Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Underbart! Har förhoppning om att Vilgot snart ska sluta äta på dressyrspöet och istället lära sig att leka med katten.

Hon har börjat löpa... Antingen tokskriker hon eller också kuttrar hon och kör upp ändan i vädret och trampar och böjer undan svansen. :eek: Skitäcklig är hon och det första jag gör imorgon bitti är att ringa och beställa tid för kastrering.

Fast samtidigt så känner jag mig så fjantig, jag behöver faktiskt inte få all världens olycka jämt, jag kan också få lyckas ibland. Jag är så glad för det barn jag har och känner ingen längtan efter fler barn (än, man vet ju inte vad framtiden har i sitt sköte :D ;) :angel: ).
Min man vill gärna ha ett till barn så det blir säkert ett till barn men inte än. Kanske 2013? Illa att man skaffade en 7 år äldre karl annars kunde man vänta längre :angel: Fast hur ungen ska födas vet jag inte.

Ja och det står helt still, luktar inte ens brännt ;) jag kan inte placera vart jag åt såsen, om jag gjorde såsen själv men jag vet att den var till revbensspjäll...

Nu har jag satt min man i tankeverksamhet också men han verkar också ha problem att frambringa något.

Senast ändrad:

Nej det står helt still.... förstår inte att det ska vara så förbannat svårt. Grunden är CF eller turkisk yoghurt men jag minns banne mig inte vad det var vi blandade i.

Det gör inget!
Nu har jag blandat i ordning en sås på CF, sweet chili sås, honung och lite salt. Till detta hel potatis i ugn.
Dags att äta!

Lät gott, riktigt gott :d

kl

Sitter och tittar på inredning, blir så ledsen att jag inte har pengar till att handla det jag vill ha men om ett halvår har vi två starka, friska löner igen så då ska jag handla :D Tänk vad rik man kommer känna sig, få in det dubbla på kontot igen. Nästan så att jag vill att halvåret ska gå fort samtidigt som jag vill vara hemma med lilla fnulan.
Vårat hem idag har lite inredningsdetaljer som jag är så sjukt nöjd med men allt kan bli bättre! Vi har ju mycket ärvda saker som vi fick när vi flyttade till huset som eg inte passar våran stil. Vet nog egentligen inte vad som är vår stil men det blir bättre och bättre här hemma.

kl

ang fler barn/syskon...
Jag har alltid varit helt inställd på att bara ha ett barn, men kan nu ändå känna att jag faktiskt skulle kunna tänka mig ett till, men jag vill inte föda igen trots att jag hade en enkel och snabb förlossning. Känner att det är något jag inte vill göra om, varför vet jag inte riktigt...
Men jag skulle i så fall vilja ha ca 2-4 år mellan barnen, tycker det är lagom.
Jag själv har inte haft något utbyte av mina syskon, har mest fått vara barnvakt åt dem då de är 9 och 16 år yngre än mig.
Sen är jag lite rädd för att inte få ett lika snällt och enkelt barn som M faktiskt är!

Sen Dagens gnäll...
I fredags var min mamma och hennes man och hälsade på en snabbis, M hade precis vaknat och var lite seg när de kom och jag har flera gånger tidigare sagt till dem att hon är lite blyg för alla andra just nu, ändå kommer mammas man direkt fram och vill ta henne från mig, när jag säger ifrån blir de båda lite sura, detta har hänt nu typ varje gång vi träffar mamma :( hon bara vägrar att förstå!
Tycker att vi är löjliga, och sen tycker hon att M borde känna igen henne fast de typ aldrig träffas. Mamma bor alltså ca 3.5mil från oss och hon brukar vara i stan där vi bor 1ggn/varje el varannan vecka, men det är sällan hon hälsar på, oftast träffas vi på stan en stund bara. Hon tycker inte hon har tid att komma in till oss (hon jobbar inte) och tycker att det är långt att åka... :confused: Men enligt henne är det inte alls lika långt för oss att hälsa på henne, vilket vi inte gör just nu för vi försöker att inte använda bilen om vi inte måste pga ekonomin.
Blir bara så trött och känner att ibland skulle det bara vara skönt att flytta från ön, lättare att få jobb och de som ändå inte hälsar på så ofta iaf får en anledning till det... :cool:
Har varit inne på flytt flera gånger men det är så knepigt att genomföra och så vet vi inte riktigt vart vi vill istället.

och för att lätta upp stämmningen lite efter mitt gnäll så bilbombar jag ;)

DSC02489.JPG

DSC02429.JPG

DSC02456.JPG

För att kompensera mina tidigare inlägg så måste jag ju säga att bilderna är ursöta. A har samma badleksaker, fast bäst tycker han om en tupperware burk...
De flesta av mina TW saker är föresten populära att leka med.

Nu ska jag snart slänga den lille i badet och skura bort resterna av dagens middag. A har blivit jätteduktig på att ta skedet själv och stoppa i munnen, men oftast är det roligast att äta med händerna.

tror inte vi kan få ett friskt barn om jag ska vara ärlig.

Lånar den funderingen... Själv inser jag att när jag tänker på fler barn så känns det självklart för mig att det ska bli en fullgången bebis. Däremot är jag tveksam till om det finns fler bebisar som är så lättsamma som E!

Just det där med lättsamma barn så har alla i min omgivning (utom min mamma som fick mig med kolik redan på bb och 4 månader framåt) fått lättsamma bebisar även andra gången. Läser man här på forumet verkar de flesta få lättsamma barn så där är jag inte ett dugg orolig. Att må dåligt under grav är jag inte heller orolig för men jag tror inte det blir friskt barn nästa gång, om det blir ngn nästa gång.

Om jag inte trodde att jag skulle föda ett friskt barn så tror jag inte att jag hade vågat prova heller... Det är en stor skräck för mig att få ett barn med allvarliga fel på.
Kalla mig elak om ni vill men jag vet inte om jag hade orkat. Eller ja- man hade ju inte haft något val...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA