Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Oftast bakar jag bara när vi får besök, som nu på lördag ska vi fira M som fyller år nästa vecka. Händer att jag bakar kladdkaka till oss att fika på men oftast blir det paj på sommaren.
Mycket går att frysa in och det är perfekt att ta fram när man får besök men inte ids att baka/köpa fika bröd.

Doris: lägger upp en bild på söndag på mina tårtor, ska inte fixa tårta förrän på lördag och har övernattande gäster.

Vet du om bio.pappa ens får ngt meddelande om adoptionen nu när man är vuxen? För nu kan vi fixa det utan honom. Hade vi gjort det som barn hade han ju aldrig skrivit under några papper trots att han inte bryr sig om oss.
Det är nog inte helt omöjligt att han får ett registerutdrag, det brukar man ju få när något är ändrat i folkbokföringen.

usch, usch.. Stackars A. Hoppas att magen blir bra snart..

Det var väldans vad mycket sjuka småttingar vi har här i tråden! Nu får det vända tycker jag!!

Jag är så van med mudd så det tänker jag inte på att det ska vara fult ;)verkar så bökigt med knapp och jag har fått för mig att man ska nypa barnet i magen när man ska knäppa :o

Hmm... måste verkligen fundera på det här med adoption mer seriöst. Ta upp det med mina föräldrar och överväga om det är värt det. Känns som det kan vara det i slutänden?

Vad snälla ni är.. :D Detta var ju bara en testtårta som sagt. Men den gick åt i ett naffs iaf :) God var den minsann. Å sen vart sambon så glad att han kunde äta det mmf´et och inte behövde ta bort.. (är allergisk mot marsipan).

Ang maten som Alicia åt, så äter min Samuel precis så mycket varje dag :) hi hi, han är iofs lite knubbig också.

Ang kaffebröd osv.. Så måste jag tygla mig med bakningen, för jag äter mer än gärna det jag bakat!! Å jag vill ju inte gå upp så mycket i vikt, så det blir bakat alldeles för sällan nu.

En normal dag så äter A

Flaska välling på morgonen
Laddning med gröt och kanske lite smörgås vid 9-9.30
1 burk eller motsvarande vid 12
På em en banan, lite youghurt, smörgås och ibland 1 flaska välling
vid 18 en hel burk till och gärna lite efterätt
och vid läggdags så dricker han en flaska välling till

Jag älskar att baka men försöker undvika det, som du, om det ite är något speciellt tillfälle. Har inte så mycket karaktär att jag kan låta bli det annars. Gjorde ju hasselnötsmacarons med nutellafyllning för ett tag sedan. Och naturligtvis gick inte hela burken nutella åt...men nu är den slut....Konstigt, vi måste ha möss i kylen...

Vad skönt att höra. Då kan jag lugnt mata min unge då :) Så skönt att bara få höra att det är normalt :)

Den där fondanten, är det från länken Armani la in?

*ia* som inte ska baka.......*

Skulle vilja byta bort eftermiddagsvällingen men vet inte hur. Oftas är han trött och gnällig och hungrig på en gång runt halv fem. Oavsett om han fått mellanmål.
Då tar han en flaska välling och sover gott sen :D

Känns som att det blir lite mkt välling med tre stora flaskor om dagen?

Aha, ok, jag förstår din tanke. Har själv inte vågat byta ut ersättningen mot välling efter alla disskutioner om huruvid det är bra med välling eller inte. Det kanske inte är någon skillnad med erstääning iofs...

Hmm... måste verkligen fundera på det här med adoption mer seriöst. Ta upp det med mina föräldrar och överväga om det är värt det. Känns som det kan vara det i slutänden?
Om inte annat kanske det är värt att ta fighten nu och inte sen när han dör. Det kan ju ta många år och det verkar ju helt klart vara något som tynger dig. Det kommer säkert att kännas bra när det väl är gjort, så slipper du fundera mer på det! :idea:

Äntligen somnade Vilgot! :bow: Nu ska jag kolla på sista avsnittet av ponnyakuten, sen ska jag börja förbereda "kalaset".

*kl*
Nu kommer min mamma som varit och köpt majsvälling till mig. Sen kommer en kompis och hämtar oss och kör oss till läkaren. Hon har en son som ska till dagis och börjar jobba kl 13. Och har bakåtvänd stol i bilen.
Skönt att det fungerar ibland :)

Jag pratar precis med min mamma som adopterades som vuxen av min morfar. Hon tror inte att din bio pappa får reda på något!

Kunde jag så skulle jag vilja slippa ta fajt över huvudtaget men precis som du säger är det väl bättre nu än sen.

Vore ju toppen, då blir det ingen strid över huvud taget och vi väcker ingen björn som sover.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar