Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi har haft hembesök av BVC-sköterskan, på Tildes 2-veckorsdag. (Fattar inte det här, dagarna gick sååå långsamt när jag var gravid, men nu bara springer tiden iväg! 2 veckor, redan!?!)

Allt gick fint och hon kontrollerade inte hurvida vi städat under sängen eller ej. *he he*

Tilde växer på sig bra nu, 3540g tung idag!
32235461.jpg

32235459.jpg

*KL*
(Gnäll-inlägg)

Jag håller på att bli galen, jag vet inte var som är mest jobbigt; att ha gått över tiden med 5 dagar eller att min mamma trakaserar mig!
Minst fyra gånger per dag får jag sms/telefonsamtal av henne där hon undrar om bebisen har kommit eller om den i alla fall är på väg. Detta började hon med redan ett par dagar innan BF (18e) Så i alla fall en vecka har jag fått stå ut med det.

Hur i all världen får jag henne att sluta? Jag ska väl för fasiken inte behöva byta telefonnummer för att få lite lugn och ro. Jag förstår att hon är otålig då det här kommer att bli första barnbarnet, men jag kommer att bli sönder stressad långt innan bebisen kommer om hon fortsätter såhär. Jag har redan gång på gång förkarat hur jag känner och sagt att jag ska höra av mig till henne när det händer något, men den poletten verkar inte vilja trilla ner.

Vad gör man? :confused:

Jag skulle helt enkelt inte svara, varken på sms eller telefonsamtal. Om hon då tror att du är på BB är väl iofs ett problem men det hade jag nog skitit i. Tror hon att du ska glömma meddela henne om det händer något?

*KL*
Jag håller på att bli galen, jag vet inte var som är mest jobbigt; att ha gått över tiden med 5 dagar eller att min mamma trakaserar mig!

Vad gör man? :confused:

Usch vad jobbigt... Jag gick över 15 dagar med min första och vet att det är tufft nog... Att sedan inte få vara i fred... :crazy:

Har du talat klarspråk med din mor? Dvs SLUTA RING! så att hon verkligen förstått vad du vill? Annars får du helt enkelt sluta svara men det kan antagligen vara lika stressande för dig och antagligen resulterar det i att hon ringer än mer... :crazy: Alternativet är väl att stänga av telefonen, men då kan du ju inte bli nådd av ngn...

Jag önskar verkligen att den metoden hade fungerat (det hade varit underbart :love:). Jag brukar inte svara på alla sms/samtal, men svarar jag inte alls på en dag så blir det tusen gånger värre och hon sätter igång och ringa non-stopp. Då menar jag att hon kan ringa tio gånger på raken sen göra uppehåll några minuter och sedan börja om igen, detta tills jag svarar...
Jag vill ju inte heller stänga av mobilen om det exempelvis skulle hända något med hästen och min medryttare behöver få tag på mig.

Ska försöka prata med henne igen och verkligen vara övertydlig med hur jag känner, men det får bli imorgon när jag har lite ny energi.

Kan du inte lägga just numret hon ringer från med ljudlös signal eller dylikt? Då slipper du iaf höra något.

*kl*
Nu börjar jag känna av lite molvärk igen, precis som igårkväll. Men jag vill ju att h*n ska sno på sig först, hur får man dem att göra det??

Men det hjälper väl bara om de inte lagt sig med huvudet ner? Det har den ju men den tittar rakt framåt. Dessutom så får jag ju knappt göra nåt för blodtrycket... :(

Kan tänka mig att det blir jobbigt. Jag har tack och lov ingen som ringer så ofta och frågar. Jag hade nog fräst ifrån rätt ordentligt om min mamma hade betett sig så.

Hmm då vet jag inte. Jag trodde promenader skulle vara bra över lag för att få fart på det. Verkade så enl bm, så nu tänkte jag försöka gå varje dag;) Färdknäppa?

Jag har förövrigt tillbringat kvällen på jobbet med ombyggnadsfest. Fast det var inte många som kom... Trist, men vi som var där fick smörgåstårta och en jättegod kaka till efterrätt. Trevligt att prata lite och apoteket blir jättefint nu med alla nya hyllor och moduler. Ljust och fint.

Jag har nog börjat få värkar nu :) Inte regelbundet än men det har gjort ondare och ondare under dagen :angel: Jag hoppas att det här håller i sig nu! :)

Men pyret vänder sig om när du har öppnat dig :) Den snurrar ut liksom. Så sista vändningen ska du nog helt göra på BB ;)
Jag fick lägga mig på sidan för att skynda på E:s vändning... De skruvar ut sig genom bäckenet :)

Så det kan vara helt ok och jag hoppas på att det är på G så du också får snusa bäbis nu :)

Heja Bubblan! :banana:

*fortsätter på samma knapp*

Idag har vi varit ner på BVC och vägt Hugo. På återbesöket på BB tyckte de att han gått ner för mycket i vikt, men idag hade han gått upp till 3100g (från 2995g i onsdags), så BVC-sköterskan var imponerad! :)

Amningen har kommit igång bra tycker jag, men vi kör på med en amningsnapp. Nu har jag lite feber och ont i huvudet dock...

*kl*

Jag ligger regelbundet på värk var 20de minut nu så jag hoppas att det håller i sig! Ska ta ett bad och sen gå och lägga mig tror jag :)

På återbesöket på BB tyckte de att han gått ner för mycket i vikt, men idag hade han gått upp till 3100g (från 2995g i onsdags), så BVC-sköterskan var imponerad! :)

Det var ju en regäl ökning, över 100g på 2 dagar! :laugh:

Hur mkt vägde han från början, minns inte... :o De säger ju att upp till 10% av kroppsvikten är ok att gå ner... Tilde gick ner 300g, vilket var helt okej eftersom hon vägda 3395g vid födseln... (alltså fick hon gå ner max 340g)

Han vägde 3252g när han kom ut, så egentligen gick han inte ner mycket. Det kändes mest som att de på BB ville ge mig dåligt samvete som åkte hem utan att amningen var igång. :cool:

Men se, den kom igång när vi fick lugn och ro! :D

*kl*
Jag ligger på ca 9 minuter mellan värkarna nu. Ska försöka sitta på min pilatesboll och städa lite nu så ringer jag förlossningen efter lunch. Är rädd för att latensfasen kommer dra ut på tiden...

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 605
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar