Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vad har du köpt denna gång då? Kan ju inte vara en vattenkokare i alla fall för den är ju bara praktisk och inte rolig ;)

Såg den här artikeln i Ny Teknik om molekylär gastronomi för några veckor sedan och tänkte såklart på er knäppgökar. ;) Fast när det börjar bli lite mer kemiskt så skulle ju nästan även jag kunna börja baka bara för att det blir intressant! :banana: :bump:

Haha! Vattenkokaren var det läääänge sen jag köpte... :angel: Har bara inte våga säga nåt... :o

Fast den här prylen är också mest praktiskt, men lite cool också. Den är blå och blinkar och gör livet lite lättare. :idea:

jag vääääntar och vääääääntar.

I morgon skall jag bara baka vanlig hederlig blåbärspaj :) Och så en morotskaka, mumma

hahahaha, vilken rolig artikel :)

Vore nästan värt 450 kr för att testa ju

Ja jag vet men jag var i alla fall ärlig och sa att tårtorna inte skulle vara klar förrän lördag. Sedan så hoppas jag att jag hinner lägga upp bild på dem innan gästerna kommer.

slappna aaaaaav bruden :)

Under tiden som du slappnar av kan jag tipsa om ett intressant program på tv just nu.. På kanal TLC (Animal planet på min box konstigt nog).. Tårtdekoratörerna.. 3 lag som tävlar med/om tårtor och dekorering av dessa.. Inom temat menar jag :cool:

Gör en ny kanalsökning så rättar det till sig, vi har också haft så :)

Känner mig faktiskt ovanligt lugn trots att jag har en halvmiljon saker att göra imorgon :) ganska ovanligt för att vara mig.

aha, ja jag får väl göra en ny sökning i morgon. Idag orkar jag inte, hahahaha

Lugnet före stormen heter det väl? Lycka till med alla miljoner saker i morgon och hoppas att tårtorna smakar bra :)

själv skall jag försöka hinna med att motionera 3 hästar och köra in ved, och baka för att sedan dra iväg på middag på em..

Nu vill jag inte stressa dig men tårtorna brukar bli mycket saftigare om man lägger fyllningarna imellan dagen innan.... Så det hinner dra sig lite. Min tårta var godare dagen efter.
Men jag hade inte lagt på översta lagret i vilket fall. Bara fyllningarna.

lite så var det med min tårta med.. Andra dagen var den mycket godare.

Hej på er! Vad underbart att buke funkar igen, helt lovely!! Sitter och tittar på en dokumentär på ku skapskanalen om judiska barn under andra världskriget, blir så illa berörd men kan ändå inte låta bli att titta...

Och så funderar jag starkt på om jag ska sova på soffan ikväll och lämna sambon själv i sängen, han har kräkt hela kvällen :/ dock har jag tittar på Paranormal activity 2, mitt dumma skrälle.. Älskar skräckfilmer, men lovade efter ettan att aldrig se fler, om det blev fler.. Men så är Miltons gudfar min skräckfilm-kompis :D så jag blev visst övertalad..

*kl*
Går och är små irriterad..vi har ju varit sjuka nu i nåra veckor, först sambo, sen Nelly o nu jag. Jag tog hand om båda den veckan jag var relativt frisk, och helt ärligt det mesta rullar på för att jag sätter dte i rullning, jag kan inte lägga mig på soffan och vila, som han gjorde, då skulle inga tider hållas...

Men vem är det som somnar på soffan i vanlig ordning? inte är det jag..går ju inte, då hör man ju inte Nelly om hon skulle börja gråta..

Allså jag förstår inte hur människan kan vara så trött jämt? Eller jo, jag tror jag förstår..han rör sig inte ett skit(har ett relativt stillasittande jobb)Kommer hem o parkerar arselt i soffan..okej, han lagar mat också, inte alltid längre, men mest han iofs. Men allt efterjobb är ju till mig också.
Men jag har haft 38-39 graders feber, har ändå masat mig upp på natten och har kollat till Nelly när jag tyckt hon varit tyst för länge, bara för att se så hon mår bra eftersom vi är lite krassliga

Snälla låt honom komma igång med träningen nu när han blivit frisk, är så fruktansvärt trött på att höra snarkande på soffan varje dag , ibland innan nio...

Jag e oxå trött, men dte e faktiskt så att vi har ett hem att sköta, och ett förhållande att vårda..eller?:devil:

Såå dagens Kräk, efter Aramanis sambo då:angel:

Hmmmm- hallåååå.... Jag har tråkigt ;) Sover ni eller har ni skaffat er ett liv?

Igår gjorde jag en lampa till Ebba... Hitade iofs inte lampfoten jag ville ha så jag fick bygga om den ;)

pict0131_132096050.jpg

Dumlefluff + hallonmousse

pict0132_132095965.jpg

After Eight-fluff + päronmousse

Och jag vet att tårtor oftast är godare dagen efter det är inte första tårtorna jag bakar :grin: men tidsbrist och bakat hela dagen igår gör att de är gjorda idag. Jag pallar inte att stå och baka hela nätterna.

Ska på matsch med sonen nu och sedan fixa till tjejmiddagen ikväll. Återkommer imorgon om jag inte får tid över i eftermiddag :) By the way, det är UNDERBART väder här idag!!!

Här är också superfint väder idag!!

Kl

Men jag är faktiskt lite sur idag.. Ska ta en lång promenad ned barnvagnen och vovven sen och skaffa mig ett bättre humör.
Sambon var ju skitdålig igår och envisades ändå med att stiga upp tidigt och åka iväg på jakt (en jakt han längtat länge efter, så det bryr jag mig inte om, kan ju kanske vara skönt med lite frisk luft, han sköt dessutom en hjort precis fick jag höra =) )

Men i vilken fall, han for iväg och när vi steg upp en stund senare så ringde jag och frpgade om han tagit ut hunden innan han stack, oj nej det glömde han. Men tack sa jag eftersom jag nu stod med Milton, storstädning, hundens morgonpromenad, babysim och en lägenhetsvisning under dagen.
Eftersom det är skithalt ute så vågade jag inte ta Milton på armen och gå rundan med hunden och honom med mig. Nej så stackars hunden fick vänta ett par timmar tills det var dags för Miltons förmiddagslur. Då kutar jag ner med sopor och hund och går rundan.
Kommer sen upp och ger mig och vovvan frukost, äntligen! Tur vi har världens tåligaste hund.. Städar sedan badrum och kök. Ställer även in babysim eftersom jag kände att jag inte fick ihop det.
Nu en stund senare hör hon som ska komma och titta på lägenheten av sig och säger att hon måste jobba över och undrar om hon kan komma en annan dag nu i veckan som kommer istället :devil:

Så nu har jag lånat bort hästen idag till medryttaren som såklart ville rida i fina vädret OCH ställt in Miltons babysim, helt utan onödan. Dessutom stressat runt som en jävla jojo hela morgonen och förmiddagen, suck och stön. Funderar på att gå ner till stan också och köpa nåt fint till kalaset jag ska på ikväll, lite bara för att :D Jag är sur.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar