Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

kl
Vad använder ni för blöja? Emil har Liberos, men nästan minst en gång om dagen så kissar han utanför den, även om den är nybytt. Finns det någon modell som sitter bättre eller sämre på killar? Det är precis som om det är sånt tryck i strålen att bjöjan inte hinner med att ta upp allt;)

Har precis samma problem här! Både kiss å bajs läcker ut flera gånger om dagen, har just bytt till "action fit" strl 4 och då har det blivit lite bättre men tips mottages tacksamt :)

jag använder med liberos, men när min tjej börjat pinka utanför har jag fått börja gå upp en storlek, för det är precis som att hon pinkar mer än blöjan kan suga upp då...men när man gått upp en storlek så ser nästa blöja gigantisk ut men de har inte runnit bredvid..jag tycker de e svårt de där med blöjor..dom ser om inte annat fruktansvärt obekväma ut, speciellt varma sommadagar....:laugh:

Vi använder Pampers, New baby stl2. Tycker att Pampers är mycker mjukare än Liberos! Har använt båda eftersom jag fick gratisprover med Libero och uppsugningsförmågan tycker jag är likvärdig. Gillar däremot Liberos våtservetter skarpt! De åker med i skötväskan. Ska prova Coop baby när de jag har tar slut för de finns till bra pris och har snäpplock på förpackningen, vilket jag gillar. Hemma har vi skötbordet i badrummet så där blir det skumtvättlappar, 200st för 13:- på Willys :D klipper dessutom itu dem för att de inte ska vara så stora så de räcker länge Funkar utmärkt med ljummet vatten :)

Just nu är det en trött tjej som sover på mitt bröst. Hon tränar som attan på att hålla huvudet så nu kan hon inte ens luta sig i babyskyddet ;) Men stark och stadig är hon! :love:

Vi kör också med Pampers, fast New Baby stl 3. :) Tycker också Libero känns hårda och Hugo blir röd i rumpan av de. Däremot gillar jag deras amningsinlägg. :p Tvättservetter kör vi på skumtvättlappar när vi är i närheten av en vattenkran (vilket är absolut oftast), annars har vi några tvättlappar från Natusan (som Hugo blir röd i rumpan av...).

Han fick feber igår kväll, mjölken hade inte runnit till (jag provade att pumpa, men det kom inget då heller) och han hade det riktigt jobbigt då. För första gången fick han fryst mjölk då. Men sen sov han hela natten och nu är maten tillbaka där den ska vara. ;)

Ja Liberos amninginlägg har jag också, de är ju toppen! :)

Ikväll ska jag på informationsmöte om en utbildning jag har sökt som jag kan kombinera med mammaledighet, lite nervöst är det...! :)

Hör inte hemma här men smygläser ibland...

Jag har samma problem med Libero blöjorna som du. Lucas kissar så att han blir blöt på ena sidan/ryggen. Det spelar ingen roll om den är nybytt eller vilken storlek det är. Det händer ändå. Jag använder bara pampers (active fit) och de har han aldrig kissat igenom/brevid. Vet andra som har samma problem med Liberos blöjor.

Tänk så olika de är, jag tycker inte alls om pampers! tycker dom känns "fuktiga" på utsidan med en gång..men de kan vara nåt jag bara fått för mig:eek:..däremot har jag provat blöjor på lidl, helt ok blöjor till billigt pris! använder oftast våtservetter av olika märken! parfymfria å billiga såklart!

Det låter spännande!

Hugo är fortfarande helt däckad... Men när jag tempade honom i morse hade han ingen feber längre i alla fall utan Alvedon. Han åt massor och sen slocknade han igen. Verkar bli en riktig sovardag för honom idag!

Då ska jag nog prova dem när paketet är slut. Det borde ju knappast kunna bli sämre

Imorgon hoppas jag att jag ska orka ta mig upp till Pop-rean som bärjar kl åtta i stan. Jag får nog med gå upp när sambons klocka ringer vid sex isf

*knappen*

Jag hr taskigt med mat till Hugo. Framför allt på kvällen. I tisdags kväll fick han ju urpumpad mjölk och sov gott på det, men igår kväll fanns ingen mer att ta av. Nutramigen blev ratat ganska snabbt av honom... Får ringa BVC nu på morgonen och be om något annat.

Jag antar att det har att göra med att jag knappt ätit något de senaste dagarna. Men om jag ser till att äta ordentligt borde väl produktionen komma igång ordentligt igen? Har ju aldrig varit problem med att maten inte räckt tidigare (det har snarare varit överflöd)...

Imorgon hoppas jag att jag ska orka ta mig upp till Pop-rean som bärjar kl åtta i stan. Jag får nog med gå upp när sambons klocka ringer vid sex isf

Och jag ska vara i stan 11.30 och räknar medatt gå upp med sambon 6.30. :p Fast vi måste åka hemifrån vid 10. Jag tänkte kika på POP-rean först också, men insåg när vi var tvugna att gå upp då. Vid det laget vi är i stan kanske det redan är urplockat ordentligt. Vi får se vad vi orkar med. Nattsömnen blir ju lite rubbad för oss alla när H inte är mätt när han somnar.

Prova först med att du äter och framförallt dricker ordentligt! Jag fick mig en tankeställare en av de varma dagarna när jag inte hade druckit ordentligt för Alice behövde äta från båda brösten för att bli mätt. Normalt så räcker det med ett bröst/amning. Då såg jag till att dricka massor så ordnade det till sig igen!

Vattenflaskan är med konstant, men maten har det varit si och så med (måste man äta mer än en gång om dagen...?) :angel: Det är ju så tråkigt att äta själv...

Idag ska jag och Hugo på gruppdejt med tre andra nyblivna mammor. Spännande! :)

Prova alth'era istället för nutramigen. Den smakar mycket bättre. Smidigt att ta till när mjölken inte räcket eller sambon har Emil. Nutramigenen luktade illa att blanda så förstår att en del barn inte vill ta den.

Vi var inne på rean men hittade inget som passar nu. Köpte lite kläder i strl 68 får se när han kan ha det.

Blev förresten ingen skillnad med pampers. Det kom kiss vid sidan trots att han var nybytt:(

Senast ändrad:

jag använder med liberos, men när min tjej börjat pinka utanför har jag fått börja gå upp en storlek

Det hjälper tyvärr inte. Har testat det med. Annars gillar jag nog med liberos bäst. Dock var pampersen lite tunnare. Aja nu har vi gott om blöjor iaf:p

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 610
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar