Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Gytt att hon accepterar så många smaker.
Jag kokade gröt till Emil ikväll igen. Han skulle ha den, ville inte sova innan. Han satte tom i sig fyra majskrokar medan han väntade. Blandade i lite alth'erapulver i slutet med eftersom jag inte kan ta mjölk. Gröten är en riktig hit. Igår sov han dessutom 5h efter att ha ätit det på kvällen!
På BVC idag så vägde han 7880 g och var 64,5 cm lång. Växer så det knakar mao:angel:
De tyckte jag skulle försöka ge honom nappen istället för bröstet på natten så han började sova hela nätter. Men jag vet inte, han e ju hungrig på natten med:confused: bröstmjölken mättar liksom inte så många timmar.

Hugo har aldrig fått något annat än bröstmjölk och han har kunnat sova hela nätter (stått sig i 9 timmar) på bröstmjölken sen han var 3 månader. Däremot vill han gärna vara nära efter halva tiden ungefär. Vi har löst det så att han somnar i sin säng vid 22 och sen kommer han över till oss mellan 2-4 när han vaknar. Det är någon gång som han velat ha mat då också, men de gångerna har han ätit dåligt på kvällen.

Precis så har i det på natten med å då äter han med bara bröstmjölk :)

Oj. Inte illa. Emil är jättehungrig när han vaknar på natten. Hela dygnet går ungefär att han vill äta var tredje timme. När han fått ersättning, eller som nu de senaste dagarna gröt, så har han sovit någon timme mer. Men testar väl att stoppa i nappen först och se vad som händer.

Hugo har precis avklarat ett mastodont sovpass mellan 21-07. Lite mat på det så somnade han om hos oss i sängen. Nu ska jag nog krypa ner och sova någon timme till! ;) :angel:

Oj vad vi måste va bortskämda... F äter sina 200ml/5 ggr på dygnet..somnar mellan 21-22 å sover till mellan kl halv åtta-9..hon vaknade en natt för några dagar sen å skrek då hon hade lite feber för hon har fått tänder, men det varade väl sisådär 20 min eller nåt...hon är fruktansvärt okomplicerad den tjejen å skriker typ aldrig..endast preci innan hon ska somna eller när hon är hungrig!

Här sover grabbarna fortfarande. Nästan så jag tycker lite synd om sambon som ska upp och jobba nästa vecka och behöver åka hemifrån kvart i sju. :p

Å jag som alltid har tyckt att jag har det så bra, för jag iaf inte behöver upp och gå på nätterna med honom.

Det där är så himla olika. Jag är glad att min bejbis förstår vad som är dag och vad som är natt iaf, det kan vara mycket värre.

Min kompis bejbis är 7 månader, han vaknar i princip varannan timme hela nätterna fortfarande. Min bejbis, 5 månader, somnar oftast vid 22 och vaknar vid 5 för att äta, sedan somnar hon om till ca 7-8. Det tycker jag är helt okej tider.

Det är ingen skillnad om hon äter ersättning eller bröstmjölk, har provat ge samma mängd och hon sover likadant iaf.

Alice brukar sova som din lilla, det är bara enstaka nätter som strular. Natten som var var en strulnatt och jag har varit helt borta hela dagen. Har ändå hunnit med att gallra syrenhäck med tigersåg, åka och hämta strö och förbereda stallflytten på lördag och lastat släpet med syrener. Föräldrarna åkte till återvinningen och jag fick förbereda maten. Jag är bara lite trött nu, jag lovar! :D Har ju dessutom varit på 4,5månaders koll på bvc! Fröken är nu 62,7cm lång, 6440g tung och 41,3cm huvudomfång (+2,7cm, 790g och 1,5cm). Ett skolboksexempel! :love:

Fast huvudsaken är ju att man fixar den situationen man har. Jag hade nog fixat att Hugo vaknade varannan timme varje natt om det var så vi haft det.

Jag tror man som mamma anpassar sig rätt mycket efter bebisen. :angel:

Lägg till då att efter Hugo sovit på morgonen till typ 10-11 så sover han oftast bara en halvtimme under dagen. Man får rätt lite egentid. Men å andra sidan så får jag ju sova bra! :)

Ninnurur: Tjejen är ett skolboksexempel. Hugo är för lång för skolboken! :D

Edit: Oj, trodde jag svarat Orion!

Senast ändrad:

Ja totalt sett får jag ju ändå ihop rätt många timmars sömn. Eller 6-8 iaf, som man sover när man inte har barn;) Så jag klagar inte. Jag trodde lillpojken hade somnat, men nu ligger han visst och pratar som attan där uppe med sin pappa:D Själv njuter jag av en kopp te i min ensamhet nere i köket. Ganska skönt efter en fullspäckad dag med mycket folk.

Emil sover två pass på dagen, ett runt elva och ett runt två och sen vid fem. Ca 30-50 min per gång. Då ska helst vagnen vara i rullning, så jag försöker ut och promenera och om jag orkar springa en av rundorna på eftermiddagen. Allt för att jobba av de sista 10 kilorna:p Men men, idag kom jag i ett par av mina gamla jeans iaf:banana: Då blev jag glad.

Ok, ja Vildar dovare lite mindre på natten då men desto mer på dagen 1 timma på fm 3,5 timmar mitt på dagen å en på kvällen :) det e rätt skönt !

*knapp*

Liten var på BVC igår och fick sprutor, gnällde till lite när hon fick andra sticket och var lite gnällig under eftermiddagen (är inte gnällig alls normalt) och sov något mer än vanligt, annars märkte vi inget. Skönt! Nu är det ett tag till nästa spruta :)

Hon föddes ju ganska liten men tar sig så smått, nu 5 månader är hon 63 cm lång och väger 6970 g.

Springer du med vagnen? Går det bra?

Equilina: Hon blir ju stora tjejen! :D

*fortsätter på samma knapp*

Hugo hade jätteont i magen igår kväll och i natt. Jag vet inte om jag lyckats äta något med mjölk i... Jag vet att jag åt Coops "hembakta" baugetter utan att veta om det var mjölk i dem. Jag tänkte inte på att det var Coops och inte Icas. Icas är okej vet jag... Usch, länge sen han hade så ont att han vara panikskrek ju. Jag blir ledsen ända in till hjärtat när han har så ont. :(

Idag har Hugo totalratat palsternackspuré. Igår funkade den, men idag såg han ut som jag försökte döda honom eller nåt sånt. Han kräktes upp allt och lite till. Vi bytte och provade majskrok istället och det var mums! :laugh:

kl

Vi har också varit på 5-månaders vägning, Tilde är nu 66cm lång och 8kg tung. :)
juni+2011+339.jpg

Alice är en riktig lättviktare jämför med era ju...

*kl*
Vad använder ni för blöjstorlek? Vi har försökt gå upp till 3or flera gånger nu men det slutar alltid med ett paket 2or till... Vi har testat olika modeller på 3or och Lidls Toujours är väl de som sitter bäst, men de känns fortfarande gigantiska på henne...
Nu sitter hon iaf och myser med mormor efter att ha badat. Vi började nämligen dagen med lite kattmys och det blir så hårigt då! :D
phpr29scc.jpg

Bjuder även på en bonusbild från storkusinens kalas. Satte ner henne på golvet och där satt hon! Alldeles själv :love:
phpm1uvqo.jpg

Tvåor, oj, vi kör på fyror i blöjorna, men Emil är som sagt en riktig knubbis.

Hur tänker ni med ytterkläder nu inför hästen på era små? Det är ju inte precis stekande sol ute nu om man vill ut och gå...

Vad häftigt! Det skulle jag alrig komma på att göra! :D

Nordsvensken: Vad härligt att se Tilde! Hon är så fin och ser så välmående ut trots allt som strulat för henne! :love:

Ninnurur: Alice är lika söt som vanligt! Vad hon sitter stadigt! Hugo kantrar på en gång. :p Vi kör med Pampers Active Fit, stl 4. När vi skulle byta fråb New Born 3 så missade jag att det var olika storleksintervaller på New Born och Active Fit. Men de sitter bra på honom, trots att de är från 7 jg och Hugo var syrax under 7 kg när vi började med dem. :)

Vi har ett lite tjockare set med fleecekläder och en riktigt tjock fleeceoverall till hösten och en lite tjockare jacka. Till vintern har vi riktig vinteroverall.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar