Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Nej jag själv tycker nässpray är otrevligt så det har jag inte provat till hennes lilla näsa, droppar har vi hemma men oanvända och nässugen var jätte bökig. Bästa sättet att eleminera snor verkar vara att nysa ;) Nu får hon luft och sover hela natten, använder nappen när hon vill och är mycket piggare. Hon verkar ha ganska bra immunförsvar ändå :idea:

Vilken fin body du hittade! Tänkte direkt att en sån skulle jag också velat ha till Isabella, är lite larvigt förtjust i de där maskarna/larvarna och har gjort flera såna själv i skolan.

*kl*

EmelieR eller någon annan som är haj på att baka, går det att på något sätt göra marängsmet och hälla under eller uppepå en kladdmuffins och grädda samtidigt eller är det omöjligt? Det borde ju kunna vara gott eller?

Oftast gräddar man i olika omgångar, först kakan i högre temperatur och sedan med marängen i lägre temperatur. I alla fall när man gör andra saker med muffin vet jag inte säkert men hittade ett recept på det.

Bläää, här sitter jag och moffar kladdkaka för tredje dagen i rad och vill inte ens läsa om bakning! ;) Skönt att det var sista biten, så jag slipper äta mer nu.

Nu verkar det värsta ovädret ha dragit förbi, men det är nog ändå ingen idé att försöka gå ut. Det är i princip omöjligt att köra vagnen i snö. Usch vad tråkigt jag har! :eek:

Ja misstänker att man lär göra så, kanske ska göra en testomgång!

Mina hästar står inne idag pga vädret, var ganska nöjda när jag var ner för ca 40 minuter sedan. Fick lite mera vatten eftersom de har fått en varsin bal med hö i morse som de fortfarande står och mumsar på.

aneka: testa på :) det är ju så recepten kommit till en gång i tiden ;) själv sitter jag och funderar på om jag ska göra sockerkaksbotten som vanligt eller tårtbotten a la Leila.

Jadu... Jag tror nästan att det smälter ihop men jag är inte säker...
Jag tycker inte själv om mjuk maräng så jag hade ju bakat de varförsig av den anledningen.

JAg gillar inte heller nässpray men nu som gravid och förkyld var jag tvungen. Jag höll ju på att hosta sönder mig alldeles och kunde jag inte andas blev det ju ännu värre. Tar jag nässpray för barn så funkar det. nezeril. Men otrivin känns som om jag ska brinna upp i näsan.
Ebba reagerade inte nämnvärt på det- och jämför man med hur man behöver hålla fast henne för att ge droppar så är det klart värt det...

Masktröjan var fantastisk- jag flög in på hemsidan men inte fanns där några kläder.... Men de är ganska små i stl. 74an satt åt lite och var trång att komma i. De sitter rel löst annars...
Får väl be någon snäll stockholmare gå inom o kika när de har vägarna förbi...

Är det bara jag som har varit dum nog och gett mig ut i snöstomen??? MED SLÄPET

Hade kliniktid i dag. Garnnen fick dock ploga fram släpet åt oss. Och när jag skulle köra hem så hade vägen blåst igen över åkrarna. Bara gasa och köra mellan snöstoparna.
Jag var rädd att hon fått en senskada eller inflammation sen medryttaren trillade av och sadeln hängde på sidan, hon trampade sönder sadel och täcke på vägen hem.
Efter det har hon fått två gallor vid kotan. Ville kolla upp det. Veterinären trodde att det var kotsenskidan som fått sig en tjong. Men när hon UL så visade det sig att hon var fin i benet. Men hon hade fått ett åderbråck precis över kotan!!!! Inget att göra åt. Bara rida vidare. Vilken tur att det inte var något allvarligt.

Jodu- om jag varit medlem hade jag kunnat läsa det ;)

JAg gillar fiskgratänger med gratinerad mos runt.
Gärna med en dill o räksås till :)
Ädelost och fisk smakar också mkt bättre ihop än det luktar ;)

Nu står dom i ugnen med maräng på! Får hoppas på att det blir gott!
Btw Milton har sovit i 2h och 40 min!!! Det va länge sen! Skönt hann jag både ut med hunden och baka! Vardagslyx!

Använde nässpray varje kväll från v. 17 tills ungen var ute för att få sova så du är inte ensam om det ;) Otrivin som min kära make köpte åt mig använde jag två gånger och sedan krävde jag att han skulle köpa nezeril åt mig. Vilken vidrig spray att ha i näsan :crazy:

Isabella har vi som sagt inte använt dropparna på än och verkar inte behöva göra det, måste vara himla effektiva när de räckte med att lägga de på skötbordet ;) :angel:

Mmm, det är en sådan gratäng jag tänkte göra.

Ops, tänkte inte på det....

Det var Amerikansk kola och hallontårta. Digestivkex i botten. Kola på kokt kodenserad mjölk över och sedan vaniljyoghurt och hallon uppepå det. Lät så enkelt och jag har en burk kola står i kylen sedan innan.

Btw så har det slutat snöa här! :banana:
Fast blåser kraftigt ibland iaf!
Får se hur lång tid det tar innan dom kommer och plogar bort 1m vallarna framför garagen och vägen upp till gården, eller om jag lär ta Milton på ryggenoch gå ut och göra det själv så sambon har någonstans att ställa bilen när han kommer hem.

Men jag är medlem så jag klippte lite....

397 gram kondenserad mjölk (en burk)
8 st digestive fullkorn
50 gram flytande margarin
2 dl vaniljyoghurt
4 dl hallon, frysta eller färska

Ett litet annorlunda recept, slutresultatet är fantastiskt!

Ta av papppret från konservburken. Lägg burken (oöppnad) i en kastrull med vatten så det täcker. Koka burken i 2 timmar(utan lock). Se till så att det finns vatten som täcker hela tiden. Häll av vattnet och låt burken svalna i kastrullen i 30 minuter. Öppna burken med en konservöppnare. Mjölken har blivit en tjock kolasås!
Kör under tiden digestivekex och margarin i en matberedare. Bred ut kaksmulorna i en smord form med löstagbara kanter. Packa kaksmulorna med en matsked.
Bred på kolasås och vaniljyoghurt. Toppa med vackra hallon. Njut!

--------------------------------------------------------------------------------

Nu är mina hästar ute och luftar pälsarna :) Herr Devlin kastade sig i snön och fyller pälsen med snö, fröken fräken Michelle står och funderar på vad som hände, alldeles nyss stod hon inne och åt mat i en varm box :p

Någon som smakat vaniljyoghurt och kan berätta hur det smakar? Kolan är ju väldigt söt...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar