Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

kl
Vilken jäkla natt.... Lyckades lägga Emil 21.20 och somnade väl själv lite efter tolv. Vid två vaknar Emil och då försöker jag antingen strunta i honom eller peta i nappen, eftersom vi skulle försöka minska ätandet på nätterna. Så han ligger där och gruffar lite i halvdvala, inget gallskrik precis. Men min kära sambo vaknar och undrar om detta ska vara nödvändigt. Blir något sur, då det knappast är han som är uppe med ungen på nätterna.... Han har då fått sova ostört hela tiden.... Iaf lägger Emil i sängen där han somnar om i princip direkt... Men sen väckte han ju mig minst en gång i timmen med att sparka på mig eller buffa:crazy: Så vid sex överger jag dem båda och tar soffan. Sov till kvart över åtta och det var nog räddningen för denna dagen

Emil har för övrigt ätit en stor portion hemmalagad gröt de senaste tre kvällarna. Det verkar gå hem och han sover mycket bättre på det

hmm man kan ju undra om detta är något som är vanlig vid denna åldern?? Vidar har nu också börjat krångla på nätterna, vaknar flera gånger, inatt redan vid 12! å då somnar han 10 på kvällen... Inatt va han klarvaken mellan 3 och halv 5, det har han inte vart sen han va nyfödd, ibland känns det nästan som att han är vaken bara för att det är kul, är ju inte ledsen eller så, utan leker med fötterna rullar runt å sparkar på mamma :) BVC rådde också med gröt på kvällen, så har börjat med smakisar på gröt nu...
lillgrisen blir 5 månader idag! vägde 8500g 67 cm lång, dock har han fått konstig huvudform nu lillen (platt på ena sidan å sen "bula" på andra) så nästa vecka ska vi till läkaren och fota, hoppas allt är okej med lillskiten...
har också börjat sitta i hoppgungan och den är med den vanlige bebisgungan i trägdgården den nya favoriten :)

+ 1 på det om nätterna. Han verkar bara orka varannan natt i alla fall! :p

Hugos huvud är också platt på ena sidan och en bula på andra. Det har han haft hela tiden. Han ligger bara med huvudet åt ena hållet. Jag antar att det rätar till sig när han börjar vara uppe mer med huvudet. Det är inte förrän bara senaste veckan som han legat mer på mage/suttit upp mer än vad han legat på rygg. :)

Tildes huvud blev också lite sådär skevt, för hon ville bara ligga med huvudet åt mitt håll (vi samsover) Då bytte maken och jag plats i sängen, och eftersom hon fortfarande vill ligga vänd mot mig, så ligger hon på andra sidan av huvudet nu,och det har blivit jämt igen! :D

kl

Vilka stora storlekar ni använder, ändå är väl inte era små större än Tilde? Hon är 66cm och väger 8kg, stl 62 börjar bli litet nu, vad gäller vissa plagg. Storlek 68 får man vika upp ärmar på, och byxorna sitter lite väl löst i midjan...

Och så läser jag att era små har 68-74 och t.o.m. 80? Huh?

Hehe har inte ett plagg i 62 framme. Inga i 68 heller om det int är pop, villervalla eller name it. Vi viker inga armar. Nu får man börja kolla plaggen man köper så de inte är för smala:p en riktig knubbis

Det beror nog lite på hur de är bygda med... Lillen har likt sin far lång överkropp, vilket gör att bodysarna stramar å blir för korta i armarna, och byxorna stramar i magen, och på kortbenade pyjamasar har vi 80 för att annars stramar de i skrevet och skär in i låren... Sen upplever jag att h&m och Parvel (åhlens) där vi handlar mkt kläder har lite små storlekar, medans kläder från kappahl och lindex kan han fortfarande ha någon 68...
Gav för övrigt lillen gröt innan läggdags igår och han son non stop till 5! wohoo! Palsternackspuren är dock ingen favorit, vänder bort huvudet direkt... Vilka smaker gillar era små?

Här var morot sisådär. Palsternacka gick inte alls hem heller. Majs är en hit, både puré och krokar! Igår fick han smaka äpple lite hastigt och lustigt, mest för han såg så sugen ut när jag åt ett äpple... :angel: Men han verkade tycka det var helt okej, men lite surt! :p

Alice har fått prova ersättning för första gången idag och det funkade faktiskt! På tisdag är ju första dagen som hon måste äta bara ersättning två mål så det är dags att börja träna. Usch, jag får mer och mer ångest över skolan, undrar om mammahjärtat klarar det...

Du kommer fixa det fint! Alice kommer ha det tokbra med pappa eller mormor! :)

*knappen*

Vi har varit på 5 månaderskontrollen på BVC. 7740 g och 67 cm lång! MVG av läkaren och sprutorna gick fint. Han var lite ledsen efter pnemokock (?) sprutan, men det gick över fort. Bara att hoppas allt lilleman klarar sig utan feber nu! :)

Nu har vi blivit kallade till Akademiska Barnsjukhuset för att kolla upp Hugos lindriga hypospadi. Jag som normalt sett är världens lugnaste i dessa miljöer blir helt nervös när det gäller honom!

Jag hoppas bara att de säger att det inte är något och att man inte behöver göra något åt det. Jag vill verkligen inte att han ska behöva sövas och sånt ju. Min lilla älskling! :cry: :love:

Säg till om du vill ses när ni är i stan! :)

Här är vi nästintill redo för kalas imorn :) Har bara kvar att lägga lock på och dekorera tårtorna, sen allt sånt där som koka kaffe och blanda saft som man gör precis innan.
Alice har även ätit ett mål ersättning idag, det funkade bra! Mormor matade :) Jag har fått tag i en bröstpump begagnat som jag ska åka och köpa på söndag så att hon mest ska få bröstmjölk ändå :)

Håll en tumme för att vi får fint väder imorn! :)

Nästa onsdag (31:a) har han tid 13.30. Vi fick kallelsen igår, en och en halv vecka innan... Vi har ju bara väntat på den i fem månader, då kunde väl framförhållningen varit lite bättre..? Aja, vi lär vara ute i god tid om jag ska lyckas hitta i Uppsala... Kört där några gånger och det är ju värre än Stockholm! Jag hör av mig närmare, skulle helt klart vara kul att ses! :)

Jag är i skolan till kl 16 (om jag inte lyckas smita tidigare :angel:) Men nåt ska vi väl kunna få ihop!

Här har det iaf slutat regna nu men oj vad det har vräkt ner inatt! Jag hade tänkt hinna göra klart tårtorna innan Alice vaknade men det sket sig så nu sitter vi i soffan och ska amma och äta frukost istället :love:

Hoppas ni klarar er från regnet! Jag ligger i sängen och lyssnar på mina killar som gör frukost. Hugo skrattar som en tok därute, så jag vet inte riktigt vad de gör! :love:

Tack!!
Jopp, jag kollar när jag har möjlighet att göra det. Har inte TLC själv men det finns hos föräldrarna :) Kan ju säga att jag svor lite lätt och önskade mig den kavlingsmaskin som Cake Boss har nu när jag höll på med sugarpasten... :angel: :D

Förresten, vet inte om jag sagt det men jag hade ju tänkt strunta i allt traditionellt tjafs idag, men så kommer mamma med sin gamla dopklänning. Mamma och hennes kusin är döpta i den och den är sydd av min mormors brudslöja!! :love: Alice bara måste ju fotograferas i den :)

Vi kollar på det ibland. Det är ju helt galet vilka grejer de kan tillverka!

Mathilde är döpt i den klänning som jag var den första att döpas i. Mina två kusiner på mammas sida är också döpta i den, alltså den ena av Mathildes faddrar :laugh:
Lycka till idag!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar