Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

suttit å kikat runt lite på nätet nu å konstaterat att jag hade nog ganska så tur med min förlossning trots 4.5 timmars enorma krystvärkar..eftersom flisan kom med ansiktet uppåt sk, vidöppen hjässbjudning, är visst bara ca 1 barn på 100 som föds så och så står det att mer än hälften av födslarna får man ta med kejsarsnitt, att dom oftast blir svårare förlossningar, mer krävande å utdragna. Hade jag inte en aning om förrän nu, jag tyckte inte min förlossning va de minsta jobbig egentligen, jag tyckte inte det med moderkakan som hände mig efter va så farligt jobbigt heller. Alltså kan de nästan "bara" bli bättre till nästa gång om man får föda naturligt då! :) Jag har redan frågat sambon när vi ska skaffa syskon:D

Båda mina tjejer har kommit med hjässbjudning. Första förlossningen gick snabbt när den väl kom igång. Andra förlossningen gick jättesnabbt!

Jag vill veta hur Hugo kom ut. Jag har så himla svaga minnen från hela förlossningen så jag längtar till återbesöket så jag får se journalen!

Jag minns att han låg på något konstigt sätt "på tvären" med huvudet och därför hade svårare än normalt att komma ut och huvudet blev konformat på honom. Vad bra mina minnen är... :p

Grattis!!:banana:

Fitzy:
det där var nått av det sötaste jag sett på länge:love:

Jag börjar bli grymt trött på att vara gravid. Lillen har hittat en nerv i vänster ljumske som han kommer åt så det bara strålar ner i hela benet:mad: Det gör förbaskat ont emellanåt. Så just nu testas de flesta knepen för att jaga ut honom... Idag har jag lagat stark wook, städat toaletterna, gått en kort promenad på 25 min. Bakat både sockerkringlor och bröd och satt i mig en kanna hallonbladste. Nej känns inte alls desperat:angel:

Precis så hade jag på kvällen, på natten började värkarna, bara en notis ;)

Här kommer en bild på mina fina töser! :love:
32260324.jpg

Tilde är 3 veckor idag, vart tar tiden vägen egentligen!?! :crazy:

orion_x ska du hyra babyskydd på lasarettet?! antar att du ska föda i växjö?! spring dit å hyr nu isf fö när jag skulle hem med lillan så hade dom fått in sprillans nya brio babyskydd med klicksystem, men de fanns inte jättemånga, bara ett tips! kostade inte mer än 450 för 9 månader!!

jag fick fylla i papper om jag ville ha kopia på min journal och anteckningar! så de kommer nog på posten om ett par veckor!

Vi har köpt ett begagnat Acta Graco, men tack för infon! Vi kände att vi ville ha en bas till vårt då det lär bli en del bilåkande kan jag tänka mig. Enl babyproffsen som vi pratade med så fick man inte hyra bas på lasarettet eller hos dem.

Lillsyrran fick också med sig journalen direkt när hon åkte hem från Kalmar.

Då kanske man ska be om den innan man åker hem från Växjö. Borde inte vara omöjligt kan man tycka, men de är visst lite stressade verkar det som. Många barn som föds nu. Bara att hoppas man får plats när det drar igång:angel:

Jag frågade efter den, men man fick den inte förrän till återbesöket. :crazy:

Dina tjejer är verkligen lika! Samma ögon och kinder! :laugh:

de nya de hade fått in där va med bas å hela skiten till!

Jag hade iaf eget rum på bb så hoppet finns juh ;)

*kl*
Nu ska vi äntligen få komma hem!! Både jag och Alice har fått en OK-stämpel nu så :) Jag ska äta BT-medicin i en dryg vecka till och sen tillbaka på kontroll. Alice har kollats av läkare två gånger nu :)

Igår kollade vi iaf på Ponnyakuten tillsammans. Hästintresset ska odlas i tid! :laugh:
bukebild.jpg.auto

Vi kollar också på Ponnyakuten :D Och förra veckan var vi på Flyinges hingstvisning!

var å när går ponnyakuten?! måste juh inviga min med i det! annars får hon kolla på mina gamla hippoavsnitt:angel:... vi ska även åka å titta på westernclinic imorgon så hon vet vilken ridstil som gäller sen när de är dax!! Hon kommer väl ändå vilja gå på ridskola som alla andra barn antar jag..:D

Har nu varit ute å gått en timmes promenad! jag gillar de faktum att jag känner mig fräschare i kroppen 2 veckor efter förlossning 'n innan graviditeten..jag tror de har med å göra att jag slutade röka i typ september...

jag blöder fortfarande till å från 2 veckor efter förlossningen ska de va så eller?!:confused: nån som vet?!

Ponnyakuten kan du kolla på svtPlay :)

Angående blödning så har man ju avslag i upp till 6-8v efter förlossning. Tänk så mkt mens som du inte har haft som kroppen nu måste rena liksom. Så ja, det ska vara så!

*kl*
Vi är hemma nu och lillan har sovit mest hela tiden :D Ska väcka henne nu för vi får besök, sen blir det bara soffmys resten av kvällen! :love:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 607
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar