Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11
Hugger sista knappen
Tårtorna
Tårtorna blev kanon bra. Precis som jag misstänkte tyckte jag att After-eight-fluff smakade för mycket mint men alla andra tyckte den var jätte god. After-eight och päron är alltid ett säkert kort
Dumle-fluffet blev jag lite besviken på det smakade inte alls så mycket dumle som jag hade hoppats på men var gott i kombo med hallonmousse ändå.
Klassisk tårtbotten (som jag hade till en tårta) på 4 ägg, 1,5 dl socker och 1,5 dl mjöl var bättre till tårta än sockerkaksbotten men jag skulle vilja ha haft lite mer smak i, typ vaniljsocker. Svårgräddad var den också enligt recept 10-15 min i ugn, jag hade 25 minuter i ugn fast jag tror vår ugn sjunger på sista versen, inga tider stämmer längre med recepten utan jag måste plussa på mera tid.
Barn nr 2 och förlossning
Jag är mer orolig inför nästa förlossning än jag var till första och då gick jag ändå på Klara-samtal. På uppföljningsbesöket på Klara så sa jag att jag inte är säker på om jag vill föda några fler barn så det står i min journal. BM undrade om snitt kunde vara ett alternativ men det är blankt nej. Inga knivar om jag inte måste av medicinska skäl.
Jag är rädd för att få ett sjukt barn och rädd för att förlora ett barn, att något ska gå fel. Har några i närheten som har förlorat sina barn i magen nu och ju mer man sedan läser på internet över allt som kan gå fel desto mer restrektiv blir jag till fler barn. Jag har en frisk, vacker och alldeles genom go liten dotter nu och vara stammis på barnakuten igen är inget jag suktar efter. Önskar att jag var en sån som "inte hade fel på sin världskarta" för jag har bara fel på min
tror inte vi kan få ett friskt barn om jag ska vara ärlig.