Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Inget som tål lite regn då? Tänkte sen när det blir dags att använda sittdelen, eller när man får bära.
Hittade annars en superfin PO.P ulloverall på deras hemsida som jag funderade på om jag inte skulle införskaffa till vintern. Det måste ju vara optimalt att ha under typ en overall

Vi har testat Lidls 3or, New Born 3or och Active Fit 3or, alla ser gigantiska ut på henne. Men hon är ju lite långsmal (precis som hennes tjejkusiner var som bebisar). Nu i sommar har hon ofta haft ett par byxor i stl 50 på sig, de blir liksom bra som knickers :D

Angående höstkläder så har jag inte plockat upp nästa storlek med arvekläder än men jag vet att det finns en hel del jackor och overaller där :) En kusin föddes ju 10 mars -05, dvs storlekarna blir ganska lika med årstiden! :)

Hugo har också varit längsmal. Jag tycker dock att han knubbat till sig sista tiden. Vissa bodys i 68 sitter tajt på honom! :o

Alice kan fortfarande ha vissa bodys i 56 :o Men 62 sitter mer eller mindre perfekt just nu! :) Men det är väl som med hästtäcken, min stora kille (174cm mkh) kan ha stl 145-165 :D

Vi använder liberos 4:or, bytte till den storleken vid 4 mån (vid ca 7kg vägde hon då) Visst är väl blöjorna ganska stora, de går ju upp över naveln och så... Men jag tycker de sitter bra!

Tilde börjar växa ur stl 62. En del bodysar har blivit för korta i kroppen... Stl 68 är dock fortfaande lite stort, man får vika upp armar och ben. Så egentligen är hon väl mitt emellan 62 och 68. ;)

Jag inser att vi har en väldigt lång dotter. Hon har 62 för det mesta men 68 funkar fint. När det gäller klänningar och tunikor hade hon utan problem kunnat ha 50 fortfarande, dock mer som tröja men finfin passform på bredden :p
Det är mer än en månad sen vi var på BVC men knappt två månader gammal var hon 60,5 cm lång och vägde 5 375 kg. Vi ska dit imorgon, då är hon prick tre månader gammal, och då ska hon få sina första vaccinationer :laugh:

Idag ska hon barnvaktas av sin farmor och en av sina fastrar. Jag och Appe ska nämligen på fotboll, Malmö FF möter AC Milan :banana: :D

Vi har börjat lämna strl 68 för 74. PO.P, name it och villervalla kan han ha 68 i, lindex och liknande har han 74 i. Hm tja, stor kille som sagt:D

Vi blandar lite 68 och 74. Villervalla är en av de som börjar bli lite tajta i 68. Kameleont är nästan lite korta i 68 i stället, men det är ju verkligen helt olika passformer på Kameleont och Villervalla... Name It passar fint i 74! :D POP tycker jag har en förmåga att växa med ungen! ;D

Vi ska till BVC på torsdag, ska bli spännade att se vad grabben väger och hur lång han är. 5-månaders spruta och läkarbesök står på programmet då!

Ja det går ruggigt fort nu :) Här har vi det trist med en liten som håller på å få tänder, är mest sur hela dagen... Växer gör han så det knakar, växt ur sina 68 och kör nu nästan enbart 74, med undantag på pyjamasarna, från hm som verkar ha små storlekar behöver han 80 (!) inge kul å lägga stora pengar på kläder direkt ;)

Ja man får gå i klädesaffärerna ofta:angel: Fast det är ju lite kul ändå. Har faktiskt handlat lite på tradera med och där kan man fynda ibland

Jag har fortfarande typ handlat tre plagg åt Hugo... Mormorn gillar att handla barnkläder. :D

Sen är mitt och pappans förhållande lite vridet, han har varit i Ullared och handlat barnkläder på Gekås. Jag vägrade följa med. ;)

Jag ska hädanefter aldrig säga något positivt om Hugos nattsömn. Varje gång jag gjort det till någon så har det följt värre och värre nätter. I natt har vi sovit max en timme i sträck. Hugo är tröttare nu än vad han var igår kväll ju...

Vi har också haft en knasnatt men det är nog för att det hände så mycket igår. Först var vi i stallet (då sov hon iofs), sen kom min syster med barnen och bakade bullar så då gick det ju knappt för Alice att sova :D Efter det däckade hon totalt när jag väntade på att en kompis skulle komma på fika. När hon vaknade sen var hon vaken tills nattningen. Så, hon sov helt kajko under dagen och natten blev sådär. Nu är hon iaf pigg och glad :)

Hugo ligger och sover nu... :grin: Det brukar han aldrig göra om han inte fortfarande sover "för natten". Menmen, grabben var ju sliten. ;)

Vi gjorde inget speciellt alls igår. Vi var till mormor en sväng, men inget mer. Han va jättetrött igår kväll redan dock, för han sov bara 2*20 minuter på hela dagen igår (men han sov till halv elva...).

Vi har provat gåstolen idag och det blev en riktig höjdare! Hugo var överlycklig och somnade ovaggad i vagnen efter det. ;)

*knappen*

Jag har pratat med min chef och han lovade på stående fot att jag kunde vara föräldraledig en månad längre! :banana: :bump: :banana: :bump:

Jag skulle ha börjat den 5 september, men eftersom Hugo vägrar äta något annat än bröstmjölk så blir det ju knivigt. Nu har vi en månad till på oss att vänja in gröt. Jag antar att det får bli gröt eftersom han totalratar både Nutramigen och Althêra... Men vi har ju visserligen inte provat gröt än... :grin:

Vad skönt! Då blir han 6 månader innan du börjar jobba va? I värsta fall får väl pappan åka med honom till ditt jobb så du får amma:crazy:

Vi har inte heller någon gåstol än, men vi ska nog införskaffa en. Hoppgunga har vi lånat en av syrran och den börjar han uppskatta nu. Han har inte riktigt fattat tekniken, men han snurrar lite runt runt iaf:D

Jag har två mil till jobbet och en sambo utan körkort, så det blir svårt. Kontoret har flyttat medan jag varit föräldraledig, tidigare hade jag 2 km... Men, men. Jag fick ju ha jobbet kvar i alla fall. ;) Hade jobbet legat kvar så hade det helt klart varit ett alternativ! :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar