Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11
kl
ang fler barn/syskon...
Jag har alltid varit helt inställd på att bara ha ett barn, men kan nu ändå känna att jag faktiskt skulle kunna tänka mig ett till, men jag vill inte föda igen trots att jag hade en enkel och snabb förlossning. Känner att det är något jag inte vill göra om, varför vet jag inte riktigt...
Men jag skulle i så fall vilja ha ca 2-4 år mellan barnen, tycker det är lagom.
Jag själv har inte haft något utbyte av mina syskon, har mest fått vara barnvakt åt dem då de är 9 och 16 år yngre än mig.
Sen är jag lite rädd för att inte få ett lika snällt och enkelt barn som M faktiskt är!
Sen Dagens gnäll...
I fredags var min mamma och hennes man och hälsade på en snabbis, M hade precis vaknat och var lite seg när de kom och jag har flera gånger tidigare sagt till dem att hon är lite blyg för alla andra just nu, ändå kommer mammas man direkt fram och vill ta henne från mig, när jag säger ifrån blir de båda lite sura, detta har hänt nu typ varje gång vi träffar mamma
hon bara vägrar att förstå!
Tycker att vi är löjliga, och sen tycker hon att M borde känna igen henne fast de typ aldrig träffas. Mamma bor alltså ca 3.5mil från oss och hon brukar vara i stan där vi bor 1ggn/varje el varannan vecka, men det är sällan hon hälsar på, oftast träffas vi på stan en stund bara. Hon tycker inte hon har tid att komma in till oss (hon jobbar inte) och tycker att det är långt att åka...
Men enligt henne är det inte alls lika långt för oss att hälsa på henne, vilket vi inte gör just nu för vi försöker att inte använda bilen om vi inte måste pga ekonomin.
Blir bara så trött och känner att ibland skulle det bara vara skönt att flytta från ön, lättare att få jobb och de som ändå inte hälsar på så ofta iaf får en anledning till det...
Har varit inne på flytt flera gånger men det är så knepigt att genomföra och så vet vi inte riktigt vart vi vill istället.