Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vilket fint väder ni fick till namngivningscermonin! :D

Här är jag vaken och Hugo sover som en stock (och har gjort det hela natten)... Bara för att vi måste upp tidigt på morgonen så kan jag inte sova. Bra av mig! :grin:

*kl*

Namngivning ska vi med ha tids nog, just nu håller vi på å renoverar å ska flytta så småningom!!

Min tjej hon somnar fortfarande framåt halv tio/tio å sover till halv 5/halv6 innan hon äter å sen sover vi till 8-9 igen:love: Hon vill dock inte somna i sin säng utan sover helst mellan oss, eller somnar i vår säng så lyfter jag över henne sen! hon jollrar å pratar som aldrig förr!! de är så underbart!!!

riktig förkylning har vi med haft i familjen..vi har varit sjuka å smittat den lilla så för några v sen va vi på barnakuten då febern bara ökade å ökade, 39,6 va den uppe i tillslut och då ville dom att man skulle komma in, fick en rejäl undersökning men allt va ok så de va bara hem å mata med alvedon så piggnade hon till på ett par dagar!! nu blir de verkligen bara roligar å roligare för var dag!!

Kl

I fredags förra veckan så vände det och lilla Emil har inte haft blod i bajset sen dess. Läkaren var lika lättad som vi. Så nu får jag äta mjölkfritt och sen ska vi träffa en dietist i höst och gå igenom hur vi ska börja med mjölkprodukter sen. Men det känns bra att det äntligen har vänt. Lite tråkigt att inte kunna äta glass i sommar :(
Igår somnade Emil vid elva och sov till kvart över fem i morse. Hoppas han tänker göra det till en vana. Nu har han precis somnat jämte mig i soffan.

Nej, det är det förvisso inte men du får åtminstone äta riktig glass när du har ammat klart. Jag som är laktosintolerant brukar fuska och äta riktig glass ändå. Smakutbudet är brutalt mycket större än på den laktosfria sidan :mad:

Har du testat laktoulos/laktras-tabletter? Det funkar för mig så jag brukar passa på att äta glass när jag tagit sån tablett. Brukar ta det när vi ska till svärföräldrarna och äta för de verkar inte riktigt få in att det inte bara är jag som är laktoskänslig utan Alice också... :cool:

Alice är i en härlig flirtålder nu! :love: Man får ofta härliga leenden och så har hon börjat prata massor också :) Det är som mamma säger, 2-4 månader är verkligen en enormt härlig tid med bebisen!!

Hur gör ni andra nu i värmen? Alice gillar det inte...! Ofta får hon ha bara blöja på sig, ibland t-shirt också, sällan body just nu... Vad gör ni för att underlätta?

de verkar inte riktigt få in att det inte bara är jag som är laktoskänslig utan Alice också... :cool:

Men kan bebisar verkligen vara känsliga för laktos? Jag har fått lära mig att de inte kan det... bröstmjölk innehåller nämligen nästan dubbelt så mycket laktos som komjölk. Om bebisar reagerar på mjölk, så är det proteinet, inte laktosen...?

Hur gör ni andra nu i värmen? Alice gillar det inte...! Ofta får hon ha bara blöja på sig, ibland t-shirt också, sällan body just nu... Vad gör ni för att underlätta?
Tilde har det också jobbigt i värmen... Hon är varm av sig även när det är svalt ute, och svettas massor nu när det varit så varmt. (vi har som mest haft 31 grader i skuggan här... :crazy:) Hon är inte alls glad då, det blir mycket gråt och gnäll... och hon äter dåligt också. Vet inte vad man kan göra för att underlätta dock...

Vi har legat på sjukan igen, jag & Tilde. :crazy: Hennes matproblem escalerade och till slut åt hon bara i sömnen, försökte man när hon var vaken fick hon bara panik. Det verkar inte bättre än att hon fått inflammation i matstrupen av magsyra som läckt upp, så nu får hon syrahämmande medecin... Och den hjälper, hon är redan bättre. Det är fortfarande en hel del problem med matningen, men inte alls som när det var som värst så jag hoppas att det ska fortsätta gå åt rätt håll iaf...

Men kan bebisar verkligen vara känsliga för laktos? Jag har fått lära mig att de inte kan det... bröstmjölk innehåller nämligen nästan dubbelt så mycket laktos som komjölk. Om bebisar reagerar på mjölk, så är det proteinet, inte laktosen...?

Jag fick också höra det där så jag frågade mamma om också är laktosintolerant och hon sa att det är nåt naturligt som gör att bröstmjölkslaktos bryts ned på nåt annat sätt, men jag fattade inte riktigt hur. Och för mig så funkar det ju med låglaktos/laktosfritt och laktasenymtabletter så det måste ju vara laktosen och inte mjölkproteinet då tycker jag. Eller hur? :)

När vi var inne med Emil sa även läkaren att det var mycket ovanligt att bebisar reagerade på laktos. Det var mycket vanligare att de var känsliga mot mjölkproteinet.

Ang värmen, vi har köpt en ac till sovrummet. En investering värd guld har vi kommit fram till. Emil har inte klagat så mycket i värmen, men han svettas ju en del och äter oftare.

Jag har Lactrase att ta vid behov men äter jag mycket laktos hjälper det inte fullt ut. Dock brukar jag ibland offra mig för glass eller choklad ;)

Men bara för att det är ovanligt så betyder det ju inte att det inte förekommer. Säger inte att ni ser det så men det känns som att många inte tror mig. Jag har ju ändå märkt enorm skillnad på Alice!

LC - jo så gör jag också nu för Alice skull :)

min tjej ligger mest i blöja i skuggan när det är varmt, huset är väldigt svalt så där inne klarar vi oss...däremot är de juh skittråkigt att ligga ner nu för det ska bara sittas...ligger hon i famnen så tar hon i allt hon kan å sätter sig upp´..hon lär ha ena jävlaagmuskler :)...har även en tand på g där nere,,de klias å dreglas...här går de undan..känns som man inte hinner med riktigt...

Alice har också kommit på det där med att sitta nu, hon till och med lyfter huvudet i bilstolen :D Men hon älskar fortfarande att ligga platt på rygg och titta :)

Det viktiga är ju att Alice mår bra och den första som märker det är ju du. :) Laktosintolerans går ju ofta i arv och har både du och din mamma det så känns det ju som en inte helt oväntad grej hon skulle vara överkänslig emot, även om det är ovanligt. :)

Hugo tycker också om att sitta! Han sitter gärna i knä och tittar på allt runt omkring. :)

Ja, det kunde vi inte klaga på :d

*knapp*

Liten fick 3-månadersvaccin i onsdags, blev lite ledsen vid andra sprutan men det gick över på mindre än en minut. Lite feber och gnäll på natten men annars märkte vi inte av det :)

*kl*

Härligt med sommar, har börjat dagen med en skogstur på hästen, sedan fika på stan med en mycket nyfiken liten bejbis som tycker att liggvagn är dödstrist... Vad snabbt dom små liven utvecklas, hon greppar saker och pratar och skrattar massor, riktigt rolig tid nu :love:

Ikväll ska jag ut och käka med ett gäng kompisar, och tänkte ta lite vin till maten och någon god svalkande drink som efterrätt. Är ju evigheter sen man har druckit alkohol, känns nästan som att man ska göra något olagligt haha :p

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 611
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar