Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

När det gäller handdukar så blir de oftast häst- eller hundhanddukar :laugh:

Är lite smådålig på att göra mig av med saker eftersom jag är något av en expert på att hitta affektionsvärde ("den där lampan har ju stått i farmors kök hela min uppväxt så inte kan jag kasta den fastän den är trasig") så mycket tenderar att hamna i förrådet "tills vidare". Samtidigt så VILL jag inte ha en massa saker och tycker det är jätteskönt att ibland ta en storröjning och kasta sådant jag ändå inte kommer sakna när det väl är borta. Porslin som inte används har jag i ett av köksskåpen, har många småsyskon som snart ska flytta hemifrån och tänkte langa det vidare :angel:

Jo, det är sant, kanske skulle spara några och istället slänga de ännu äldre handdukarna som vi haft till diverse ändamål. :idea:

Porslinet behöver jag iofs inte göra mig av med, vi har rätt stort kök med många lådor, fast jag avskyr när det är trångt. Skulle vilja ha svarta eller vårgröna tallrikar! :idea:

Min svärmor (och svägerska) tycker nog jag är snobbig med Isabellas kläder, jag vet inte men jag tror det. Jag tog emot en kartong med kläder i strl. 50-56 som jag gav tilbaka oanvända då alla kläder var urtvättade i färgerna, nopriga och allmänt fula. Inget jag hade satt på mig själv så varför ska mitt barn ha det?
Svärmor köper gärna kläder med hello kitty, alfons åberg fast tjejen Milla (?), bamse/lille skutt och det är kläder jag inte vill använda för jag gillar inte tryck av seriefigurer. Är inte så förtjust i mönster över huvud taget. Mina svärföräldrar har egentligen inte dåligt ställt men inget får kosta så jag är i deras ögon värsta Slösa.
Min mamma köper kläder efter vad hon tycker är fint (konstigt vore det väl annars) men hon har ändå lyssnat på vad jag tycker är fint/fult osv.

Idag har Isabella svart-vitrandig body (från kax), rosa byxor, strumpor och rosa bib :idea: det är ungefär så hon brukar se ut i alla dess färger som finns.

Jag har iofs sparat lite tallrikar som "slit och släng" Typ som när vi gör nacotallrik så vill jag inte ha mina vanliga i ugnen.

Mat ser ju så himla snyggt ut på svarta tallrikar! Det har brorsan som han har fått av mig :D

Vad är bib? I min värld är det bag in box, haha. Jag vill inte heller ha gamla noppiga kläder. Ok om man hade ett kräkbarn som man fick byta på stup i ett och inte tillgång till tvättstuga mer än någon gång i veckan. Men inte annars.

håller med ang svart.. jag köpte svarta tårtfat/kakfat å de blir så snygg kontrast med en tårta på dem tex.

bib - haklapp aka dreggellapp :D Fast jag skulle ju bjuda mitt barn på krökarpytt här om dagen så varför inte en bag in box också? :rofl:

Krökarpytt :rofl:

Mina tuttar måste se väldigt roliga ut för A rycker upp min tröja och gapskrattar :mad: *sårad mamma*

Har du tallrikar i ugnen? :confused: Nu får du förklara varför man har nachotallrik i ugnen. :idea:

Precis som mabuse skriver skulle det vara kissy kissy. Det var min härliga ordlista som ändrade och jag var så hetsig igår att jag inte orkade läsa innan jag skickade iväg det. :)

Ja det blev lite fel men Zody var på sin vakt så jag fick ändra till krögarpytt istället. Jag som hade tänkt att Isabella skulle sova gott :mad: :D

Stackars mamma... inte lätt när barnen skrattar åt en och särskilt inte åt ens bröst ;)

Nacochips i botten och så tacoköttfärs och riven ost uppepå och så in i ugnen. Sen gurka , gräddfil och tacosås på och äta. Superenkelt och snabbt.

Jag skulle chansa på att man smälter osten på nachosarna. Så gör vi iaf. :) fast jag är lat och micrar våra... :angel:

*kl*
håller på och fixar med korten idag igen, blir så less. Hade ju alla kort uppe på väggen förut och tog inte bort spikarna när det blev nymålat. Tror ni jag var smart nog att ta kort på hur bilderna satt innan jag tog ned dem? Mycket riktigt, nej...

Aha! Så har vi också gjort nån gång, fast haft allt i en ugnsform istället. Kanske vore nåt att äta på fredag, var länge sen sist.

Grrr, sitter vid datorn och försöker betala en räkning, men vårt internet verkar inte må så bra för tillfället. Får hitta på något annat att göra då, medan busungen sover. Det är förresten inte så lätt att söva en trött kille som nu lärt sig att sätta sig upp. Hur gör ni andra? Två dagar på rad har jag bara gått ut ur rummet när han börjat sätta sig upp och sen har han suttit själv en stund och lekt med nån leksak. Efter en stund har han börjat gnälla och då har jag lagt honom igen och sen har han somnat på 1 minut. Men det känns inte som att detta är någon varaktig metod...

Nu behöver jag smakråd. Ni vet den där sittbänken vi ska ha i köket. Den är snart klar och jag måste börja med dynan till den. Men vet inte vad jag ska ha för färg på tyget. Vill ju egentligen ha vitt men hur praktiskt är det egentligen med små barn och hund... Så vitt blir det inte. Runt bänken är det ju vit pärlspont. I hela köket förresten. Bänken är två meter lång. Och det är vita skåp under. Äsch, allt är vitt i övrigt. Golvet ska lutas så det blir ljust det oxå...

Är gardiner och sånt också vitt? Eller har du handdukar i köket i någon färg? Viken färg har ni på beslagen på lådor/luckor? Kanse kan hämta färg därifrån?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA