Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vad härligt med en ridtur... Jag skulle kunna döda för att få rida snart. Min abstinens har blivit hög (och den blev ju inte bättre av att sitta och titta på Strömsholmstävlingarna en hel dag...) :p

Hugo har också börjat greppa saker och han ligger ofta och håller upp sin snuttis framför sig och pratar med den. :love:

Jag har inte druckit alkohol på 3½ år, den dagen jag gör det igen lär jag vara lättpåverkad... :angel: :D

Hugo har aldrig åkt så långt och ge mig på det själv känns lite överambitiöst... :angel:

Men från veckan innan midsommar och nio (:D) veckor framåt har sambon semester, då kan vi säkerligen ta en tur till Uppsala någon dag! :D

Låter bra det! :D

*fortsätter på samma knapp*

Även fast jag mådde så dåligt som gravid så saknar jag det! Jag har suttit och tittat på magbilder och saknar magen massor! Hugo får nog syskon snart (eller inte)... :angel: :p

Jag saknar inte att vara gravid, är så glad över att min kropp är tillbaka och jag kan göra vad jag vill, äta vad jag vill, dricka vad jag vill, rida, träna, springa osv... :banana:

Jag kan ändå inte göra vad jag vill nu... I och med Hugos komjölkproteinallergi kan jag inte äta och dricka vad jag vill heller. ;) Rida har jag ingen häst till och träna känner jag inget sug efter. :p Haha, jag vill ha mage att mysa med! Fast det är mysigare med en glad liten Hugo förstås... :love:

Jag får nog ta tillbaka det där... Jag och Hugo var ute och rensade ogräs på förmiddagen. När jag skulle resa mig ur fåtöljen efter att ha gett Hugo mat så kommer jag inte upp... Vi har suttit här sedan 14.45. Nu har jag gett upp och väntar på pappan som är på väg hem till oss. Börjar bli kris nu. :angel:

Tillägg: Hugo är väldigt nöjd och glad i alla fall. Maten framdukad hela tiden! ;)

Senast ändrad:

Nä herregud va glad ja e å inte va gravid i värmen! Fast det blir ju iofs rätt varmt med en bebis vid bröstet med :) jag å Vidar älskar att ligga i skuggan på en filt å titta på träden, haha jag vilar å Vidar gympar ! Fast börjar få lite ångest över midsommar har hört att man varken bör äta färskpotatis eller jordgubbar :o skulle ju känna mig hemsk om lillen får ont i magen för att ja ska gotta mig...

Ska man lyssna på sånt hela tiden skulle man ju få svälta...

Jag har ätit både jordgubbar och färskpotatis och Hugo är en nöjd och glad bebis. Säger jag och har en skrikande unge på armen... Men han är hungrig. ;)

Jag äter då allt, man ska ju kanske inte överkonsumera, men i normala mängder. Sedan äter jag inte vrålstark mat, det kanske är att utmana ödet... Hittills har hon inte reagerat på någonting.

Idag har Hugo fått tremånadersvaccineringen. Första sprutan tror jag inte ens han märkte, inte ett pip. Den andra sved lite och han blev ledsen i några minuter. Nu sover han, så får vi se hur han mår när han vaknar. :)

Han väger för övrigt 6110 g nu och är 62 cm lång! Stora killen! :love:

Här sticker dom båda sprutorna samtidigt, vi ska till bvc nästa vecka för vaccinering.

Det sa mamma att de gjorde på oss också när vi var små. Jag har ingen aning om varför de inte gör det här.

Jag vet inte om det kan bli en större grej av att det kommer in en helt ny sköterska också och när de är två blir det alltid en situation som gör ont? Annars är vi ju alltid ensamma med BVC-sköterskan. Min spekulation bara... Som sagt så tror jag inte ens han märkte första sticket i alla fall. :p

Nä det lät ju väldigt långsökt, alltså att de förknippar två stycken med ont...

Fast det med två sprutor vid samma tillfälle är ju något nytt i vaccinationsprogrammet. Det börjades det med -07.
Mina stora barn har bara fått en spruta som bebisar. Det är den mot difteri, polio och stelkramp. Till yngsta tackade vi nej till den pneumokockvaccinet, så han fick också bara en spruta.

Vi fick två sprutor i alla fall vid något tillfälle. Vi är födda -85 och -87.

Kan kanske vara något som man tog bort och sedan återgått till..?

Min tjej fick med vaccin idag, nu har hon lite ont i kroppen verkar det som så hejja alvedon!! hon va 62 lång å vägde 6240 g! så tre kg upp sen födseln!!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 611
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar