Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

kl
Då vart jag hemma från stan med besök hos BM och veckohandling. Idag tänkte jag försöka mig på att laga raggmunkar med fläsk. Sambons önskemål, det blir nog ätbart:D

BT låg på 125/85, SF 34. Hjärtljuden låg runt 120, så de ville koppla upp en CTG, då det inte var några "glädjeskutt" i hans puls. Låg väl med den 20 min utan att pulsen ökade utan låg mellan 110 och 123 typ. Så det kom in en läkare och gjorde en hinnsvepning och efter det hoppade hjärtslagen med jämna mellanrum upp till 140 och 150. Så vi får väl se om det kommer igång nu snart. Än så länge har jag inga sammandragningar eller förvärkar. Fortsätter med mina promenader på 1 timme. Ska försöka ta en både morgon och kväll de dagar jag inte motionerar pållen. Hon börjar nog tycka jag är för tung nu:cool:, så har tömkört henne de sista två gångerna istället.

En lugn liten bäbis....själv har det riktigt gymnastiserats här och nu ligger våran plutt med huvudet ner och hjärtljuden var också ganska lugna.
Jag har också en mage på 34 cm och är i vecka 34.
Kom hem från Paris i lördags och jag trodde verkligen att det skulle "kalvas" där. Oj vilket tryck det var, men flygresan gick bra.

Nu sitter jag hemma och kan knappt se tangentbordet pga keratit på båda ögonen. Det gör såå ont och blind är inte kul...vill inte föda mitt barn och inte kunna se henne:(. Det är ju några veckor kvar men det kan gå fort. Magen har sjunkit ordentligt men inga sammandragningar. Hon får gärna stanna därinne tills jag är pigg och med BRA syn.

*knapp*

Liten blir en månad i morgon, vad tiden går!!

Idag har vi varit på sjukhuset hos barnläkaren för koll iom viruset, hon har fortfarande inte blivit dålig på något sätt av det :laugh: Blir ny koll om ett halvår, ser allt fortfarande bra ut så släpper man det då.

Jag skulle egentligen skriva mycket mer, men måste gå och byta en bajsblöja hör jag :D

Här är vi hemkomna från BVC.

Den lille herr'n har vuxit och är nu 52 cm lång (+3cm sen han föddes), huvudomfånget har vuxit till 36 cm (från 32 när han föddes) och så har han gått upp till 3545g (+245g på en vecka). :)

Fick beröm för att han var så fin i huden också. Han har varit torr, men att få smörj både morgon och kväll i en vecka har gjort susen! ;)

Dock har han kommit in i någon period där han bara vill äta, äta och äta. Varannan timme, dygnet runt äter han. På nätterna ligger han och snackar en massa också så i natt har jag sovit 45 minuter.

Förhoppningsvis är det väl en kort period som går över snart. Han har ju varit jätteduktig med nätterna tidigare.

Equilina Har hon berättat vad hon heter än eller?! jag kanske har missat det?!

inattsommnade min lilla tös vid 22, ville ha mat kl 2 och sen vid halv sju på morgonen, sen sov hon emellan där! ljuva sömn! Hon har faktiskt sovit bra över lag, " Bara " ett par nätter som hon velat ha vaken period å ska ligga å prata å sparka å arbeta. Inget jobbigt när man tänker på det på dagarna men fyyy när man sitter där på natten trött med en liten som är klarvaken eller gnällig.. Jag blir fruktansvärt irreterad då å får så dåligt samvete å känner mig som en rikigt dålig mamma bara av att jag blir så irreterad inombords..De är nog så i början innan man har lärt sig vad alla deras tecken å ljud betyder, vad dt är dom vill. Sen tror man juh (eller jag) att man ska kunna gå å lägga sig vid tio å få sova med en gång fortfarande, eller tror ¨å tror, de vet man juh att man inte får men de är lite svårt att få in de i huvudet:D

Nej, hon säger inget men det kommer en del avslöjande ljud från rumpregionen :D

Hon har berättat men jag har inte berättat vidare :D Av olika anledningar vill jag inte skriva det på nätet där vem som helst (eller snarare någon särskild som har svårt att lämna mig/oss ifred :grin:) kan läsa..

Lillemannen kände nog att han inte var poppis hos sin mamma igår. Efter två nätter där hon fått sova som mest 45 minuter sammanhängande så sover han som en stock. FORTFARANDE! :D

Nu börjar det komma ljud från honom, så nu är han nog jättehungrig... Pigg mamma idag! :D

Kl
Igår kl 11.09 föddes lilla Emil. Nu ligger vi på bb lätt och tar igen oss. Det gick väl fort antar jag :cool: men tycker det var en rätt jobbig förlossning. Hann inte med något mer än lustgas. Får skriva mer när jag orkar starta en dator ;)

Nu har vi tillbringat ännu lite mer tid på sjukhus, varit inlagda på barnmedecin sedan i tisdags, men är nu hemkomna iaf. Stackars Tilde, hon har tillbringat nästan halva sitt liv hittills på sjukhus! :(

Trots att vi varit väldigt försiktiga, inte haft med henne bland folk, haft stora dottern hemma i 3 v och bara låtit två personer utöver mig, maken och storasyster, hålla Tilde och det efter handtvätt, så blev hon sjuk. :( Orättvist :angel:tycker jag, dels har vi faktiskt haft tillräckligt redan, med gulsoten och ätproblemen, och dels så är de flesta människor mkt "slarvigare" men deras små klarar sig ändå?

Tilde hade slem i lungorna och svullna luftvägar, misstänkt RS... Har fortfarande inte fått svar på hurvida det är RS eller ngt annat virus, men oavsett så är behandlingen den samma tydligen. Fast man vill ju ändå veta... Tilde har fått kortison och sedan inhalerat adrenalin, och mår bättre nu i alla fall. Hostar och snorar och är tät, men febern är borta och hon andas och äter bra... så vi får vara hemma, och så hoppas jag att det fortsätter gå åt rätt håll!

4 veckor är hon idag, lilla älsklingen, och 4168g tung! Börjar bli stora tjejen, stl 50 börjar snart bli för litet. :)

Grattis, och vilket fint namn ni valt :D

Nordsvensken: Oj jösses, vilken dramatisk start på livet hon får lilla Tilde. Och jag förstår verkligen att det känns orättvist, när ni varit så noga. Hoppas verkligen att hon håller sig pigg och frisk nu länge länge och får njuta riktigt av livet utanför magen :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18