Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag är verkligen jättetacksam för att folk försöker hjälpa till, men samtidigt blir jag lite ledsen när de köper kläder som inte är i närheten av det jag använder. Selma har i stort sett bara enfärgade kläder i ljusa färger och enfärgade strumpbyxor. är det mönster är det ränder, prickar eller pingviner (min enda last, jag älskar pingviner ). Enda gången Selma har mer mönster och saker jag kanske inte skulle sätta på egentligen är hennes pjs.

Mm det är ganska knäppt. De kanske tycker hon saknar rosettklänningar :p nej jag förstår hur du menar. Även om de som skulle ha presenten ligger utanför min smak så skulle jag anpassa mig. Men de jag gett bart har varit till en flicka som kört på den traditionella villervalla och brunt svängen. Så hon fick ngt orange med stiliserad hund som jag tror de gillade.

Min mamma och svärmor är de som köper mest kläder, min mamma köper bara kläder jag gillar, är det någon extra detalj så ursäktar honsig, hehe, innan jag ens tagit upp kläderna ur kassen "jag vet att det kan vara på gränsen", medan svärmor köper illrosa strumpbyxor med katthuvud på och tycker de är jättefina. Min svägerska tog upp det med mig och sa att de också får mycket grejer, men att mycket hamnade längst in i garderoben hos dem också. Jag tycker det är synd och slöseri med pengar, tycker ni att det är något man kan ta upp eller ska man bara låta det vara?

Mamma köper extremt lite kläder, tre plagg hittils. Men de har alla funkat så långt. Svärmor är fantastisk, hon började med brunt, lätt brytet av ljusgrönt och enorma mängder söta tryck (vi kör på randigt, rött o grönt mest och vuxenjeansstil rakt igenom trista som vi är, utan tryck.). Men hon ändrar sig känslig som hon är! Varje gång vi gillar ngt har han det riktigt ofta, så numera anländer röda bodies ibland med vita ränder. (en rödrandig pyamas med lilla My (tryck på nattkläder helt ok!) till och med från flickavdelningen, vilket hon påpekade lite nervöst flera gånger). Vi är hopplösa polarn o pyret köpare, det är nog inte riktigt ok egentligen, har för mig att barn som är hippa bör ha villervalla eller HM tryck. (pop anses dyrt trots att de är billigare än villervalla många gånger och håller i evinnerlighet storleksmässigt så man slipper köpa ofta)

Men jag skulle behöva hjälp med en sak. Fick en body av en kompis som i sin tur fått den i julklapp. Men hon har bara rena pojkkläder på sin dotter och ville byta den mot ngt flickigt. Men jag har inte den blekaste aning om vilken flickgi smak hon har :o funderar på om det duger med en rosarandig pop body av det slag A precis fick eller om det måste vara puffar eller kanske en klänning (eller om det anses för dyrt trots att den bara kostar 10 kr mer än den Åhlens vi fick istället). Är vanligt rosarandigt flickigt nog? vad tror ni som har döttrar?

Senast ändrad:

Tänkte passa på att uppdatera med nya bilder på Selma osv, så nu sitter jag och väljer ut vilka kort som ska få stanna och vilka som ryker. Jättekul...

Det borde jag också göra, har en ram med tre bilder i som min man påstod behövde nya bilder. Har ingen motivation faktiskt för att göra det så det får bli en annan mulig och regning dag. Tycker det är så svårt att välja.

Något flickigt... då hade jag nog kört på en klänning men eftersom hon tydligen använder "pojkigt" nu så kanske det duger med en body med rosa ränder?
Vad svårt...

Jag tycker det är synd och slöseri med pengar, tycker ni att det är något man kan ta upp eller ska man bara låta det vara?

Hon måste ju märka att ni inte använder det? Ta på barnet gränsfallen då och då och beröm jättemycket det ni gillar med dem. Tex ooooh! fantastisk body det här. Jag klippte bort rosetterna som bara... och tänkt vad bra den blev.

Eller så tar du upp det. Jo klänning fungerar faktiskt inte alls när hon kryper, jag är ledsen men vi hinner ju inte använda dem innan hon vuxit ur.

Eller så accepterar ni bara, det kan vara till glädje senare. Jag tex älskade mormors kläder, kjolar med blåklockor och sådant som fick pappa att börja gråta av irritation (mamma köpte inte kläder om det inte var hål på de gamla praktiskt taget, men pappa var världens jeans o pikétröjeälskare, enstaka inslag av grön kilt.). Gav mig lite variation :rofl:

Flickan ärver allt av storebror och han hade riktigt pojkiga kläder.

Det är därför min sambo inte får hålla på med nätverket eller det trådlösa nätverket, det blir aldrig rätt och så måste någon av våra bröder komma hit och fixa allt.
Samma här. Han får aldrig hålla på, men han blir arg för att han inte får... Och han får ju inte just eftersom han inte vet/tänker på vad han håller på med.

Förut skulle han flytta vår trådlösa telefon till ett annat nätverksuttag. Kort därefter slutade vårt internet att fungera. Han höll på att ringa och grejade och hade ut en person från Stadsnätet hit och han (maken) var helt säker på att det var dosan med inkommande bredband som det var fel på. Han tänkte köpa en ny för ca 1500 kr. Jag tyckte iaf inte att placeringen av telefonen var nå bra, så jag skulle flytta tillbaka den och upptäcker att han hade stoppat in nätverkskabeln i fel jack! :eek: Det finns ju en LAN och en WLAN i IP-dosan. Jag stoppade in i rätt och då började internet att funka igen. :grin: "Jag trodde inte att det spelade någon roll" var hans kommentar. :cool:

Eftersom vi har ett riktigt trådbundet nätverk i huset så skaffade vi en trådlös router först när jag köpte iPaden. Jag installerade såklart den och det var inga problem för iPad/iPhone att hitta det. Datorn har vi fortfarande haft inkopplad på det fasta nätverket. Sen igår så fick han för sig att ta datorn och sätta sig framför tv:n och surfa. Så började han fara och leta efter några siffror på själva routern och redan där började jag ifrågasätta varför. Man kopplar väl upp trådlösa nätverket via ett lösenord och inte serienummer (eller vad det nu var för siffror) på routern! Han fick internetuppkoppling iallafall, men efter det kan varken iPad eller någon av iPhonerna hitta nätverket längre. Han vet inte vad han har gjort och jag kan omöjligt veta vad han gjort.

Jag blir så irriterad, för nu måste jag hålla på att installera om hela skiten och det är inte det som jag helst vill göra när jag äntligen har en timme över på dagen. :grin: Jag är inte så duktig på sånt här, så jag kan inte bara kolla inställningar och se vad som är fel. Men just därför tänker jag alltid på vad jag gör, så jag lätt kan ändra tillbaka och testa en annan grej. Den egenkapen verkar han sakna helt...

Ja det gjorde ju inte saken lättare. Kanske hon skulle uppskatta en klänning då? Fast jag skulle inte köpa en med puffärmar utan en normal klänning som ser fin ut.

*kl* Blä vad trött jag är! Natten blev rejält bökig, men nu verkar det som att det värsta är över *peppar peppar* magen är helt kass dock, men vi hoppas på att det ordnar upp sig under dagen det med :)

imorgon börjar jag jobba igen! :eek:

Inte för att nån kanske är intresserad, men nu har jag installerat om allt och skulle därefter testa att ansluta datorn. Då får jag upp en ruta där det står att man ska slå in de där siffrorna som står på routern om du vill konfigurera anslutningen. Längre ner står det jag vill inte konfigurera, utan bara ansluta. Det var den rutan han alltså fick upp och knappade gladeligen in siffrorna och konfigurerade sönder det...

Nu har jag iallafall beställ både godis, ryggkli och massage av honom som plåster på såren! :D :banana:

Skönt att hon mår bättre idag :)

A har med helt kass mage, lyckades bajsa igenom blöja, pyjamas och göra en stor fläck på badrumsmattan i morse. En timme senare så bajsar han ner sig från armbågarna till fötterna.
Vi har tillbringat större delen av förmiddagen i duschen och på skötbordet :grin:

Vad är det med alla små barn nu...? :( Det verkar ju som att alla (många) är sjuka på ett eller annat vis. På Vilgots simning igår var de bara tre st (av fem) och i gruppen efter var de bara en! Vet inte orsaken till bortfallet såklart, men det verkar som att mycket går nu. Ena grannens bebis var också sjuk nyligen.

Hoppas alla små sjuklingar kryar på sig snart. :laugh:

Kl
Det skrevs förresten om att vinka lite tidigare. Vilgot lärde sig det för bara några dagar sen, men det är lite si och så med hur han utför vinkningen. Ibland gör han en "Drottning Silvia-vinkning" och ibland vevar han med båda armarna men han (och vi såklart) är lika glad för det. :love:

Alex är feberfri, men mår kass av spectramoxet. Diareer, kräks och har ingen aptit.
Har pratat med vc nu och läkaren ska ringa upp senare i em och se om vi kan få annat penicillin.
Har bytt två omgångar kläder till nu. Känner mig jättefräsch, men min mamma ska komma hit så då kan jag kanske duscha och byta mina kläder som också luktar bajs och kräk :cool:

A också faktiskt, han har ngn läskig förkylning som gjort att han sovit 3 timmar i sträck idag, men vägrat sängen utan sovit på pappas mage. Och varit vaken två omgångar i natt med en ynklig hes gråt (kanske falsk krupp?)

Fan, fan, fan.
Min läkare ringde och ryggmärgsprovet gav dåliga men väntade besked.

Sen ringde veterinären. Med dåliga besked. Kisse skulle behöva insulinbehandling. Han skulle alltså behöva läggas in för insulinutprovning. Men maken tvekar vilket nog är det logiska. Det är tveksamt om vi kan sköta en insulinbehandling när båda har börjat jobba och liten går på dagis. Men jag är inte i skick att ta de beslut som jag måste. Det går bara inte.

Neeeeej........ :cry: Fy så tråkigt..... Skickar en stor tröstkram till dig. Ta hand om dig själv i första hand och fundera därefter på hur du vill göra med katten. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Tycker så synd om dig...

Fy va trisst! :(
Skickar en tröstkram och hoppas på att morgondagen blir bättre!

Aneka: Vad gulligt av dig, men det hade inte behövts! Jag ringde BVC nu på morgonen och bokade om tiden till nästa vecka. Jag orkar inte hålla på och krångla med bussen och jag är inte den som frågar om hjälp om det inte är absolut nödvändigt. Nu får jag vackert hålla mig hemma den här veckan. :grin: Det ska bli skönt att få bilen fixad iallafall, det är lite pinsamt att åka runt med en repig stötfångare. :o

Fast åker man till v-ås så får man ju gå på ikea! :p Hihi!
Längtar till 2012 när vi ska få Ikea till Borlänge, bara 5mil bort! :)

Vi får ha Buketräff när nya Ikea öppnar här då! Två månader kvar.

Idag har jag varit gift i ett halvår! :banana: (apropå ingenting :p)

Grattis!!!! :)

Åhh det har jag missat helt att dom ska öppna ett nytt där. Givetvis måste vi på den invigningen :D Vilket datum är det?

Fast vi kanske inte ska ha buketräff just invigningsdagen? Fast det är skoj med invigning! Men jag kan råd folk med småbarn att ha hörselkåpor, det låter som tusan när alla klappar händerna inomhus. Vi va på Helsingborgs invigning och fick då hålla för M´s öron stundvis.

Senast ändrad:

Neeeeej........ :cry: Fy så tråkigt..... Skickar en stor tröstkram till dig. Ta hand om dig själv i första hand och fundera därefter på hur du vill göra med katten. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Tycker så synd om dig...

+1
Jag citerar rakt av, jag är så dålig på finna ord men Oreganos ord beskrev det jag hade velat fått sagt.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar