som grinar i flera dagar om man har glömt/tappat/tvättat snuttisen, känns onödigt att skapa ett sådant beroende redan... Hon verkar inte sakna något att snutta på heller.

snutteberoendet är inget jag skapat, eftersom vi har ett spybarn är alltid handduk med å när hon blev ledsen eller trött så lugnade hon sig när den va nära så tyckte jag de va bättre med snuttefilt..hon sov även oroligt ett tag å lugnade sig när hon hade nått att hålla om eller ha över ögonen..men alla barn vill juh inte ha..

Jag läste någon stans att det kunde vara bra med snutte, då barnet lättare kan komma till ro om det sover hos någon annan. Att det har med sig en portabel trygghet sas.

Emil är dock inte speciellt intresserad av sin snutte. Han har en kanin och en barbapappa. Men det kanske kommer när han blir äldre. Helst vill han ha mig nära istället:grin: Jag måste verkligen få hans säng färdigmålad så han får lära sig att sova lite själv.

snutteberoendet är inget jag skapat, eftersom vi har ett spybarn är alltid handduk med å när hon blev ledsen eller trött så lugnade hon sig när den va nära så tyckte jag de va bättre med snuttefilt..hon sov även oroligt ett tag å lugnade sig när hon hade nått att hålla om eller ha över ögonen..men alla barn vill juh inte ha..

+1 på det... Hugo kräks massor. Istället för att snutta på kräklappen så bytte vi till en snuttis. Han är väldigt nöjd och glad över bytet. :)

Igår hade han kräks ner både farmor och farfar, varav farmor hade blivit nerkräken i urringningen. Han är finkänslig vår lillkille! :D :p

Ja det kanske stämmer. Jag har mest hört skräckhistorier om folk som har glömt snutten hemma och fått vända och köra 50 mil för att hämta snutten, alternativt få semestern förstörd... Känns inte så lockande då jag är rätt tankspridd och någon snutte hade jag garanterat inte kunnat komma ihåg att släpa med överallt.

Men det är väl olika det med. Vårat barn har ju som sagt inte visat något slags intresse för att ha någon snutte.

Kl.
Idag har vi varit på BVC, och grabben väger nu 6340g och är 60cm lång! Kan ju lugnt säga att han är i den övre delen av viktkurvan:grin:. Han växer verkligen så det knakar lillpojken. Idag på morgonen så vände han sig från ryggläge till mage i sängen. Han vill ligga nära så han gör allt för att kulta intill:D

Trevlig midsommar allihop! Här har vi redan dragit igång firandet. Får se hur länge jag och Emil orkar hänga på i år.

Vi gav upp efter 3 timmars midsommarfirande. :o Tilde är ju inte världens mest possetiva bebis just nu med hennes matproblem, och inte blev det bättre av snorighet och 38 graders feber. Så det var mycket skrik de där 3 timmarna tyvärr.

Hoppas ni alla hade en bra midsommar!
j1uni%2B2011%2B218.jpg

*kl*

Måste bara berätta om våran tjej nya sovtider den senaste veckan..hon somnar mellan21.30-22.30 och vaknar mellan kl 8-9, utan natta mat eller nåt annat på natten! så nu kan man inte ens skylla på henne när om man vill vila om dagen :D

Vad tråkigt, men det var en väldigt fin bild! Vi gick in halv elva igårkväll. Tur vi har köpt hörselskydd till honom så han kunde sova tros att ljudnivån var allt annat än låg på grabbarna:cool: Han sov faktiskt större delen av dagen. Var nog jobbigt bara att höra alla människor

Stackars lilla Tilde! Alltid ska det vara något... :(

Vi firar midsommar med mormorn och morfarn och min brors familj i stugan i Dalarna. Hugo har skött sig som en prins, men under resningen av byns midsommarstång idag blev han panikhungrig och vi fick roa hela byns befolkning med mina tuttar. Haha, inte lätt att vara lite diskret med en skrikande unge på en öppen plats. :p

Han fixade den 30 mil långa resan utan större problem i alla fall. Paus ungefär var 10:e mil för att sträcka på benen och ge Hugo lite mat. Sista 5-6 milen var inte alls poppis. Får hoppas att han tycker hela hemresan är mer okej på måndag. :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 610
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar