Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

5 pyjamaser (kom på att hon hade en lundmyr också) används endast som pyjamas och hon använder dem 3-4 nätter och sedan tvättas dem så jag hinner samla på mig ett berg med kläder ;) oftast byter vi inte heller kläder under dagen eftersom hon inte förflyttar sig eller smutsar ner dem. Så samma kläder kan användas ett par dagar :D Tvättar aldrig kläder som inte är smutsiga.
Bib:ar (dreggellappar) används flitigt och de har jag nog ett 20-tal av :)

vi byter pyjamas varje dag. Ofta så äter han gröt i den och sen är den bortom all räddning.
Har inte köpt kläder på länge, de senaste fick han i julkapp.
Idag har han ätit lite bättre :banana: men han har tappat en hel del i vikt, tur att det finns att ta av!

Skriver från telefonen då jag har ettt sovande barn på magen :)
ligger i vår nya soffa som kom för en timme sedan:bump:

Inget vi har från pop är noppigt, inte ens det vi ärvt. Å andra sidan verkar vi inte ha ngra noppiga kläder alls (utom en body som fanns i en ärvd kasse) så jag kanske inte ser noppor.

Vi har nästan bara bodys från pop, ett par byxor som är för tjocka och stela och trista som vi fått, ett par jeans som är lite stela. Jeans har vi från HM o NameIt, de har varit väldigt bra.

Munkjackor har vi från överallt, men vi har tvättat dem för sällan för att veta kvaliteten.

VA underbart det lät med ny soffa...
Jahg ska till bvc idag men knappast för att hon tappar i vikt. Tvärtom- så hon inte övergöder sig med nattvällingen...
Jag är iaf glad att vi inte har sjukstuga i detta huset :) ch matandet här går faktiskt jättebra nu när hon äter en macka istället för gröt... Är lite orolig över all gluten iofs men nu verkar det ju som m jag kan gEZ

VA underbart det lät med ny soffa...
Jahg ska till bvc idag men knappast för att hon tappar i vikt. Tvärtom- så hon inte övergöder sig med nattvällingen...
Jag är iaf glad att vi inte har sjukstuga i detta huset :) ch matandet här går faktiskt jättebra nu när hon äter en macka istället för gröt... Är lite orolig över all gluten iofs men nu verkar det ju som m jag kan ge lite smoothie istället med nöjdare bäbis...

Inatt har vi haft storm... vaknade utan ström så det var tur jag hade ljummet vatten i termosen ;)

Haha! Det är nog fel på mig då...
Men hur klarar ni er med 4 pyjamasar el mindre? Är alla i samma färg då? Eller ni tvättar tre plagg i taget?
Jag skulle iofs aldrig återanvända ett plagg på varken mig el ebba... vi är alltid håriga och matrester efter våra krig ;)
Villervalla gillar jag :) Har ett bäddset til Ebba med som är lika mjukt som pyjamasarna :) Rött med stjärnor... jag som var trött på det ;)

Har kanske fem, klarar oss inte, ständigt skrik och panik och han får sova i bodyn. En, kanske två nätter per pyamas och vi försöker verkligen ha kläderna på honom så länge det bara går, men de brukar hålla en/en halv dag. Jeansen kan klara sig tre fyra eller så. Vill inte tvätta halva maskiner. Men barnkläder färgsorterar jag inte, eller inte andra kläder heller faktiskt. De vita ränderna verkar klara sig och vita bodys får bli grå om de föredrar, vi har ändå ofta söta t-shirts över vita (tex en punkig med brittiska flaggan :) och ngn lite polo betonad.)

Om jag tar i från tårna så kör jag mörk och ljus tvätt, dvs blandar inte mina rosa t-shirts från Filippa K med de svarta... härdiga små kryp de där t-shirtarna, inne på 3-4 året, de verkar inte ta skada. (min man får inte se på, han får ångest av att jag bara börjar överst i tvättkorgen och arbetar mig nedåt. Temperaturer särar jag däremot på såklart alla underkläder går i 60 vare sig de "tål" det eller ej, naturligt urval ;).)

Gillar Inte pyamasar dessutom, de glider upp och visar hela magen, men min man + mor envisas med otyget, och jag köper ju inte om det inte behövs... :cool: nu kanske det behövs iofs... å tredje sidan tar det tid att hitta den perfekta pyamasen och jag köper inte om de inte är precis vad jag ville ha heller.

Senast ändrad:

500 i månaden på böcker lägger jag nog. Men har hållit i mig lite just nu. Min man lägger nog ungefär detsamma.

Pyjamas som visar magen? Jag kör heldräkt- helst med fötter så tårna slipper frysa... Skrabban har aldrig täcke på sig... Ibland kan jag lägga på en filt när hon sover...

Tvärtom alla er älskar jag gulliga tryck :) Och alla Lindex djurdressar är flitigt använda. Också heldressar inkl strumpor ;) Jag kommer ju bara få använda söta pluttinuttiga kläder tills hon väljer själv så jag får passa på. Naturligtvis ska mitt barn inte komma till dagis iklädd björndräkt som 4åring om det inte är maskerad förståss ;)

Nu behöver jag smakråd. Ni vet den där sittbänken vi ska ha i köket. Den är snart klar och jag måste börja med dynan till den. Men vet inte vad jag ska ha för färg på tyget. Vill ju egentligen ha vitt men hur praktiskt är det egentligen med små barn och hund... Så vitt blir det inte. Runt bänken är det ju vit pärlspont. I hela köket förresten. Bänken är två meter lång. Och det är vita skåp under. Äsch, allt är vitt i övrigt. Golvet ska lutas så det blir ljust det oxå...

Säger som Michaellan.. vad har du för färg på handtagen/knopparna på skåpen/luckorna då? Kan du accenta något från bänkskivan annars?

Jag har ju mörkt golv och mörka bänkskivor och vi har än så länge mossgrön sittbänk, men det är egentligen bara själva dynan som inte fått överdrag än, jag är lite slö :angel:
164149_482525297615_673142615_6023712_1096169_n.jpg

Jag kör heldräkt- helst med fötter så tårna slipper frysa... Skrabban har aldrig täcke på sig... Ibland kan jag lägga på en filt när hon sover...

Tvärtom alla er älskar jag gulliga tryck :) Och alla Lindex djurdressar är flitigt använda. Också heldressar inkl strumpor ;) Jag kommer ju bara få använda söta pluttinuttiga kläder tills hon väljer själv så jag får passa på.

Jag skriver under på den :) Ja, alltihop :angel:

Har många pyjamasar, heldress och självklart med fötter på :)
Sen gillar jag kläder med söta tryck. Barbapappa och Alfons å Bamse etc, allt går hem här :)

Använder 1-2 ombyten per dag, beroende på hur mycket det kladdas. Kan lika gärna använda samma outfit dagen efter om det är rent. Vi har dock mycket mycket ärvda kläder, vilket många av er andra inte har.

vad gör du med böckerna sen då? Samlar alla, eller säljer/byter bort dem? För 500 får man ju en del böcker (ja, om man inte köper det senaste utkomna då blir det väl bara 2/månad)

Vi har ju bibliotek med :)
Fast just nu skulle inte jag våga låna en bok. Jag har en pappersmarodör bättre än de som strimlar papper ;)

Men visst- har man det som intresse så ska man ju naturligtvis fortsätta med det. Jag köpte mkt kläder och roligt smink innan... parfymer med.
Men nu använder jag ju inget... Dessutom är jag en periodare... Huset får sitt ibland och likväl hästarna... Nu är det Ebba som är kul....

Isabella hade en kanindräkt och nu har hon en grön drakdräkt (som eg. är en dinosaurie) gillas mycket! :) Har haft en jätte fin dress från cubus som jag älskade. Köptes när hon hade kateter och var sedan första plagget hon hade på sig som nyopad = mkt affektionsvärde i den.

Doris: snyggt kök :)
Det får vara tryck med det får inte vara seriefigurer förrän hon själv väljer vilka seriefigurer hon vill ha på sina kläder.

KL
Isabellas första tand har tittat ut genom tandköttet nu! Benämning: 61 = vänster framtand överkäke :banana:
Till lunch åt hon mat på sked som inte var mosat utan i små bitar! Nu är det jag som är en stolt mamma :love:

Hade gärna köpt pyjamaser med fötter, men A har för stora fötter :o
Försökte få på honom en dräkt på bb med fötter och redan då var det kört.
Nu i storlek 86 har jag inte sett några med fötter alls? och de skulle säkert vara för små de med.
Har för övrigt stora strumpproblem. ALLA strumpor åker ner! Han drar inte av dem, men de sitter inte kvar på hans runda fötter. Därför har jag mest strumpbyxor. Till sambons stora fasa

Äh, vi har också strumpbyxor på vår son. De är perfekta!! :)

Tack för kommentaren :) Jag själv är ju grymt nöjd med köket, hi hi.

De kostar väl 99-130 kr styck, engelsk pocket, jag ställer dem i dubbla rader i bokhyllan ;) utom de som var riktigt usla, de slängs (vilket händer ganska sällan). Sedan läser jag dem igen och igen, och lånar dem till x antal vänner.

Kn: Exakt, pyamasar ska vara helkropps med eller utan fötter. Men det har inte A's farmor och far förstått. Det är tvådelad pyamas där byxorna hänger nedanför blöjan och tröjan sitter som en korv under armarna på A. De tycker att det är en briljant lösning av någon gåtfull anledning. (hörde faktiskt nästan ett litet gräl mellan farmor o svägerska om detta, svägerska gillar inte heller tvådelad pyamas men det var knappt en ok åsikt :rofl: eftersom min man bara älskar dem så får han hållas.:cool:)

Vi kallade det kalasbyxor när jag var liten, vet inte riktigt varför men de användes flitigt vill jag minnas även utanför kalas. Minns t.o.m. att jag hade några lila som kliade som tusan.

Köket var jätte snyggt. Jag bara längtar tills vi har renoverat och köket är klart, renoveringen är inget jag längtar till den känns bara jobbig.

Emma

Hur gick det med tårtbaket?? jag missade lite där på fb. Vad hade du för smaker i din/a tårtor?

Jag tvättar ungefär som du! Vittvätt för sig i 60 grader. Färgade kläder för sig i 60 grader! S kläder som alla är rosa/röda/vita typ går faktiskt i en egen omgång. Vi har ett snabbprogram så de får gå i 40 grader på snabbprogramet! Det hinner bli en halv maskin i alla fall. Vi har en 7kg maskin som känner av hur mycket det är i. Sängkläder brukar få gå för sig, då det tar mycket plats.
Torktumlar gör jag med handdukar underkläder, strumpor och sängkläder (bästa sättet att få bort alla hundhår...)
Alla S kläder får torka på ställning!

Jeans och ömtåliga kläder (som man knappt har) brukar få gå egen maskin, jeans eftersom man inte ska ha sköljmedel till dem.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar