Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

EmelieR
Var inte så säker på det. T ålade länge. Hon såg ut som en vässla. Trodde faktiskt inte att hon skulle lära sig att krypa, utan det såg ut som hon skulle satsa på att gå istället. Men så ramlade polletten ner.

Lottch
För vissa tycks det vara väldigt viktigt att få ha åsikter om bebisen. Det bästa är väl att ignorera men det är svårt. Vi har ett liknande problem. Men maken och jag har gjort det till ett skämt. Vi slår vad om hur många gånger/besök vi ska få höra en viss kommentar. Det har faktiskt gjort att jag inte bryr mig på samma sätt längre.

Hehe, tack för tipsen! Ska försöka få till det på ett smidigt sett. Sen är väl problemet att jag blivit lite av en babyklädsnobb. :o Vill verkligen ha kläder med bra kvalitét som är mjuka och sköna, istället för kvantitetskläder som tappar styrsel och som har dålig passform med tex tryckknapparna på för långa avstånd så att hälften av fettet på låren hänger ut. Nu pratar jag inte om kläder som kostar skjortan, men bättre än i lågprisaffärerna. Min favvo är gap, som är som ett bättre hm, men som tyvärr inte finns i swe. Passar alltid på att köpa upp ett lager eller ber mina föräldrar göra det när de är borta. Petit bateau, molo, kissielissie, Ralph lauren är också favoriter här hemma. Det har jag inte råd att köpa själv, men mor min är världens bästa som köper det istället. :love:

Det är det som jag är rädd ska missuppfattas, att jag inte använder svärmors kläder för att de är "för billiga" när det inte är det som är orsaken. Jag vet att det finns otroligt bra budgetkläder, har köpt massor med pyjamaser på babyland för i stort sett ingenting, som är söta och helt ok i kvalitén, men att köpa ett par skrikrosa strumpbyxor med katthuvuden eller ett par som tappar passformen efter 2 sek är så tråkigt att få och använda. :/ ibland kommer hon med jättefina kläder, försöker att använda de extra mycket ist för att hon ska bli glad.

Det vore ett sätt såklart, problemet är att min sambo inte tar åt sig på samma sätt som jag gör. Jag tar ju hand om Selma ungefär 90% av tiden och när man får en sån kommentar så uppfattar jag det direkt som kritik mot mig. Min sambo la inte ens märke till alla kommentarer innan jag till slut fick ett sammanbrott och tog upp det.

Ikväll var det lite pricken över iet, hon fick bada Selma (jag orkar inte vara i samma rum då, utan var i vårt sovrum och passade på att ge mina hundar lite uppmärksamhet) och så hör jag hur hon säger till selma att de måste ta på salva på rumpan för OJ, VAD RÖD DU ÄR. "där är du röd, där är du röd och dääär och dääär". :grin:

Det hade varit en sak om hon varit röd ( som när hon fick blöjexem av pampers och svärmor sa till alla att Selma fått torsk i rumpan för att vi slarvat med penslingen...), men nu är hon ju inte det. Får panik, så frustrerad blir jag.

Doris: har en gul salva som sitter som berget, ska ta på den nästa gång innan hon kommer... :D

JAg har passat på att shoppa lite på rean här hemma nu för helt ärligt så är det kul med fina kläder som håller sig länge... Innan skulle det bara vara sött i mitt fall ;)
Har mängder med oanvända söta bodysar...

Nu kommer jag ng ta det lugnt tills Ebba börjar stå o gå- för jag längtar tills hon kan ha tröjor på sig. Nu är det inte praktiskt helt enkelt...

*kl*

Oscar började krypa strax efter fem månader, gå vid åtta.
Men de ända ljud han yttrar är fortfarande gnäll och gap :D
Möjligen nåt baabaabaa då och då.
Men det är skönt det, annars hade han väl tjötat hål i skallen på mig, räcker med att han gör allt för att slita ut mig när jag får springa efter honom hela tiden.

Då kan Iggy och Ebba bilda klubb ;)
Iggy är nu 9,5 mån och igår lärde han sig att sätta sig upp själv. Inget krypande, inget ålande, inget rumphasande utan han stannar där man placerar honom. Däremot "pratar" han väldigt mycket och förstår en hel del. Han vet var lampan, mamma, pappa, vovven, projektorn och mobilen är. Han vet dessutom vem som är vem av hundarna. Och frågar man om han är hungrig kastar han sig skrattande mot mina bröst och börjar dra i kläderna :) Han älskar dessutom att se sig själv på film. Brukar filma små snuttar på mobilen och de kan vi titta på om och om igen. Likadant med läsandet, han älskar när vi läser böcker och jag pekar ut vad allt är för något. Vi kan sitta o läsa i en halvtimme utan problem.

vet inte vad jag ska skriva för orden känns så futtiga med tanke på hur du har det nu.... Hade jag vart närmre hade du fått en stor kram. Och massa choklad.

Haha! FAst Ebba pratar inte heller... Och hon vet nog inte skillnad på saker heller. Böckerna tänker hon äta upp...
Men speglar är kul- där håller hon sig road ett tag...

Lottch- Vad är kissielissie för märke? Jag har aldrig hört talas om det...

Det är inte kissy kissy Lottch menar då? Verkar vara ett lite dyrare engelskt märke.

Ja jisses, det kan jag förstå! Tycker ju som sagt att jag fått ränna nog redan vid ålandet, hur ska det inte bli när han går?! Tack och lov så lär han väl knappast göra det inom en månad :D

Usch lider verkligen med dig...
Håller med de andra som tycker du ska vara lite självisk ett tag nu!

Viv och EmelieR
Mikaela är inte så snabb heller :D
Hon varken ålar eller kryper, hon bara snurrar runt på magen...
Inte pratar hon heller, men låter desto mer diverse glädjetjut och annat skumt ;)
Hon har koll på vad lampan, klockan, katten/kissen, mamma, pappa, mat/gröt är för något.
Hon verkligen älskar när man läser bok, vi har en "knacka på" bok som vi kan läsa gång på gång och hon blir arg om man försöker lägga bort den :D
Skötbordet (på badkaret) har vi sålt för hon är helt galen när det är dags att byta blöja, typ studsar upp och ner, så det funkade inte längre. Nu byter vi bajsblöjor på badrumsgolvet och kissblöjor på två ihopsatta expedithyllor i hennes rum, de är iaf stadiga!
Hon kan vara hur trött som helst men lägger man henne för att byta så kommer ett högt tjut och så börjar hhon typ skratta och hoppa.
En annan favorit är att prutta med munnen så det bara sprutar dreggel, så gjorde hon när vi fikade vid svärmor sist :D

Kl

Glömde berätta igår att jag mailade min chef och frågade om han hade läst mitt förra mail som jag skickade för en månad sen. :cool: Jag frågade också om han hade funderat något på nya arbetsuppgifter åt mig. Fick svar ett par timmar senare att de hade haft möte i fredags ang ny befattning åt mig, men att inget var klart än.

Det känns helt otroligt bra!!! Hoppas hoppas att det ordnar sig, så jag har en helt ny tjänst när jag kommer tillbaka. Skulle verkligen vara befriande. :banana:

*kl*

Svartfot: Skickar massor med styrkekramar härifrån oxå!!! *kramarom*

Lottch: Sådant där stör mej oxå jättemycket. Jag var helt övertygad om att min svärmor skulle vara likadan men det är hon faktiskt inte. Och jag är oerhört tacksam. Sonens farmor var så.
Och håller helt med dej om kläder! Och ska man ha ett barn till och vill spara kläder så är kvalitet bättre tycker jag. Har ett fåtal HMbodys och tycker de är hemska... Nu har vi nästan bara Popkläder lite RL och några bodys från Lindex. Vi får väl ta en bilresa ner till RLoutleten i Holland (eller var den nu låg)

ALICIA SÄGER MAMMA!!! lycklig och stolt mamma såklart :D Och kryper i 390 km/h.... HAde föredragit om hon inte gjorde det. Det är inte lätt att hålla golvet på ett bygge rent... Men snart är köket klart så då blir det lättare.

Vet ni, jag ska på tjejmiddag på lördag! Det ska bli såååå kul! Längtar. Det är vårat gamla partygäng som har förvandlats till ett mammagäng och nu ska ta upp tjejmiddagarna som vi inte haft på säkert 5 år iaf... Risken för fylleslag är rätt överhängande...

Förresten... Jag har drömt att Cyllenes sto fölat i två nätter nu... Undrar just om hon gjort det...

Apropå spara och slänga... Jag har tröttnat på våra handdukar och köpt/fått i julklapp en massa nya handdukar. De gamla är det inget fel på, men tråkiga, lite urtvättade och tar nu bara en massa plats (som vi har väldigt ont om). Samma sak med porslin, glas osv skulle jag vilja byta ut nu efter typ 10 år med samma tallrikar...

Vad gör ni när ni köper nytt? Spara eller slänger det gamla?

Strand-handdukar kan alltid vara bra att ha nu när man har barn som säkert kommer vilja vara på stranden och bada. Så är det inget fel på dem skulle jag spara några och slänga resten.
Porslin m.m. slänger vi utom arabia-porslinet som vi gav bort till mina föräldrar.

Försöker ge till någon som behöver. Som nu när vi flyttade så flyttade syrran hemifrån samtidigt och hade ingenting. Det var kanon att kunna ge henne så mycket saker!

gamla handdukar kan man ju ta till stallet! Perfekt till hästarna ju

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar