Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*hugger sista knappen*

Vad söta alla små bebisar är! :love:

Idag blir Hugo hela två månader! :eek: :love: Han och pappa firar det med att gå en promenad hem till farmor och farfar utan mamma. Herrejösses vad det är jobbigt. Första gången i hela hans liv som han är utan mamma ju. Dock tror jag att det är jobbigare för mig än för honom. :angel:

F brukar få vara ensam med pappa ett par kvällar i veckan när jag skat med hästen..nån gång i veckan brukar även farmor/mormor komma ut å ta henne på promenad o liknande så hoppar jag upp på pållan! men visst är det lite svårt att släppa henne :)...men tycker det är fruktansvärt skönt å komma iväg en sväng å göra det man gillar bäst! behövs lite egentid och avkoppling med!

min lilla tjej har börjat jollra å flina som bara den! det är så kul och det händer verkligen nya saker med dom små¨heeela tiden nu!!

Aaa visst är det hemskt att lämna dom :) här har vi Vidar-pappa-time varje måndag kväll då rider ja lektion å fikar, får jätteskuldkänslor när ja ska åka men när jag väl kommer iväg är det jätteskönt ! Å lillen äter så bra från flaskan så ja behöver ju egentligen inte oroa mig...

Hugo har inte provat flaska än. Ersättning vill jag inte ge, och brösten tömmer han helt när han äter. Har provat att pumpa efter han ätit och får ut max 10 ml, känns ju sådär att pumpa innan han äter då... ;)

Fick ur nästan 100 ml idag dock, så nu börjar jag få upp ett liiitet lager i frysen. Snart kanske jag kan rida (har man nästan 10 mil till hästen så blir det någon matning med pappa ju)! Han kan inte följa med, annars hade ju det varit ett alternativ. ;)

Jag är antagligen helknäpp som har noll problem att lämna Mathilde hos sin pappa :angel: Redan i torsdags var Mathilde ute på promenad med sin pappa och idag åkte jag till stallet. Mathilde hade gott om sällskap, både pappa, mormor och morfar var hemma. Jag var borta typ 2,5 timme och Mathilde hann börja gnälla lite men blev tyst när morfar la henne i knät och sjöng för henne :D

Jag vill inte heller ge ersättning så ja pumpar å fryser... Har även köpt en flaska som heter medela calma och funkar som ett bröst för barnet, naturligt flöde osv funkar skitbra :) prova vanlig från man först men då fick ahl i sig på tok för fort= magknip efteråt å jätteledsen...

Jag har inte heller några större problem att lämna Rebecca hemma hos sin pappa. Eftersom jag har henne hela dagarna på vardagarna så tycker jag gott att hon och pappa kan få lite kvalité tid tillsammans utan mig på några timmar, en till två gånger gånger i veckan. Då brukar jag passa på att åka till hästen och rida. Jag känner också att jag behöver de timmarna med egentid och "ladda om batterierna" och jag resonerar så att Rebecca mår bättre när jag är glad :)

Jag och sambon är hemma båda två. Mer han än jag dessutom. Ingen av oss har föräldraledigt nu, han är sjukskriven till 31 maj och jag studerar fram till 7 juni. Sen har han tio pappadagar och fem veckors semester innan han ska jobba fyra dagar. Därefter har han 15 månaders pappaledighet :p
Jag är föräldraledig 6 juni till 31 juli. Sen vanligt sommarlov en knapp månad innan min skola börjar igen.

jag behöver med tiden i stallet för att ladda om..de enda som är jobbigt nör jag går ut är att oftast börjar F skrika efter ett tag å de blir jobbigt för sambon:grin:..man är juh knäpp som tänker så men men...

hur går det för er med "mammakilona"? jag väger mer än nånsin å har börjat hos dietist..20 kg ska bort..känns som en evighet bort å eftersom jag inte ammar så får jag juh ingen hjälp där...vissa dagar går de jättebra med kosten medans vissa dagar är fruktansvärda...har nog med å göra att man inte är helt 100 psykiskt kanske...

(ursäkta mina stavfel..försöker mata barn mellan varven :))

Henrik tar Emil ett par gånger i veckan så jag får rida. Men jag har ju å andra sidan hästen precis utanför. Emil äter bra ur flaska och när jag är borta får han ersättning. Jag har inte så mycket mjölk att jag kan pumpa ur, för då räcker det inte tills han vill äta:( Det fungerar dock kanon att alternera med bröst och flaska.

Eh, mammakilona ja.... Det första 10 kg försvann ju fort.. men de andra 15.... Började i måndags med att både väga mig och mäta på lite olika ställen... Tänkte att lite kanske omvandlas till muskler eller nått:D Men försöker tänka på att äta bra. Har utökat min promenadrunda nu med så det blir 6 km varje dag, minst.

Emil har haft blod i bajset idag:cry: har pratat med sjukvårdsrådgivningen två gånger, senast för en halvtimme sen och då konsulterade de en kirurgläkare. Om han blir dålig på något sätt så ska vi åka direkt till akuten, annars skulle vi ringa jourläkarcentralen imorgon. Han är ju pigg, äter och kissar och bajsar som vanligt, men kan inte hjälpa att bli jätteorolig. *suck* och jag som skulle sjunga konsert imorgon med Py Bäckman och 134 pers till

Hugo hade också blod i bajset en gång. Vi kom fram till att det var mina bröst som var trasiga och blödde, utan att jag märkt det.

Hoppas det inte är någon fara med lille Emil! Det är lite roligt, mina bröder heter Emil och Henrik. :p

Jag gick upp 12 kg under graviditeten, varav väldigt mycket var vatten på slutet. Jag står nu på -14 kg, så jag väger två kg mindre än när jag blev gravid. Jag skulle dock vilja gå ner ca 5 kg till så är jag väldigt nöjd. Jag var tillbaka på min "innan-graviditeten-vikt" efter ca två veckor. Men jag la inte på mig så mycket annat än vatten som sagt...

Jag har 10 kg kvar att gå ner innan jag är tillbaka på startvikten, men jag känner inte att det är en jättebråska att bli av med dem med tanke på att det tog en 42 veckor att gå upp alla kilon :grin:

Den enda träningen jag ängnar mig åt just nu är ca 1½-2 timmars promenader per dag med hunden och rida ungefär 2-2½ timme i veckan. Just nu får det räcka :D

*delvis kl*

Jag är nog också galen, tycker inte att det är ett dugg jobbigt att lämna dottern med sin pappa... När hon var en vecka gammal åkte jag ut till stallet varje dag och mockade och fixade med hästen ca en timme, när hon var tre-fyra veckor började jag rida och longera och var borta ca 2,5 timme dagligen och det funkar toppenbra. Jag pumpar ur mjölk ibland så hon har, men orkar jag inte så ger sambon ersättning åt henne. Hon tar flaska bra och vi använder MAMs "kolik"flaska.

Har 5 extrakilon som sitter där de sitter, sjukt irriterande, vet inte hur jag ska bli av med dem... när jag har ammat klart så tror jag att jag sätter mig på hårddiet-dvs äter typ ingenting tills dom är borta.

Senast ändrad:

Hur förvarar ni mjölken i frysen?
Jag har en pump men har inte testat den än...

Vi har varit på barnakuten idag och läkaren där trodde att det kunde bero på att han var känslig mot komjölksproteinet. Det kunde tydligen inflammera tarmen så att några små blodkärl brast. Nu har jag ju ätit mjölkfritt sen i tisdags, men det kunde ta någon vecka till innan slemhinnan i tarmen bytts ut och då skulle blödningarna stoppa. Så nu bara avvaktar vi. han var lite imponerad att vi på eget bevåg testat att äta mjölkfritt utan att få idén från BVC först;). Så nu skulle jag bara fortsätta med det och så skulle vi höras nästa vecka.

Hann förresten till konserten. Kom in när det var tre låter kvar att öva på, sen var det bara att hänga med under konserten och lyssna in sig. Det var jättekul att sjunga med så mycket människor! Nu har jag äntligen fått i mig kvällsmat, så nu trillar nog jag och Emil i säng.

Jag väger ca 2 kg mer än innan graviditeten men kommer i nääästan alla mina byxor (alla ridbyxor funkar, och de är ju viktigast! ;)). -10 kg sedan förlossningen och anses normalviktigt om man ser till BMI (var precis på underviktsgränsen förut) så jag får väl vara nöjd :)

Jag har fryst in i iskuber, lätt att plocka ut och ta så mycket man behöver. Fast så lätt var det inte att få ur kuberna... Gör du det så frys in i mjuka formar och inte hårdplast. :p

Det verkar rätt vanligt med komjölksproteinsproblem med sånna här småttingar...

Härligt att du hann! Jag ska komma igång och simma nu när Hugo och pappa ska få ha egentid.... Måste göra nåt i alla fall och jag simmade mycket när jag var yngre. :)

Hoppas Emil kryar på sig fort! :)

jag väger ca 4 kg mer än närjag blev gravid...men har ca 20 kg gå ner innan jag har ok bmi...tänk om de kunde va lika lätt att gå ner som det tydöigen är att gå upp...:mad:..

min tjej verkar inte reagera på komjölk, skönt det eftersom ersättningen är basserad på det..men det är juh många vuxna med som reagerar på komjölksprotein, det är nog ganska så "starkt" för magen..

F sov från kl 10 igår till halv sex idag:love: , äter å somnar om till kl nio! så är det näsran var dag å jag tackar INTE nej!!!

ska på efterkontroll idag, å har precis fått mens..de kommer nog inte funka så bra...:)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 610
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?