Sv: Vårmammor 2011, del 2!
Hugo har aldrig fått något annat än bröstmjölk och han har kunnat sova hela nätter (stått sig i 9 timmar) på bröstmjölken sen han var 3 månader. Däremot vill han gärna vara nära efter halva tiden ungefär. Vi har löst det så att han somnar i sin säng vid 22 och sen kommer han över till oss mellan 2-4 när han vaknar. Det är någon gång som han velat ha mat då också, men de gångerna har han ätit dåligt på kvällen.
Gytt att hon accepterar så många smaker.
Jag kokade gröt till Emil ikväll igen. Han skulle ha den, ville inte sova innan. Han satte tom i sig fyra majskrokar medan han väntade. Blandade i lite alth'erapulver i slutet med eftersom jag inte kan ta mjölk. Gröten är en riktig hit. Igår sov han dessutom 5h efter att ha ätit det på kvällen!
På BVC idag så vägde han 7880 g och var 64,5 cm lång. Växer så det knakar mao
De tyckte jag skulle försöka ge honom nappen istället för bröstet på natten så han började sova hela nätter. Men jag vet inte, han e ju hungrig på natten med bröstmjölken mättar liksom inte så många timmar.
Hugo har aldrig fått något annat än bröstmjölk och han har kunnat sova hela nätter (stått sig i 9 timmar) på bröstmjölken sen han var 3 månader. Däremot vill han gärna vara nära efter halva tiden ungefär. Vi har löst det så att han somnar i sin säng vid 22 och sen kommer han över till oss mellan 2-4 när han vaknar. Det är någon gång som han velat ha mat då också, men de gångerna har han ätit dåligt på kvällen.