Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Selma har 12-18 mån nu och de är lite stora, men tyckte det de var vettigare än 6-12, men så är ju hon ganska bred också. Har för mig att Isabella är ganska liten väl? Och då skulle jag nog ha köpt 6-12 mån om hon ska kunna ha dem nu. :) Selma har 80-86 i svenska storlekar nu.

Isabella håller precis på att lämna strl 68 för 74 :D
Fast det måste vara något filter på gap för IE slutar fungera hela tiden :angel:

Det ska jag kolla upp direkt! Tack. Det borde väl inte vara svårt att hitta tyg med det mönstret heller kan jag inte tro...

Är det någon som är sugen på en träff i sthlm lite längre fram i vår? Tänkte åka dit en dag och bara gå och mysa...

Hmm, vet inte om något filter, surfar bara på ippen eller ipaden nästan och där har det inte varit några problem. :)

Då skulle jag def köpa 6-12mån. :) fast ska jag vara ärlig så tycker jag inte att skillnaden är hyreshus på 12-18mån, mer skillnaden på bredden bara. Svårt det där!

Jag är def på :) har inte så mycket annat att göra på dagarna precis... :p

Jag ställer ut torkställningen på våren, sommaren och hösten! Då torkar det i ett nafs och jag har ännu, peppar, peppar inte fått något solblekt.

Håller med dig om att klippa sönder dyra saker... Men jag köpte ett Hästens dubbelpåslakanset o sydde om till Ebbas spjälsäng. Måste ju matcha ;)
Det blev faktiskt bra :) Och jag är ingen fena på att sy annat än halvtaskigt rakt ;) haha
Min mamma är ganska duktig. Hon sydde nya överdrag till hela soffan. Alltså likadana som de som redan var där. Hon hittade ingen ny soffa som var lika skön ;)

*kl*

Jag har en salig blandning på märkerna och inköpsställerna på Oscars kläder.
Lindex, KappAhl, Villervalla, Polarn & Pyret, Alfons, GeKås, Lundmyr, H&M, Åhléns, Esprit, danska Pippi med mera.
Men inget har blivit urtvättat, krymt nåt märkbart eller gått sönder.
Eller jo, en body från Lindex har släppt lite i sömmen under armen, men det va jag som förökte trycka i honom en storlek för liten :D
Tvättar alla hans kläder i 40 och hängtorkar.

Egentligen vet jag inte riktigt varför, mina kläder misshandlar jag rejält med 60 graderstvättar och tumling.

RL måste vara de kläderna som är minst i stl... Ebba är 69 cm lång och väger drygt 8.5 kg. Ändå är hon uppe på 12 mån i just detta märket... Heldressen är bred som en lagård och benen 10 cm långa ;) haha
Men jag tror ju ändå att barnen snart måste stanna upp... Annars måste syrrans 4a vara pygmeer... På tal om att köpa kläder att växa i så var jag smart när hon föddes o ville ha i olika stl... Men sommarens bodysar har ju varit kortärmade och oanvända. Likaså klänningar med kort arm. De utan arm är ju bara att sätta body under.

Sen undrar jag en sak till- Är det bara jag som inte tycker om jeans till de små? Jag tycker det blir klumpigt :(

Nix, jag tycker inte heller om jeans. Känns hårt mod deras mjuka hy.

Va in på GAP´s hemsida och det stod att man kunde beställa till sverige nu! Fast det fanns inte mkt kul iaf inte till pojkar men det är som vanligt...

såg att du redan sett det men men..

Senast ändrad:

Är det någon som är sugen på en träff i sthlm lite längre fram i vår? Tänkte åka dit en dag och bara gå och mysa...

Stockholm är lite långt för mig och lite för avancerat att köra i för en simpel lantis som mig.
Men den däringa Örebro-träffen vi snackade om i höstas sätter jag gärna upp på agendan igen :laugh:

Hmm, vet inte om något filter, surfar bara på ippen eller ipaden nästan och där har det inte varit några problem. :)

Då skulle jag def köpa 6-12mån. :) fast ska jag vara ärlig så tycker jag inte att skillnaden är hyreshus på 12-18mån, mer skillnaden på bredden bara. Svårt det där!

Isabella är smal (8kg till 70 cm), så då är det nog 6-12 m som gäller då :) det där filtret var bara ett skämt att gap hade det för att jag inte skulle kunna shoppa :p

Sen undrar jag en sak till- Är det bara jag som inte tycker om jeans till de små? Jag tycker det blir klumpigt :(

Jeansbyxorna är bomullsjeans med foder så de är mjuka och sköna och ser bara ut som jeans. Snickarbyxorna är i jeanstyg men jag har alltid body + strumpbyxor under för att de är lite sträva i tyget. Fast de är inte klumpig?

*kl*
Nu har jag knådat ihop marshmallowfondant till helgens kalas, behöll den vit för jag ska ha röda (och ev. gula) rosor på den sedan :) imorgon ska vi handla och då ska jag köpa mer florsocker så blir det en till fondant som jag funderar på att göra blå alt. grön, vad tycker ni?

Sedan måste jag fråga om ngn vet, vad händer om ens bio. förälder dör som inte har gift om sig? Troligen har de väl testamenterat bort allt som går men kommer nån komma och kräva att jag ska på boupptäckning? Finns det någon som kan sköta det åt en eller ska man som 25-åring och gift se till att man blir adopterad av sin nya förälder för att slippa skiten?

Jag hade gjort en grön :) Då kan du göra blad om den känns tom....
Jag klistrade på gräset med vatten på baksidan. inget trillade av iaf :)

Nu har jag knådat ihop marshmallowfondant till helgens kalas, behöll den vit för jag ska ha röda (och ev. gula) rosor på den sedan :) imorgon ska vi handla och då ska jag köpa mer florsocker så blir det en till fondant som jag funderar på att göra blå alt. grön, vad tycker ni?

Hur gick det att knåda ihop den? Jag tyckte det var kletigt värre. ;) Fast värst var att kavla ut den sen dagen efter.. där kan man snacka om att bli svettig.. Iofs kanske jag var lite dum som tog den direkt från kylen och kavlade en stor klump.. Är nog lättare att låta den bli lite varm först?

Vad skall den andra fondanten vara till? En till tårta, eller den du redan har? I så fall grön så att du kan göra slingerväxt/blad till rosorna

Är det bara jag som inte tycker om jeans till de små? Jag tycker det blir klumpigt :(

Detta har vi snackat om tidigare om jag inte minns helt fel.. Nope, här används inga hårda, klumpiga jeans.. Men jag har ett par till S som är mjuka och med mudd, de ser ut som jeans, men känns mer som lite styvare mjukisar. De är perfekta :p

Jag hade gjort en grön :) Då kan du göra blad om den känns tom....
Jag klistrade på gräset med vatten på baksidan. inget trillade av iaf :)

Åh vad bra med tips om vatten! När jag gör marsipantårtor brukar jag bara räffla under rosen och där den ska sitta.

Hur gick det att knåda ihop den? Jag tyckte det var kletigt värre. ;) Fast värst var att kavla ut den sen dagen efter.. där kan man snacka om att bli svettig.. Iofs kanske jag var lite dum som tog den direkt från kylen och kavlade en stor klump.. Är nog lättare att låta den bli lite varm först?

Vad skall den andra fondanten vara till? En till tårta, eller den du redan har? I så fall grön så att du kan göra slingerväxt/blad till rosorna

Jag ska ha två tårtor för vi blir så många trots att han fyller 32.
Tyckte det var jätte enkelt att knåda ihop den, blandade med slickepotten så långt jag kunde sedan tog jag upp den och knådade mot bänken och florsocker. Hade i florsocker tills den slutade att klibba.
Du knådade aldrig fondanten innan du började kavla?

Det gick ju åt en he del florsocker att kavla ut den med... Iaf här hemma... Jag provade att kavla den direkt och det var enklare än när den har legat i kylskåpet och då jobbade jag den ändå ganska mkt innan jag började kavla... Ett tips är nog att ha den rumsvarm när man börjar jobba med den.

Jag har ett par jeansleggins som jag gillar skarpt. De är lite tunna nu på vintern men jag har strumbyxor under. Då kan jag iaf använda lite mer av bodysarna ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30