Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Tack så mycket :laugh:

Att Mathilde skulle döpas var vi väldigt överens om :laugh: Ingen av oss är jättereligiös men vi tycker helt enkelt att det är en fin tradition.

*knapplån*

Hugo håller på att få tänder! Det är båda huggtänderna nere och båda framtänderna uppe som är på gång. Ena tanden nere har spruckit igenom, den andra är bara en tidsfråga. De uppe syns tydligt, men dröjer nog lite innan de spricker igenom. Han är jätteledsen, han har väl ont stackarn. Nu har han fått alvedon, så nu sover han en stund förhoppningsvis! :(

Vi får se hur det blir med amningen. Han biter mig rätt rejält utan tänder, jag vill knappt veta hur det kommer bli med sylvassa huggtänder... :eek:

Jag vill ju gärna fortsätta amma, även när jag börjar jobba om 1 1/2 månad. Vi får se, men det verkar ju inte lovande! :(

Åh. Jag ska ju in till stan i morgon. Får nog bli ett inköp av en sån! Minns du vad den kostade? :)

Typ 69:- för ett tvåpack :) Lite stor för att ha hela i munnen men hon gnager glatt ändå. Ganska greppvänlig för henne! :)

Mjo, det går att få in hela men den stannar inte riktigt kvar :D Såg förresten att Apoteksgruppen hade MaM's variant också men den var större.

Jag tänker också vänta, de klarar sig gott på mammamjölken tills de är 6 mån, och ja tycker det e så himla smidigt och går så bra å amma så jag vill inte äventyra det :) dock matade ju pappa lillskiten med pyttelite mjukgöras så han har ju tjuvsmakat lite kan man säga ;)

Hugos stannar kvar och blir tuggad på. Inga bitleksaker i världen är lika bra som hans händer! :p

LillaSmilla: Vi kommer nog börja ganska snart ända. Jag börjar jobba 5 september och då är det ju bra om han börjat medan jag kunnat amma allt annat. Har inte riktigt bestämt hur vi ska lösa matningen när jag jobbar, men i dagsläget lutar det väl åt att jag får pumpa. Ska försöka oss på att vänja in ersättningen också, men grabben är inte lättlurad och det är inte lika gott som mammamaten! :p

Dumma telefon :p mjukglass ska det ju va :) hur går det annars med era små vildar?? Här är det inte lugnt en sekund jäklar va fort de växer ! Inga långa sovmorgnar här längre lillen vaknat 6 skitpigg å jätteglad, tjoar å gapar och pillar på fossignarna och rullar fram å tebax mest hela dagen :) nya ljud å rörelser hela tiden , hjälp jag hänger inte med :s :p

Ska förressten ha namngivningscermoni om fjorton dagar, ni som haft dop och sånt kanske har något bra förslag på meny, som inte kräver kökstjänst en hel dag :)

Min lille vilde har börjat äta sitt första morgon mål väldigt tidigt (läs typ... Nu)... Fast han brukar somna om utan problem och sova till typ tio sen, så jag ska inte klaga. :D

Annars är det bara tänderna som bråkar här. Häromdagen när vi var ute med vagnen så var vi absolut längst bort när Hugo inte skulle åka vagn längre. Vi tvärvägrade att ta upp honom och bära, så vi provade att vika upp plattan i botten av liggdelen och sen var H nöjd när han kunde se mer! :D Han låg och kollade på träden läääänge!

Och vet ni? Idag ska jag rida! :D :D

Jag har ÄNTLIGEN lyckats boka kvarterslokalen så 20 augusti blir det namnkalas! :) Har ni några tips på hur vi ska lägga upp det? Bjuda på mat och fika eller bara fika? Det kan nog bli ganska många gäster...

Den 20: e ska vi med ha :) vi ska sitta i trädgården alt i båthuset... Vi har utsett faddrar å ska presentera dom, sen tänkte ja ha massa ballonger och göra i ordning en stor affisch där alla kan skriva hälsningar till Vidar å ett där namnens betydelse står....så är jag inne på om ja ska lura mormor till att hjälpa till med maten, om det blir smörgåstårta eller grillat har ja inte bestämt än ändå blir det nog jordgubbstårta som det ska stå vidar på :) haha blir stressad bara av tanken på allt bak, blir nog ca 30 pers å då är det vara våra syskon+barn och vÅra päron :)

Vi struntar i maten och bjuder bara på fika från kl 14 så att man hinner äta lunch innan :) Kommer bli en massa godsaker, jag älskar att baka! :d :)

Ninnurur och LillaSmilla: Häftigt att ni ska ha namngivningsceremonin samma dag. :p Hoppas det blir fint väder på er! :)

Igår red jag igen! Åh, vad jag längtat! :D :bump: :banana:
Jag har inte ridit ordentligt sedan oktober -09 då jag fick en whiplash på en hoppträning. Jag red ett par gånger förra våren, men kände av nacken då igen. Men igår så kände jag ingenting i nacken (och inte idag heller)! :D Dock känner jag i rygg och höfter, men det hade jag väntat mig för det gör jag fortfarande när jag promenerat.

Jag var smart och tog på mig ett tajt linne för att hålla brösten på plats tänkte jag... Inte det smartaste draget kan jag lova! Nu sitter jag här med en stockning som jag inte lyckas pumpa bort och jag kan inte trycka i Hugo mer mat för tillfället... :angel:

Men det var det värt! :bump:

*knapp*

Liten har fått smakportioner ett par gånger nu, hon mumsar snällt i sig :) Blev inte alls så kladdigt som jag trott!
Allt flyter på här, hon vänder sig åt båda hållen (mage-rygg, rygg-mage), kryper/krälar, PRATAR och verkar må gott :)

Sen måste jag fråga LadyCovergirl om du var och kollade på fälttävlan i Flyinge igår?

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar