*kl* *ot* *skrivaavsigvarning*
Blä, blä, bläääh.. Nu är det hundtrubbel här också
Fina Rottistanten har betett sig underligt sedan helgen, jag är inte den som åker och kollar upp minsta lilla grej utan har försökt hålla mig lite kall. Men det verkar inte bli bättre.. Hon är ju 9 år nu i april, och vi har som sagt att vi inte kommer dra igång några större projekt om någon av hundarna blir dålig med tanke på åldern (andra hunden är också 9..) utan då får de somna.
Men samtidigt så är hon ju såklart världens finaste och bästa, så tänk om det är något relativt lätt att åtgärda? Hon måste ju kollas upp, liksom. Bara frågan vad tusan som ska kollas, går inte att sätta fingret på vad det är. Dålig aptit, ibland har hon sett lite halt och absolut stel ut, allmänt seg, ligger och skakar lite då och då, gläfser till titt som tätt t.ex. om andra hunden kommer för nära (han är en burdus typ) eller när man tar av halsbandet. Fast verkar inte ha ont när jag trycker och känner på henne?
Och hur mycket pengar är det rimligt att lägga på en genomgång, som kanske ändå slutar med avlivning? Vet man inte ens var man ska börja leta så..? Har aldrig behövt göra något sådant så vet inte vad prislappen kan landa på
Närmaste vi varit är när hon var risig efter en magbacill och då visste vi ju som sagt bakgrunden.
Nåväl, förväntar mig inte att någon ska sitta inne med svaren, behöver bara vädra i väntan på att veterinären ska ringa upp. Markerade det som icke-akut fast det kanske var dumt det med *dunka huvudet i väggen*