Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kl

Jag är irriterad. Har köpt en sak och paketet har levererats till Ica Supermarket i Skultuna istället för det Supermarket som ligger närmast... Det är liksom 2,5 mil till Skultuna! :devil: Sist jag fick paket levererades det till Limmared... :confused: Är det så att jag ska sluta köpa grejer? :cool:

Vad konstigt? Jag hade sån tur att jag tidigare i veckan hade ett paket hängade i en påse från posten på brevlådan :D

Ia: Söt och söt, smakar yohghurt med vanilj men så söt tycker iaf inte jag att den är.

Tror ni det blir godare med grädde med vaniljsocker i istället. Men då blir det ju sötare...

jag tror också att yougurten är godare, blir lite mer neutraliserat då, inte så sliskigt..

Så här vart dom!
20110211-145800.jpg

Dom vart precis så som jag ville ha dom! Eller ska man va petig kanske liite för kladdiga i mitten men dom blir nog supergoda imorgon när dom fått stå en dag! :) Fast dom försvinner nog idag redan, ska ta med dom när vi ska iväg till vänner på fika!

kesella vanilj är toppen mindre söt och fräschare än vanlig vaniljsås!

Kl

Sist jag fick paket levererades det till Limmared... :confused:

Haha! Då hade jag kunnat hämta ut paketet :D

Nä, men visst är det superirriterande när paketet inte kommer till närmsta utlämningsställe. Brukar med få dem till ett ställe 2,5 mil härifrån när närmsta är bara några kilometer bort :mad:

Jag gräddade först kladdkakorna i 10min på 175grader så dom han få en hård yta på toppen. Sen tog jag ut dom och hade på marängerna och sen in i ugnen på 100grader i kanske en halvtimme? Vet inte för tog ingen tid. Gick på utseendet. Tyvärr sprack dom för jag höjde temperaturen på slutet för kakans skull men det va ingen bra ide. Så marängerna han bli som dom ska vara!

Dom va faktiskt goda också! Men men blev väldigt törstig av dom.

Apropå att få paket fellevererade. Jag fick besiktningstid för bilen i Borås..... :D Fast vi har ju köpt den där och tydligen så blir nästa besiktning automatiskt där den besiktades förra gången....

Kl

Haha, måste ju säga att det känts lite lustigt att se nyheterna idag om "snökaoset" när vi haft fantastiskt väder med strålande sol! Sverige är avlångt..

Angående paket som levereras fel.. Här har DHL som enda företag levererat paketen 8 km åt fel håll. Och även sedan det utlämningsstället lagt ner fortsätter avin säga att det levererats dit :cool: Har ringt deras kundservice och varit mäkta irriterad, vi har åkt i onödan en gång och risken är ju att fler får göra det..

Jag förstår att du inte ville att marängen skulle spricka men på sätt och vis tycker jag att sprickorna gör så att det ser ut som maräng :) ser jätte mumsiga ut :d

Jag har bakat hela dagen, rulltårta, muffins och tårtbottnar. Har provat att ha på marschmallowfluff på två muffins som ska provsmakas ikväll :) Imorgon blir det småkakor, vispa ihop dumlefluff + after eight-fluff, vispa ihop päronmousse och hallonmousse och sedan bygga ihop tårtorna.
Sedan doris kommer det bilder på underverken ;)

Ofta kan man ju välja vilket ställe man ska hämta det på annars går det ju på postnumret. När vi bodde i hamnen kom paketen alltid till en icabutik mitt inne i stan. Hur bökigt är det inte att åka in i stan, parkera i ett parkeringshus som kostar pengar och hålla på att krångla när det finns en normal icabutik med egen parkering ett par kilometer längre bort (som vi dessutom åkte förbi på väg hem från jobbet)...

Det här paketet var ju felsorterat, så helt plötsligt kom det sms om att det var felsorterat och försenat. Så jag kastade mig på telefonen och ringde till Skultuna och lyckades undvika att det skickades iväg igen. Hellre åker jag 2,5 mil och hämtar det idag än väntar ända till måndag!! :eek:

Min snälla make hämtade paketet och nu har jag ytterligare en rolig pryl! :angel: :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar