Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi har också varit och vägt idag, +290g på 4 dagar! :D Nu har Tilde gått upp så bra att vi ska prova att inte väcka henne för matning nattetid, utan låta henne vakna själv om hon är hungrig bara, ska bli skönt att slippa väckarklockan... :angel:

*knappen*

Hugo höll på att skrämma ihjäl mig i natt... Han fick mat 22.30, sen somnade vi allihopa. Han brukar vakna efter ungefär 2-3 timmar och vilja ha mat igen.

Klockan 3.30 vaknade jag och han hade inte sagt ett ljud! Låg och lyssnade efter honom, men det var helt tyst. Gick upp för att känna på honom och se att han andades.

Jag klappade honom på handen som var iskall. Herregud, jag har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv...

Men sen hade han åsikter om min något brutala väckning... Bebisar har kanske inte världens bästa blodcirkulation i händerna... :angel:

Tänker han fortsätta sova 5 timmar i sträck på nätterna kan jag ju skratta mig lycklig. ;)

här är vi bortskämda! lillflisan brukar äta vid nio å sen ca halv tolv å sen sover hon till 6 halv 7 på morgonen! underbart så läng det varar!!:love:

Läskigt Trazel! Förstår att du blev rädd! :crazy: Tur att allt var ok!

Bara för att vi slapp väckarklockan i natt, så vaknade Tilde av sig själv för mat, sov aldrig längre än 3 timmar i sträck i natt. Lite typiskt! ;)

Annars är här fullt kaos, vi har får och här lammas hej vilt, jag får fånga tokiga tackor, snickra boxar, förlösa lamm mm istället för att gosa med bebis. :crazy: Men vad gör man... :confused:

Usch ja, läskigt var det. Han får väl i sig så mycket mat så han inte tycker det är värt mödan att vakna på natten... :p Så får det gärna fortsätta så länge han går upp i vikt som han ska. Han tar igen det rätt rejält på dagarna om inte annat tror jag. :)

Får se vad BVC säger, de kommer på hembesök i morgon. Spännande och se om han får i sig så mycket mat som jag tror jag har i alla fall... :o

Kul med lammningar, men kanske inte med en liten bebis hemma! Pappan har lagt beslag på Hugo stor del nu när han tagit sina 10 pappa-dagar, men det är klart att de ska mysa ju! Jag har ju honom för mig själv hela våren sen. :love: (Dessutom har ju jag resurerna för att göra honom nöjd) :angel:

fitzy: Jag kan vänja mig vid 22.30 och 3.30 som mattider. Bara herr'n förvarnar mig... :D

Alltså- hur fungerar det med mammapeng när man har gård hemma? Ingen kan ju se om ni jobbar på gården eller inte om dagarna samtidigt som ni tar mammapeng...
Altså- jag menar inget illa... Men hur fungerar det?
Jag kan ju inte förstå att man inte kan få ta mammapeng o studiebidrag samtidigt eftersom dygnet har 24h... Man jobbar ju normalt bara 8, alltså borde man ju få göra vad man vill 16h om dygnet eller?

Jag jobbar inte i "företaget gården", så det är inga problem... De lägger ju sig inte i vad jag gör när jag är hemma, och så länge jag inte är tar ut ngn lön eller är anställd så ska det nog vara grönt. :idea:

Det är ju fritt fram att plugga när man är föräldraledig också, men man kan inte få ekonomiskt bidrag för det... :angel:

I vissa fall kan man få studiemedel kombinerat med föräldrapenning, främst vid distansstudier som jag förstått det hela.
Men jodå, jag håller med dig om att både CSN och FK har knepiga regler. (Jag drabbas av en del av reglerna och jag blir rätt grinig.)

*KL*

Nu har även min lilla bebis tittat ut :love:
Det blev en liten Rebecca.
Föddes i dag 03:27, 53 cm lång och 3760 g tung :love:

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17/2!
6 - Equilina, första barnet flicka, föddes 7/3!
7 - Feel, första barnet. flicka föddes 18/3!
13 - LillaSmillan, första barnet. Vidar föddes 17/3!
15 - Kosmostanten, tredje barnet. flicka, föddes 17/3!
18 - BlueBays - första barnet. Rebecca föddes 29/3!
19 - trazel, första barnet, Hugo föddes 21/3!
22 - Rizto, andra ungen. pojke, föddes 19/3!
23 - Fitzy, första barnet. flicka, föddes 18/3!
23 - nordsvensken, andra barnet. Tilde föddes 10/3!
24 - Ninnurur, första barnet, Alice föddes 27/3!
31 - Amandas

April
10 - Orion_X första barnet, datum från UL
19 - araben
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

Grattis till er alla bäbisar!!!!

Lillflisan har fått hem sitt fina babygym idag!! de ska börjas i tid :)

3517.jpg

Grattis!!:banana:

Fitzy:
det där var nått av det sötaste jag sett på länge:love:

Jag börjar bli grymt trött på att vara gravid. Lillen har hittat en nerv i vänster ljumske som han kommer åt så det bara strålar ner i hela benet:mad: Det gör förbaskat ont emellanåt. Så just nu testas de flesta knepen för att jaga ut honom... Idag har jag lagat stark wook, städat toaletterna, gått en kort promenad på 25 min. Bakat både sockerkringlor och bröd och satt i mig en kanna hallonbladste. Nej känns inte alls desperat:angel:

lagom pris + smidigt att fälla ihop, bra pris (ca 350 kr ), googla babygym enhörning så hittar ni det! och de fanns andra sorter med!!

suttit å kikat runt lite på nätet nu å konstaterat att jag hade nog ganska så tur med min förlossning trots 4.5 timmars enorma krystvärkar..eftersom flisan kom med ansiktet uppåt sk, vidöppen hjässbjudning, är visst bara ca 1 barn på 100 som föds så och så står det att mer än hälften av födslarna får man ta med kejsarsnitt, att dom oftast blir svårare förlossningar, mer krävande å utdragna. Hade jag inte en aning om förrän nu, jag tyckte inte min förlossning va de minsta jobbig egentligen, jag tyckte inte det med moderkakan som hände mig efter va så farligt jobbigt heller. Alltså kan de nästan "bara" bli bättre till nästa gång om man får föda naturligt då! :) Jag har redan frågat sambon när vi ska skaffa syskon:D

Nähä, nu ska vi ut till mormor och gå en promenad, blir tokig av att sitta hemma hela tiden, vi måse ut å åka lite!!

har ni invigt era barn i stallet än?! här gick vi ut dagen efter vi kom hem från bb, då va hon iaf 4 dagar gammal!!

Grattis! :banana::bump::banana::bump::banana:

*fortsätter på samma knapp*

Har precis haft BVC på hembesök. Allt såg så bra ut så och herr'n har gått upp 200g på 5 dagar. Så vi får fortsätta precis som vi gjort tidigare med amningen. :)

Igår kväll åt han 21.30 och sen sov han till 2.30 och sen mat 6.30. Det måste ju räknas som bara en amning på natten. Jag kan vänja mig om han tänker ha det så. :D

Lite fascinerande är det att trots att vidöppen hjässbjudning är såpass ovanligt så kom både din och min så! Och själva krystandet var ju över på en dryg kvart för mig och jag sprack inget heller.

Ska skriva en förlossningsberättelse senare när vi fått komma hem. Blir kvar en natt till trots mina protester för Alice har tappat för mkt i vikt. Jag har försökt amma så mkt som möjligt men hon har sugit sönder mig redan så trots amningsnapp så gör det enormt ont. Jag vill bara hem till en säng som går att sova i! Min rygg har gett upp totalt här och jag gråter nästan så fort jag måste röra mig. De kan inte erbjuda nåt vettigt smärtstillande eller någon bättre säng heller så snart tar jag madrassen och lägger på golvet istället! :(

Aaa det e inte klokt vilka dåliga sängar dom utsätter oss nyförlösta för, hela min säng lutade åt vänster och den sov jag fyra nätter i... Vi fick ju också stanna länge pga vikten... Idag har vi dock vägt lillen igen och han vägde 4200 :D så han har gått upp 600 sen vi kom hem så nu får jag lov att helamma och behöver inte ställa klockan på natten!! Är helt överlycklig!!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 606
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar