Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ojj vilka fina tårtor!! :)

*kl*

Behöver hjälp av er bukefalister!
Milton är lite hostig och det rinner lite i näsan, genomskinligt nu. Men han är pigg.
Det är -8 och strålande sol ute, kan vi gå ut med pulkan en liten sväng eller är jag en taskig mamma då? En liten sväng = en halvtimme ungefär.

Jag hade definitivt gått ut, de mår bra av frisk luft. Milton har, oavsett hur han mått, sovit ute varje dag sen han var 5 månader ungefär. Och åka pulka borde väl vara okej, de sitter ju väl inpackade i kläder och anstränger sig ju inte nämnvärt :)

Fina tårtor :) Hoppas de blir lika goda som de ser ut.... Är jättenyfiken på aftereight tårtan :)

De hinner säkert med att stå till sig idag med- ha så kul på kalaset :)

Haha! Inte jag..... Fast jag har precis varit ute o fixat till hagen lite efter stormen... Nu har gossarna ström igen ;) Kan ju behövas nu när gossen börjar närma sig att bli 2årshingst... Fast han har inte visat något ännu :)

Snart ska jag ner i källaren o försöka snickra ihop en leksakslåda till Ebba ;)

Jag har varit och jobbat ett par timmar. Skönt att komma hemifrån lite faktiskt. A är inne i värsta gnällperioden. Idag är det väldigt synd om honom för han får inte klättra i trappan, inte leka med borrmaskinen och inte vara med pappa som är inne i skräprummer och sågar. Kort sagt så är det väldigt synd om honom :cool:
Jag mår bra igen :bump: magen ok och inget illamående, kan förstå att A inte ville äta om han mådde likadant. Nu ska jag bara undvika att töja ut magsäcken igen :angel:

Här har solen skinit och det är ett par minusgrader, underbart väder !

Nu ska jag försöka underhålla min lille son. Store sonen åkte med mormor till moster igår och kommer hem först imorgon.

Vi har varit i Nyköping idag och sambon och hans kompis har shoppat jaktgrejer och jag och min kompis har shoppat hästgrejer. Sen kom min kompis med hennes sambo, som vi pinsamt nog aldrig träffat och spenderade dagen här från lunchtid till nu. Jättemysigt! :love:

Sen nu ikväll kommer samma vänner vi var och shoppade med idag ikväll på middag Och sen ska karlarna ut och pyssja. De har lite trist stämning där de bor nu, så vi försöker pigga upp dem. :) vi ska mysa med Selma i soffan och se på melodifestivalen. Ska bli så skönt!

Ups, blev dubbelt...

Passar på att tacka svartfot och oregano för era fina kommentarer. Det gjorde verkligen min dag när jag var lite nere och kände mig fulast i världen. :love: buke är bäst!

Senast ändrad:

Flitig du har varit idag, det har inte jag, hehehe....

Kl

Ikväll ska jag ut och det känns sådär. Dock vet jag att det kommer bli så skitroligt när jag väl är där! 20-årsfest så jag känner mig "gammal i gemet" :Där det så man säger förresten?!
Tjejen som fyller år är Miltons gudfars syrra. Sambon var ju dålig igår så han blir hemma med Milton. Visst har jag varit hemifrån och sådär andra kvällar sen vi fick Milton, ganska några stycken när jag tänker efter. Men då har det rört sig om ett par glas vin och god mat, typ. Ikväll blir det snacks och verkligen riktig fest :eek:. Har hållit på och gjort mig i ordning nu i typ 2 timmar.. Det brukar ta en halvtimme, max, kanske 45 minuter om håret ska plattas också. Men jag är väl ur gängorna nu sen tidigare, så det tar visst längre tid nu att välja kläder, sminka sig (vilket jag typ aldrig gör till vardags), duscha, föna och platta hår.

Nu är jag klar och väntar på min skjuts som inte kommer än på en stund. För idag ska ingen bil köras med mig bak ratten :D :banana: :banana:

Hoppas du får det jättetrevligt :)

Har suttit o chattat lite med den ena mamman i min mammagrupp- hon är gravid i 5mån. Ska ha barn i juli.... Hennes barn är född i slutet av juli 2010...

Det blir alltså max 12mån imellan- om hon går över ett par veckor ;)

Oj! Planerat, måste jag då fråga? Har liiite svårt att föreställa mig att själv få barn igen i juli!

Ja tänk att sitta här och vara höggravid igen... Det känns verkligen avlägset! Har några ytligt bekanta som fick en dotter en vecka innan Iggy föddes och hon är oxå gravid igen. Tror det kommer skilja 14 mån på barnen.

Vad gör ni ikväll annars? Melodifestivalar?

Vad gör alla idag?? Folk verkar faktiskt ha ett liv utanför buke ;)
Jag sitter här och funderar på vad som är normalt att känna sig efter en halv flaska vin. Jag måste vara väldigt lättpåverkad...

Vi har inte fått tillbaka bilen än, så vi har varit lite låsta. Jag var iallafall iväg och handlade på förmiddagen och passade på att slinka in på Barnens Hus och kika på paraplysulkysar. De känns så himla rangliga. Funkar ju kanon för resan, men helst skulle jag vilja ha en som funkar även hemma. Vad rycker ni, en mer gedigen sulky som är jobbig att släpa med till Thailand eller en liten lätt enbart för resan och sen köpa en "hemmasulky"? Har värsta beslutsångesten...

Eftermiddagen tillbringade vi med att skruva upp rullgardiner i uterummet. Det visade sig vara fel mått på två av dom, så framåt kvällen åkte jag iväg till Ikea och bytte dom mot två nya. Ska skruva upp dom imorgon. Ska bli så skönt när alla rullgardiner äntligen är uppe!

Så rolig lördag har vi haft! :idea:

Senast ändrad:

Jag tror de har planerat det för att det inte finns så mkt barn i närheten av där hon bor...
Killen har dessutom blivit av med jobbet då firman han jobbade på konkade... Hon kommer från egypten och har bara pluggat sen hon kom hit... Jag hoppas för deras skull att de inte har så höga lån på huset...
Fy o behöva leva så snålt o dessutom ha två barn...
Men det löser sig säkert för dom. Nu har han ju tid för familjen iaf ;)

Oregano- jag hade köpt den billigaste sulkyn som håller för att resa med och köpt en annan när du känner mer vad som är rätt. Den kanske ändå går sönder på vägen ;) JAg själv blir GALEN när jag hör en sulky komma körandes i all grus som ligger på vägarna nu. Kommer aldrig att ha en sån...
De är ju inte så lättstyrda heller direkt- hjulen går ju på alla håll. Och ja- jag har inte fasta hjul på min vanliga vagn...
Synd- för annars är HEllokitty Carenavagnen söt ;)

Jag har också en bekant med barn i Vilgots ålder som är i vevka 16 eller nåt. Det känns verkligen avlägset!

Vi har kollat på ett par gamla avsnitt av Solsidan eftersom vi inte är nå intresserade av melodifestivalen. I ett avsnitt skulle Anna föda och jag började fundera på det igen. Jag skulle banne mig inte vilja föda igen. :crazy:

Om/när det blir en andra gång, vad skulle ni då oroa er för? Samma som första gången eller något helt annat? Jag var ju livrädd för smärtan, men det är inget jag kommer att fundera på (om det blir en) nästa gång. Det gjorde inte på långa vägar så ont som jag trodde det skylle göra. Kommer istället att vara livrädd för att inte hinna in till förlossningen...

varför inte köpa en begagnad paraplysulky till resan och sen lägga lite mera pengar på en rejälare som ni kan använda hemma?

Nu ska jag ju inte ha fler barn men kan nästan vara lite ledsen att jag inte ska gå igenom en förlossning igen. För jag skulle vilja göra om den och vara lite mer beredd på vad som komma ska...
JAg har iofs aldrig svettats mer i hela mitt liv, aldrig kännt mig så maktlös.... men tänk o få gå igenom det igen och hinna med...

Oregano- jag hade köpt den billigaste sulkyn som håller för att resa med och köpt en annan när du känner mer vad som är rätt. Den kanske ändå går sönder på vägen ;)

Synd- för annars är HEllokitty Carenavagnen söt ;)
Jo, det är lite så jag känner. Grannarna har fått två begagnade paraplysulkysar, så vi skulle faktiskt kunna köpa en av dom jättebilligt att ta med. Känns onödigt att köpa en ny, fin som de ska slänga sönder i bagagehanteringen...

Jag kollade på Carena idag och konstaterade att Hello Kitty gick bort! :angel:

Det är ungefär det jag minns bäst, att det var varmt! Hade sagt till maken innan att jag ville bli gosad med och omhållen och allt det där, men när vi väl var där fick han inte röra mig eftersom det var så varmt!

Om/när det blir en andra gång, vad skulle ni då oroa er för? Samma som första gången eller något helt annat? Jag var ju livrädd för smärtan, men det är inget jag kommer att fundera på (om det blir en) nästa gång. Det gjorde inte på långa vägar så ont som jag trodde det skylle göra. Kommer istället att vara livrädd för att inte hinna in till förlossningen...

Jag oroade mig inte särskilt mycket den här gången, men om det blir en nästa gång kommer jag göra det. Vill för död och pina inte bli akutsnittad igen, och dessutom skulle jag vara skitnervös för att mina värkar inte skulle räcka till och de skulle behöva sätta in värkstimulerande, eftersom jag fick kramper av det sist och de fick avbryta förlossningen. Och ingen kan ju garantera att jag slipper värkstimulerande och snitt.

Inför förra gången så trodde jag nog att det skulle gå att föda för egen maskin, så att säga. Att kroppen skulle kunna föda fram barnet själv, utan mediciner och operationer. Den här gången skulle jag vara mer osäker på det. Eftersom jag sattes igång vet ju ingen hur min kropp egentligen skulle funkat heller, så jag har ju ingen aning om hur det kommer gå.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar