Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vi är inne på 2 förkylningen - för i år.
Inte så mycket feber, strax över 38 men ack så mycket snor en sånhär liten kan producera! Tycker så synd om henne.
Nässug är helt omöjligt att använda på damen. Förbereder mig för en lång natt..
10 mån koll igår, 71,5 cm 8750 gram.
Kan inte fatta att snart är det ett år sen hon kom..

Jaaaa, idag var det fint i solen minsann. Varmt och skönt i söderläge idag. Vårkänsle varning - fast den försvann sen när man kikade på vädret inför i morgon

vad härligt att höra av dig. Hur är det med er? (förutom den trista förkylning hon har då)
*kram*

Vågar knappt säga det men A har inte heller varit sjuk.

Annars är vi ganska okej :) t växer så fort, jag känner mig lite ledsen över att stadium bebis typ är över. Kryper och klättrar, går runt möbler och äter vanlig mat. Hehe :)
Jag såg tidigare i tråden att ni pratade om mat, har ni nåt bra att ge som plockmat? Känner mig lite låst där.. Vill inte ge för stora bitar, har träffat ett barn som blev hjärnskadad efter att ha satt matbit i halsen :(

Uppdatering på min lillebror.. Tyvärr kunde dom inte heller ge en dödsorsak.. Ingenting. Det var hårt. Jag ville ha nåt att skylls på!
- det var hjärtat, jävla hjärtsjukdomar
- ser var cancer, jävla cancer.

Men nu blev det inte så och det får vi ta.
Jag bävar för framtida urnsättning
Och att se stenen
Då blir det nog väldigt påriktigt.

ja, tiden går så snabbt nu. Både kul och lite dystert..

Hmm, plockmat hos oss är ju vanlig mat i mindre bitar.. Falukorv, mackaroner, potatis, morot, fiskpinnar, majs, ärtor, andra rotfrukter osv

Vad jobbigt med din bror, att de inte hittade något. Och konstigt.. Alltså, något måste ju ha varit fel? Håller med, man vill gärna ha något att skylla på. Det hade jag med min pappa, men det hjälte dock inte. Då blir bara frågan varför varför varför i stället. Men ja, tyvärr, när stenen väl är på plats, och man ser namnet så är det verkligen jobbigt. Blir så "stort" och ofrånkomligt då. Ord som etsar sig fast på näthinnan. Usch, nu blev det jobbigt :(

Usch vad jobbigt att inte få en orsak :(

ang plockmat
stora favoriten här är avokado i klyftor, den är ju väldigt mjuk och M verkligen älskar det :)
Annars är spagetti oxå enkelt, kan ju inte direkt fastna i halsen.

Isabellas första förkylning och jag är så jädra bitter över den för den kunde ju ha undvikits om de hade ringt oss :mad: Stackars barn, hon har inte sovit på hela dagen och nu var det nästan så att jag trodde att hon skulle skrika sig själv till sömns i min famn. Slutade med att jag lade mig "sked" med henne i vår säng och strök henne över huvudet, då slappnade hon av och somnade. Får inte använda nässugen på henne och det bubblar ur näsan, ungen får inte luft genom näsan och vill suga på nappen :grin:

Fast annars har vi ju haft vattkoppor men det led hon inte av, fick bara blåsor. Njurbäckeninfektion i somras men då däremot var hon väldigt sjuk.

De enda dom kunde se var "om uteslutningsmetoden görs torde bakomliggande sjukdom vara orsaken och döden naturlig."
Hade vi hittat honom tidigare så kanske dom kunnat se nånting.
Jag har bestämt mig att han var sjuk!

Har du provat med nässpray? Ebba gillar det inte men är klart bättre än droppar och nässugen iaf...

Själv har jag varit på promenad idag och fann denna i en affär...
169079_1791229817224_1133984997_2001343_4811846_n.jpg
En sån mask var Ebbas första leksak :)

169079_1791229777223_1133984997_2001342_7295924_n.jpg

Dagens bild på Ebba- hemma hos sina kusiner

*kl* *ot* *skrivaavsigvarning*

Blä, blä, bläääh.. Nu är det hundtrubbel här också :( Fina Rottistanten har betett sig underligt sedan helgen, jag är inte den som åker och kollar upp minsta lilla grej utan har försökt hålla mig lite kall. Men det verkar inte bli bättre.. Hon är ju 9 år nu i april, och vi har som sagt att vi inte kommer dra igång några större projekt om någon av hundarna blir dålig med tanke på åldern (andra hunden är också 9..) utan då får de somna.

Men samtidigt så är hon ju såklart världens finaste och bästa, så tänk om det är något relativt lätt att åtgärda? Hon måste ju kollas upp, liksom. Bara frågan vad tusan som ska kollas, går inte att sätta fingret på vad det är. Dålig aptit, ibland har hon sett lite halt och absolut stel ut, allmänt seg, ligger och skakar lite då och då, gläfser till titt som tätt t.ex. om andra hunden kommer för nära (han är en burdus typ) eller när man tar av halsbandet. Fast verkar inte ha ont när jag trycker och känner på henne?

Och hur mycket pengar är det rimligt att lägga på en genomgång, som kanske ändå slutar med avlivning? Vet man inte ens var man ska börja leta så..? Har aldrig behövt göra något sådant så vet inte vad prislappen kan landa på :confused: Närmaste vi varit är när hon var risig efter en magbacill och då visste vi ju som sagt bakgrunden.

Nåväl, förväntar mig inte att någon ska sitta inne med svaren, behöver bara vädra i väntan på att veterinären ska ringa upp. Markerade det som icke-akut fast det kanske var dumt det med *dunka huvudet i väggen*

Hört nåt från veterinären?
Det brukar landa på 2000:- att göra en ordentlig genomröntgning. Kan ju klart vara värt att göra det. Hundar är rätt dumma som inte alltid visar vart de har ont. Ska själv iväg snart och röntga igenom min 8-årige labbe. Han har blivit lite stel och lite halvgrinig på senaste :(

Plockmat hos óss är brödbitar, makaroner, ärtor, kiwiklyftor (väl mogna) och bananbitar. Behöver också tips!

Hört nåt från veterinären?
Det brukar landa på 2000:- att göra en ordentlig genomröntgning. Kan ju klart vara värt att göra det. Hundar är rätt dumma som inte alltid visar vart de har ont. Ska själv iväg snart och röntga igenom min 8-årige labbe. Han har blivit lite stel och lite halvgrinig på senaste :(

Appropå veterinär så har jag på en vecka skrapat ihop följande:

vaccinering 590 kr
kastrering 1800 kr
komplikation avkastrering helg 2800 kr
exem bakben + 2 vaccineringar 1200 kr

Jäkla skithästar!!! :cool:

Trevligt att du tittar till oss ibland! :laugh: Förstår att det är jobbigt att inte få någon klarhet i vad som egentligen hände. Ovisshet är jobbigt.

Kl
Nu behöver jag lite input. Sitter och letar solskyddskläder åt Vilgot. Vad ska man köpa?! Surfdräkt, tröja/byxor, lång/kort ärm/ben?? Hur många uppsättningar? Hjälp mig att spåna! :idea:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar