Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Oj! Jag ska på återbesök 28 april! 5,5 vecka efter förlossningen. Ska visserligen egentligen vara 6-8 veckor i vårat landsting, men min BM slutar den veckan. Jag ville så gärna komma tillbaka till henne, så då fick det bli så. :) Hon har varit med hela vägen genom våra missfall tidigare, så det känns jättebra att få "avsluta" det hela med henne också! :)

*knapp, en kortis bara för vi ska iväg*

Igår var vi på restaurang för första gången, lilla familjen :) Det gick bra, hon blev lite gnällig ett tag och ville sitta hos någon av oss (hade med babyskyddet annars) så vi turades om att äta, hehe.

En annan sak som jag tycker är ännu roligare är att jag red för första gången sedan förlossningen igår! :love: Jag har inte ridit sedan i början av februari och sedan dess har jag bara tömkört henne ett par ggr, så det blev väldigt kravlöst. Ca 15-20 min blev det, och gisses vad jag hann bli trött i magen! :rofl:

img_6703_142100293.jpg

Verkar vara så att känns det bra kan du nog hoppa upp på pållen. Jag hade ju hoppats på att kunna rida ett par veckor efter förlossningen, men nu sprack jag relativt mycket, så jag får nog vänta lite:cry:.

Tycker med ni verkar ha snabbätande bebisar. Tycker vi lätt kan amma 1-2 timmar ibland med lite pauser:crazy::angel: men sen sover han hyfsat bra emellan. Är dock gnällig på kvällen fram till två-tretiden på natten.... så idag fick sambon ge sig in och köpa minifom så ska vi se om det kan hjälpa ikväll sen. Funderar på om jag inte ska ge mig ner i sängen igen... Lilleman sover dock gott i sin vagn nu. Somnade så gott i famnen. Förstår inte varför det inte skulle vara så lätt på kvällen. Under dagarna är han en ren ängel:love:

Hugo är inte någon snabbätare direkt... Han hade mer en mamma som inte fattade att det behövdes tålamod... Han tjaffsar en del och jag trodde han va mätt då, men det har jag ju insett att han inte har varit...

Nu kör vi på amningar var 3-4 timme och de varar i 40-80 minuter, beroende på hur mycket herr'n håller sig vaken... ;) Det är en riktig tröttmössa!

Haha ok. Gytt när de somnar vid bröstet. Emil sover längre stunder när han gör det.

Han får gärna somna vid bröstet, men inte efter 3 minuter! ;) Men längre stunder sover han faktiskt bara i sin säng eller vagnen. Då får han först mat, sen ren blöja och sen stopp i sängen och en puss i pannan. Sen sover han. Och pussen i pannan har blivit viktig redan, jag som inte tänkt på det ens förrän han högljutt meddelade att jag glömt den en gång! :D

Åhhhh jag vill också rida :love: Men törs inte riktigt ännu, är fortfarande lite öm och har stygn kvar så får nog snällt vänta någon vecka till.

Mysigt. Häftigt att de är så medvetna redan. Emil får ligga kvar i soffan efter jag ammat eller att jag flyttar honom till vår säng eller vagnen.
Känns som om han haft bättre mage idag efter minifomen. Coolt om det har så snabb effekt, det hade jag inte väntat mig.

Hittade en ny datorplats i köket nu där jag kan ha en ståplats och surfa:laugh: Sitta ner tillhör inte favoriterna än:crazy:

Har tagit premiärpromenad med vagnen idag med så byn har fått se lillen;) Det var mysigt. Sen har hästarna fått hälsa på honom med. De var väldigt nyfikna, speciellt ettåringen.
Helt sanslöst vad fort dagarna går nu. Så var det verkligen inte innan han kom.

Det är faktiskt häftigt att de är så medvetna redan ändå... :laugh: Bara de senaste dagarna så har det hänt massor med hur medveten han är om omgivningen också. Det syns hur han registrerar nya ansikten. För en vecka sen fäste han ju knappt blicken. :eek: :love:

Jag måste bara få visa skillnaden mellan min och Equilinas bild från förlossningen... :p Om hon var piggheten personifierad så var jag det motsatta... ;) :D

SAM_0352.jpg

Vecka 40+0

SAM_0361.jpg

12 timmar senare... :love:

va konstigt det är när man får se ansiktet på den som skriver, man har lixom en bild av hur den som skriver ser ut å sen stämmer den inte alls :) tycker inte du ser så tagen ut iaf! jag har endast en bild tagen efter jag kommit tillbaka från uppvaket, DÄR kan vi snacka sliten mamma :D men vilken söt unge du har!!!

de där med å rida..Min BM som är ryttare sa till mig att hon tyckte att man kunde ÅKA häst efter ca 5-6 v om allt kändes ok för sig själv, hon menade att man kanske inte skulle sätta sig å rida ett dressyrpass med en gpng, inte för jag tror att man orkar det:cool:..Btw sa hon även att det är inte lönt att säga att du ska vänta till efterkontrollen för de gör inte ryttare ändå! kan inte förstå vad hin menar:angel: Jag ska kravla mig upp på hästen nån dag, är snart 4 veckor sen förlossning, sprack inget å syddes inget men är fortfarande ganska så öm, å lite blod i avslaget så kanske ska hia sig lite..men när det är ljumna vårdagar då suger det verkligen i ridtarmen!!!!!

Haha, det kan bli så tokigt ibland. Man har en bild helt klar för sig... ;)

Ang ridning så suger det i min ridtarm också... Ett år sen jag red nu snart! Får ta mig ut och sniffa hästlukt någon dag i alla fall (som att det skulle stilla suget)... :p

Inspireras av dina bilder och lägger upp det samma själv. :laugh: Inte heller jag ser så där oförskämt fräch ut som Equilina, dock. ;)

v 38+0
32292509.jpg

14 timmar senare
32235458.jpg

men när det är ljumna vårdagar då suger det verkligen i ridtarmen!!!!!
Ang ridning så suger det i min ridtarm också...

Jag känner precis tvärt om! Är totalt omotiverad till allt som rör hästarna, har knappt lust att klappa på dem ens ju :crazy: Har svårt att se att jag skulle ha tid, ork eller lust för hästeri på länge...

Har t.o.m. funderat på at låna ut hästarna, men då sa maken nej. Han hävdar att jag bara skulle ångra mig, eller att jag skulle få tillbaka förstörda hästar... :crazy:

Att ha en egen skulle jag nog inte känna att jag har ork eller tid med (eller råd för den delen) nu... Men att låna och bara rida för stora nöjets skull ibland bara är en annan sak. ;):D

Din man verkar vara en klok människa. Det stämmer säkert det han säger.

*fortsätter på samma knapp*

Varför märker Hugo jämt när jag sätter mig vid datorn? Han har legat slocknad i babysittern i en halvtimme, men nu har han minsann vaknat (i vanlig ordning)! :crazy: :p

Alltså när kan man börja rida igen?? Lillen är nu 3 veckor drygt och ja ska inte in på efterkontrollen fördöms 7:e juni:crazy:B har sån sjuk rid-abstinens!!

Smyger in från vintermamma 09/10.

Har du ridabstinens, så RID! Du känner ju om det inte går. Ridning är bra träning för bäckenmusklerna.

Åhh, jag funderar på om jag ska inspereras av dig å ge mig iväg med hästen sen...har fortfarande lite ont av fogarna efter promenader men då har jag hellre ont av dom efter en ridtur än promenad :D

Jag får extra energi av hästeriet, när jag har fått vara i stallet nån timme så är jag mycket gladare och piggare och orkar bättre med tusen amningar och uppvakningar på nätterna.

Bara att få gå ut och klappa på hästarna ger ny energi. Men jag är grymt glad att vi byggde skjulet till dem i höstas för nu efter förlossningen går de ute dygnet om och kräver inget pass. Så nu gör det inget om vi ligger kvar i sängen till nio på morgonen, vilket vi fått göra nu två morgonar i rad :love: bara hoppas det håller i sig.;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar