Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Alice har blivit mer och mer gnällig, men jag tror jag vet varför... Det verkar vara en framtand på g! :o

Oj, det är väl väldigt tidigt? Hon blev ju precis två månader! :)

Jag fick en massa bra råd från BVC som vi håller på att prova, så skulle hon höra av sig innan hon gick på lunch för att bestämma hur vi skulle gå vidare (om det skulle behövas). Hugo rosslar dock på, men han verkar inte lika täppt längre i alla fall. :)

Vissa föds ju med tänder så... Jag ser inte fram emot det :D

Har varit på föräldraträff på bvc (tack larmet i mobilen :angel:). Mycket trevligt! Fick även mäta och väga idag, 20 dagar sen sist. 5175g (+325g), 58,5cm lång (+2,5cm) och 38,8cm huvudomfång (+0,8cm). Lilltjejen växer! ♥

Stora tjejen! :)

Jag funderar på att åka ner en sväng till BVC i morgon för att väga Hugo. Han äter ju inte som vanligt när han är så täppt. Vill gärna ha koll så han inte börjar tappa en massa i vikt ju! :)

Det finns ju näsdroppar för små bebisar som är avsvällande, så slipper han vara så täppt? Men sådana kanske du har provat?

Jajjemen, men koksaltlösning i spray funkar lika "bra". Känns onödigt att använda de avsvällande när det finns annat som fungerar lika "bra". Märks alltså ingen skillnad mellan vad han får. :p

Hej alla! Idag har killen haft en riktig "skit-dag" har bajjat massa gånger, men nu sista gången va bajset slemmigt å med röda "trådar" i... :confused: någon som vet varför det blir så?? Har inga sår på bröstvårtan eller så, å han är pigg å glad, men man blir ju lite orolig, å självklart är det ju röd dag imorrn med å ingen på BVC...

Usch då! Jag hade nog provat att ringa 1177 och se vad de säger.

Hugo börjar piggna till sig igen i alla fall. Inte alls lika täppt idag och äter lite bättre. Dock har jag gjort det dumma och provat att ge honom i flaska... Nu vill han knappt ammas längre, det är ju mycket jobbigare för honom. Det tog ett tag innan han fattade att det var det som serverades vid nästa mattillfälle. :grin:

På fredag ska Hugo få åka på hästtävling för första gången i alla fall. Jag måste ju ner och se terrängprovet på Strömsholm. :p

Vi har ju haft några turer med blod i bajset, och det är inte bra än:cry: Det vanligaste problemet är en liten spricka i analöppningen och då läker det säker snabbt. En annan vanligt orsak är mjölkproteinöverkänslighet, vilket läkaren tror är problemet med vår lille Emil. Dock har han fortfarande blod i bajset, nu 2,5v senare.
Men hittar du inte mer blod så verkar det inte vara någon fara.

Själv hoppas jag innerligt att Emil ska sluta blöda till tisdag... annars så skulle vi ta lite prover och ev måste vi åka till Lund för att de ska kunna kolla. Vill dock bespara honom detta.

Har för övrigt köpt en bärsjal. Gud vad skönt. Han gillar den skarpt och sover så gott i den. Toppen att man kan lägga honom både i vaggaposition och sittandes i den.

Aaa har läst på lite å det verkar vanligt, kunde även visst bli så när de är lite snuviga och får ner slem eller bajsat mycket, vilket han gjorde igÅr så ja har bestämt mig för att inte oroa mig :)

*knappen*

Nu har Hugo varit på hästtävling för första gången! Han skötte sig precis så bra som den prins han är. :love: Dock fick jag stora abstinensbesvär efter att rida, måste hitta en bra häst att sätta igång med omgående! :p

kl

Nu är nog äntligen allt klart inför dopet imorgon! Skönt. Hoppas prinsen är på gott humör imorgon på morgonen.
Idag var Emils bajs äntligen gult igen! Vad knäpp man är som förälder:D Nehe, dags att hoppa i säng snart kanske så man orkar vara i kyrkan imorgon vid nio och sjunga upp. Ska bli så trevligt så

Dopet blev verkligen jättelyckat. Emil åt precis innan och sov sig i princip genom dopet. Han sov även större delen av middagen efter. Haha, folk trodde vi drogat honom:D Ska se om jag kanske kan hitta någon bild sen på spektaklet

Åh, vad roligt! :)

Om Hugo ska döpas måste vi ta tag i det snart... Han måste ju kunna komm ai dopklänningen... Måste de ha klänning då förresten? Även om jag är en väldigt neutral mamma så vet jag inte om jag vill sätta på honom klänning, även om det traditionellt ska vara det... :p

*fortsätter på samma knapp*

Äntligen går det bra att amma utan amningsnapp! :love: Tidigare har Hugo bara snuttat lite och inte fått något grepp och tappat det lilla grepp han haft snabbt (och blivit toksur över det). Men nu har han blivit förståndig och ätit sig mätt två gånger utan napp! Ska det vara så här simpelt att amma så kommer jag ju delamma hur länge som helst... :D

Senast ändrad:

De bör nog ha lång klänning. Den symboliserar något att växa i, för att växa i tron typ. Vi fick lite brått att döpa nu för att han inte skulle hinna växa ur klänningen. Nu passade den precis. Det är min mamma som sytt den och jag , syrran och kusinerna är döpta i den.

Innan dopet
32458105.jpg

Hehe, sover redan
32458106.jpg

Vi sjöng några bitar
32458107.jpg

32458109.jpg

Min mormor har virkat dopklänningen som jag och mina bröder är döpta i. Jag tror även mamma och min morbror är döpta i den. Jag var sex månader på mitt dop och kom precis i den, men Hugo är större än vad jag var vid samma ålder... Äsch, vi får se! :p

Förresten, hur sover era små på nätterna? Hugo sover fortfarande och har inte ätit i natt. Jag känner mig helt utvilad och klockan är ju bara 6... :D

Emil sover lika som tidigare. 3-4 timmar i stöten och vaknar för att äta, men somnar snällt om efter

Ungefär så har vi också, oftast sover hon längsta passet "först" för hon hinner inte äta så mycket innan hon somnar om igen och blir ju då hungrig igen snabbare :p

Vi hade namngivning i torsdags, underbart väder så vi kunde ha både ceremonin och middagen ute i grönskan i mina föräldrars park :love: Liten skötte sig jättebra, halvsov under ceremonin och middagen, vaknade lagom till efterrätten ;)
(Onödig kuriosa: Jag hade samma klänning som när vi för 13 månader sedan berättade att vi skulle bli föräldrar :love:)

Ska se om vi har någon bra bild att bjuda på...

Lilla familjen:
img_7502_151553754.jpg

Trött huvudperson, hon hade samma klänning som alla min farmors barnbarn haft så nu började vi på andra generationen på den:
img_7579_151555373.jpg

Och en bild från igår när hon firade sin 3-månadersdag!
img_1601_151580870.jpg

Idag har hon blivit vaccinerad, första sprutan såg hon mest konfunderad ut över, andra gjorde ondare så då grät hon lite men det gick över ganska snabbt. Ingen feber ännu så länge.

Och alldeles nyss tog hon tag i sin första leksak på babygymmet! :love:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 611
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI