Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tycker inte ni att era bebisar har blivit jättestora på kort tid? Selma använder kläder nu som jag tyckte var gigantiska när jag köpte dem. Betyder det att vi snart inte kan kalla våra barn för bebisar? :eek:

Selma och jag 6 september:
48069_447830494760_503859760_4791529_7658136_n.jpg

och Selma nu 3 Februari:
180448_10150108992164761_503859760_5951987_558194_n.jpg

(iklädd en pingvinbodysuit från Gap ;) )

Jag är inte intresserad av några saker, saker från min barndom som han har haft är utkastade för länge sedan och pengar är jag inte heller intresserad av.
De äger huset tillsammans (eller en stuga in the middle of nowhere) och det finns en sommarstuga men den vet jag inget mer om än att det är min bio.farfar som ägt och delas väl eg med min faster och farbror om den inte är utköpt från dem.

Jag känner innerst inne att den dagen min bio.pappa dör så blir det bara ännu skitigare än vad det redan är och jag orkar inte med energitjuvar. Fördel är väl om sambon dör först :angel: men det tror jag inte kommer hända.
Den smutsiga boupptäckningen orkar inte jag för alla pengar i världen, så jävligt kommer det vara. Om han dog och det kom in pengar på kontot utan att jag behövde lyfta ett finger så skulle jag nog bry mig mindre men så bra kan man väl inte få det?

Jag upplever nog Isabella hoppade rejält från 7 månader till 8 månader men nu 8 till 9 månader så känns det som det inte har hänt ngt alls. Däremot har det skett mycket utvecklingsmässigt med tal och förståelse :)
Ett par kompisar ska ha bebis igen i juni, ska bli så roligt och få förundras hur små nyfödingar är och säga "tänk att Isabella har varit så liten" :D

När du skriver tycker jag som om det kan vara värt att ta tag i den där adoptionen. Så din pappa blir din pappa. Och kommer det bli så mycket tjafs från din biologiska far? Det är inte så mycket han kan göra åt det. O hans nya sambo låter som om hon bara kommer välkomna att få ut er ur bilden.

Men för att svara på några av dina andra ”frågor”:
Ni kan slippa ta tag i bodelningen genom att kräva att den sköts av en bodelningsförrättare. Det kommer att kosta en del som alla arvsberättigade få vara med och dela på oavsett vem som begär det.

Det finns två sätt att avsäga sig arv på. Det heter olika saker men det är inte nått jag kommer ihåg. Men antingen så att din del skall fördelas på övriga arvsberättigade. Alternativt avsägare du det till förmån för de som skulle ärvt om du inte levt. Alltså dina barn.

Det spelar eg ingen större roll om han och hans nya är gifta. Eller tja det kommer det göra i den föregående bodelningen. Men ni kommer alltså att ärva hela hans kvarlåtenskap direkt. Hon kommer inte att ärva något efter din far oavsett om de är gifte eller ej. Såvida han inte har skrivit ett testamente. Laglotten kan han mycket riktigt inte testamentera bort. Den utgörs av 50% av kvarlåtenskapen som skall fördelas på alla hans barn.

Tyvärr finns det ju ingen svensk motsvarighet till toddler. För våra bebisar är nog inte bebisar längre.

P.S Fan vad snygg du e.

Mitt och min brors förhållande till vår bio.pappa är ganska märklig. Han har alltså "valt bort" oss för sin sambo så precis som du skriver kommer hon bli överväldigad om vi adopteras och raderas. Däremot trots bruten kontakt och hela midivitten så anser inte min bio att han har valt bort oss utan det är vi som har valt bort honom. Skulle vi bli adopterade och han får reda på det så kommer vi väcka den björn som sover, han får ännu mera vatten på sin kvarn och vi orkar inte tjafsa mer med karln.

Jag vill bli adopterad för att slippa allt tjafs som kommer att komma i framtiden men jag blir helt matt bara av tanken på att ev. bli nedring och få arga sms från någon som inte ens bryr sig från början :crazy:

Vet du om bio.pappa ens får ngt meddelande om adoptionen nu när man är vuxen? För nu kan vi fixa det utan honom. Hade vi gjort det som barn hade han ju aldrig skrivit under några papper trots att han inte bryr sig om oss.

Håller med om att pop jeansen är stela, vi köpte ett par på rea som vi knappt använder. Men jeansen från HM är helt underbara, väldigt mjuka rymliga och trevliga, resårmidja. Jag föredrar att ha på dem framför trånga "mysbyxor/joggingbyxor" som jag inte gillar alls. Men jag tycker om tunna ballongiga bomullstrikåbyxor med muddar som vi har ärvt. Vi har också haft ett par jättetrevliga jeans från nameit, med muddar runt fötter och midja och riktigt rymliga ballongiga ben.

Jag tror jag helt enkelt gillar när byxorna inte sitter åt alls runt benen och mjukare än mjuktvättade jeans finns knappt. (trånga mysbyxor har han ju ändå på sig ibland, min man gillar dem). Jag gillar hur det ser ut dessutom :p

Jag har alltid flera par jeans till Vilgot. Tycker det är mycket snyggare än mjukisbyxor. Hemma har vi en ofta mjukisar, men ska vi bort är det nästan alltid jeans/snyggare byxor som gäller.

Oj! var var de ifrån? de var jättesöta, speciellt den randiga.

*kl*

Igår var jag glad över att A börjat äta lite igen. Men det höll bara i sig på fm, resten av dagen åt han knappt någonting och han är fortfarande lös i magen.
Hela morgonen har han sovt i min famn och vill leka eller göra något. Febern är borta. Får i honom en del te men inte tillräckligt känns det som med tanke på hans diaréer :(
Nu blir det läkarbesök vid ett.

Vad tråkigt :( hoppas ni kan få hjälp av läkaren. Hur lång tid brukar det ta att få ordning på magen efter pc, för visst hade ni slutat med den?

Jo vi slutade med den i måndags men magen har inte blivit bättre.
Blev lite irriterad på bvc sköterskan som sa att jag ska ge honom youghurt och majsvälling. Tvångsmata honom då eller? Han vill ju inte äta alls. Ibland går det med lite välling och då inte ens en liten flaska. I normala fall så blir han sur när den stora är slut.
Har tappat massor i vikt, stackaren :(

ahaa, kunde man knåda mmf´en direkt? det hade nog varit det enklaste.. Tyckte det stod att den "skulle" vara i kylen minst bla bla timmar, så det följde jag. Men går det att göra direkt, så kommer jag göra så nästa gång, helt klart.

Michellan; nä, jag knådade inte mycket innan jag började kavla. Men det var ju en testomgång, så nästa gång blir bättre :)

Har ni inga bilder på era tårtor tjejjer?? Vad är det för stil.. :p så här blev ju min:
179350_499840302615_673142615_6282418_6984643_n.jpg

På tal om att baka mycket.. Jag älskar att baka, har ärvt det efter min farmor :love: Kanelbullar är det enklaste och godaste tror jag nog. När hon gick bort så var det kok/receptboken det enda som jag ville ärva, å den fick jag slåss om - men fick den!

Även jag kan tycka att det är kul att baka när jag har tid, men frågan är ju vad man ska göra med allt. Äter ni upp allt själva eller har ni så stor umgängeskrets att andra äter upp allt? Alltså jag fullkomligt älskar kaffebröd/fika men tillåter mig inte att äta sånt annat än till speciella tillfällen. Idag är ett exempel, när grannarna kommer på besök. Men säg att jag äter kaffebröd varannan vecka kanske, oftare än så är det inte. Blir lika arg på mig själv varje gång jag bakat något, för då måste jag ju äta upp det. :eek:

Jo vi slutade med den i måndags men magen har inte blivit bättre.
Blev lite irriterad på bvc sköterskan som sa att jag ska ge honom youghurt och majsvälling. Tvångsmata honom då eller? Han vill ju inte äta alls. Ibland går det med lite välling och då inte ens en liten flaska. I normala fall så blir han sur när den stora är slut.
Har tappat massor i vikt, stackaren :(

Magen borde reda upp sig snart men det beror ju lite på hur mycket pc har slagit ut av de goda bakterierna. Pc med bredspektra är ju ofta väldigt elaka mot magen.
Barn ska inte bli sjuka :(

Kanonfin tårta förresten!! :idea:

Michellan: har med knapp i midjan, men oftast är det ju resår i linningen ändå. Mudd tycker jag är fult på jeans och byxor som inte är mjukisar. :o

*kl*

Alicia äter som en häst, tror jag... Igår åt hon gröt på 2 dl vatten till frukost efter att jag ammat en timma tidigare. Sedan delade vi på en banan. Strax före tolv åt hon en halv stor burk mat. Den andra halvan åt hon när vi kom från stallet vid halv tre kanske. Sedan delade vi på ett äpple och en banan. Svårt att veta hur mycket hon åt av det... Och så flera majskrokar däremellan. Vid sex ,tror jag det var ,så åt hon en HEL stor burk mat till. Och så vid åtta tänkte jag att hon orkar väl inte sin flaska ersättning nu men jag testar. Och hon drog i sej en hel blandad på 210 ml vatten... Vart sjutton får hon plats med allt...... :eek: Eller är jag fjantig, det kanske inte alls är mycket?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10