Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hållertummarna för att bubblan vill ut nu! :D

Jag har ingen aning om hur lång latensfas jag hade. Jag tyckte inte det va nån ide att klocka förrän värkarna kändes som att de kom tätt... :p De skulle ju ändå bara säga "ta alvedon och en varm dusch". :angel:

Sambon har en app på nallen ju :D Enkelt att se hur det utvecklas då. :) Har en känsla av att vi åker in fram emot eftermiddagen när mamma kommer hem från att barnvakta systers barn :)

Åh, vad spännande! :bump:

*fortsätter på samma knapp*

Jo, jag tröttnade som sagt på BB efter ungefär 4 timmar... Låg kvar en natt och åkte hem i tisdags. Amningshysterin var ju total och alla skulle hjälpa och dra och förklara. Jag kände att jag hade koll på vad som skulle göras, men att mjölken inte runnit till än bara. Jag bröt ihop på tisdagsmorgonen för nattsköterskan och hon va riktigt bra. Hon sa ungefär "Men känner du så så åk hem och ta det lugnt. I värsta fall kan du ju komma tillbaka". :)

En barnmorska försökte i princip förbjuda mig att åka hem kändes det som, men jag hade bestämt mig. Barnläkaren hade inga synpunkter på hur Hugo mådde, så han tyckte att det var okej att åka hem om vi kom tillbaka dagen efter och vägde honom.

Så i onsdags åkte vi in och vägde honom igen, han hade gått ner ytterligare 60 gram. Barnmorskan på återbesöket verkade inte så oroad och hon fick se att amningen hade börjat komma igång som den skulle.

Eftersom vi har så långt upp till BB (6 mil enkel resa) så fick vi åka upp till BVC och väga honom igår för att se att han inte fortsatte gå ner i vikt. Och ja, som jag skrev tidigare så hade han ju gått upp 105 g på 2 dygn. :banana:

Idag ska Hugo få följa med och träffa sina kusiner hos mormor och morfar. :laugh:

*KL*

Jag fick precis sms från Ninnurur och hon är på sjukan och genomlider hemska värkar :D. Iiiiih! :bump:

Jag tyckte med att tiden på bb va hemsk mot vad jag hade föreställt mig, jag hade verkligen olika sköterskor och barnmorska varenda gång nån kom in på rummet under de dagar jag va där!

Amningen har jag lagt ner, nu är de flaskmatning med ersättning på heltid! Lilltösen vill absolut inte suga å skriker bara å blir arg när hon hamnar vid bröstet så de va de enda alternativet för mig!

Men kan bara konstatera att jag fick verkligen den snälla ungen jag beställde! hon äter å sover, skriker typ aldrig, har vaken tid på kvällen, äter ett sista mål vid elva sen sover hon i sin egna säng till ca kl halv 6, än så länge iaf! skönt å ha en så snäll unge nu när allt är precis nytt tycker jag! men de kan snabbt ändra sig :)

*kl*
Jag är kvar på sjukhuset men utan bebis än så länge. Däremot fler och fler tecken på havandeskapsförgiftning. Kom in vid 17.45 igår. Efter två ctg'n, två vaginala undersökningar och drygt 5 timmar senare så fick vi ett rum på BB. Jag slocknade strax före midnatt efter att ha fått lite smörgås och en obekväm säng ;) Tydligen så visar blodproverna på leverpåverkan och blodtrycket är högt trots Trandate (sänkande medicin). Barnet mår iaf bra, det är mig de är mer oroliga för. Jag väntar nu på att bm/läkare ska komma in och berätta vad som är tänkt för dagen idag. Vid undersökning igår så var livmodertappen nästan helt utplånad och jag var öppen 1-2cm så det är ju på g iaf! :) Eftersom att jag har tillgång till nätet här tack vare sambon så kommer jag nog att uppdatera ganska regelbundet :)

Havandeskapsförgiftning är inte att leka med, hoppas de sätter igång dig omgående om det inte går framåt av sig självt! Tänker på dig/er!

Låter inte kul. Hoppas det kommer igång nu ordentligt.

Själv hängde jag på grannen och medhjälpare idag när hon tävlar. Fy vad sugen man blir! Men blev bara 4 timmars sömn inatt så jag lär däcka när vi kommer hem.

Jag är av åsikten att man får göra som passar en och sin bebis bäst. Här kom amningen igång när vi fick lugn och ro hemma. :)

Jag ångrar inte en sekund att jag vågade lita på min instinkt att det skulle lösa sig om vi åkte hem fast de absolut flesta avrådde oss från att åka hem tidigt. ;)

Det här med amning är svårt alltså...

Både jag & Tilde gillar amningen, hon har bra tag och jag har inga problem med smärta eller liknande, men mjölken räcker inte till oavsett hur mkt hon suger eller jag pumpar. :crazy: Precis likadant som med första barnet alltså. Tycker det är så tråkigt, jag skulle ju vilja helamma...

Som det är nu ammar jag först och ger flaska efteråt, och det är helt ok egentligen det också, men lite extra pyssel...

Aa det här med amning verkar vara problem för många... Jag mådde också jättedåligt på bb olika sköterskor hela tiden som sa olika saker... Nu rinner mjölen till bra iaf men "koppmatar" fortfarande efter amning var 4:e timma, är ett himla pyssel med pumpande, kan ju inte pumpa för nära målen för då får han ju Ingen mat när han vill tutta... Ska vägas imorrn och hoppas jag får lov att prova helamma, sist hade han ju gått upp 290 g på 3 dagar så det finns hopp om det!

Jag har "problem" åt andra hållet... Så fort jag rör mig läcker brösten som såll. Det kommer inte någon droppe, utan det RINNER ur brösten... Det leder till att jag får blöta amningsinlägg och såriga bröstvårtor...

Igår hos mamma kräktes Hugo blod. Jag blev livrädd förstås... Men mamma förklarade lite fint för mig att det var jag som hade trasiga bröst och inte något fel i hans mage... :p

*kl*
Efter en 9 timmar lång förlossning så kom Bubblan ut kl 22.48 27/3 :love: Det visade sig vara en Alice på 50cm i längd och 3610gram i vikt :love: Hela familjen mår bra men är fruktansvärt trötta så nu är det banne mig sovdags! Och jag kan informera om att fröken har humör ;)

Tack för att tumhållningar! Jag berättar hela långa historien när jag orkar :)

Grattis!!:bump:

Hur kul var det att vakna idag och se att det var helt vitt ute då? Fy sjutton.. och jag som tänkt rida ett dressyrpass, men får väl försöka ge mig ut och göra det ändå. Har sovit som en död hela natten och har inte ens varit uppe och kissat inatt:eek::cool:.
Nehe, om man skulle släpa sig från datorn ut i stallet....

Grattis!!! Idag har vi vart å vägt grabben igen, han har gått upp 480 g på en vecka :D ska nu få prova att hel-amma och bara pumpa och extra mata på natten om han är trött:)

Något säger mig att jag skulle behöva springa och tömma de där var 10:e minut. :p Nu när jag bara är hemma så kör jag halvkroppsklädsel och handdukar, alternativt morgonrock. :angel:

Jag vet inte alls hur man ska göra, men förhoppningsvis så inser väl brösten att de inte behöver producera så mycket snart... :o

Hugo tackar och tar emot all mat han får i alla fall. :D Nu har han legat och sovit i 4 timmar sen senaste amningen när han lyckades tömma båda brösten och jag skyndade en sväng till affären innan läckaget började igen... :grin:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 606
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar