Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

men nån gång tar ju hyllorna slut ;) Eller iaf hos oss. Sambon beställer ett par böcker varje månad, också pocket, också engelska. Han tar dem från A***bris och kör på B-frakt för att få det fraktfritt.. Men alltså, vi har inte många hyllor för böcker, men de svämmar över.. nu är det högar på golvet också. Jag blir tokig! :angel:

Borde ju gå att sälja dem eller ge bort dem eller nått..

Handtagen ska gå i typ silver. Bänkskivan blir mörkgrå sten. Nästan svart.

A sover mest i body och strumpbyxor. Hon trivs inte i pyjamas. Jag försöker ibland men foten åker bara ut och hon fastnar i "mitten" på pyjamasen och blir arg. Hon har förresten alltid body och strumpbyxor. Ska vi bort tar vi på en tunika eller klänning över bara. Strumpor sparkar hon av sej på nolltid.

Jag köper rätt mycket kläder, men i princip enbart begagnat. Det nya vi har är två pop-bodys som vi fick vid födseln, en villervalla-pyjamas jag köpte när de hade rea, och så en vit body från Kappahl. Allt annat är fått eller köpt begagnat.

Är nog lite för snål för att köpa mycket nytt, de har ju inte kläderna så länge, plus att urvalet är större bland lite roligare märken om man köper begagnat. Ej sikke lej och småfolk t ex, som jag gillar, tycker jag är på tok för dyra att köpa nya, de egentligen onödigt dyra även om man köper begagnat. Men jag sätter det lite på nöjeskontot med barnkläderna, jag tycker det är roligt helt enkelt.

Vår standardmundering är pyjamas på natten, och body och mjukisbyxor på dagen. Har i princip aldrig annat.

De kostar väl 99-130 kr styck, engelsk pocket, jag ställer dem i dubbla rader i bokhyllan ;) utom de som var riktigt usla, de slängs (vilket händer ganska sällan). Sedan läser jag dem igen och igen, och lånar dem till x antal vänner.

Samma hos mig men jag staplar på höjden. :D

Ture använder mycket pyjamas, helkropps med eller utan fötter. Han äter också kvällsgröten i pyjamas så det går åt en hel del.

Angående kläder så är jag tråkig och kör på jeans och enfärgad eller på sin höjd randig body. Jag är inte mycket för mönstrat över huvud taget...

Kan ni inte ha en röd dyna då? Som matchar kudddarna? Vi har ett svart vitt kök med alla köksmaskiner i rött (kaffekokare, blender, brödrost osv) och det ser helt ok ut. Vi har gråa väggar med mörkgrå trädlister, så när vi härmar dig och Doris med bänk när vi bygger ut är planen att ha rött/vitt/grått/svart. Jag är själv ett stort fan av lexington och det lutar åt liknande kuddar som ni har tänkt också. :)

*kl*
Sen på tal om kläder, jag köper knappt några kläder till Selma, vi får i princip allt av min mamma och pappa. Vi har knappt hunnit använda allt innan hon vuxit ur dem, men nu när hon inte växer lika lavinartat och börjar bli lite mindre, så är det enklare. :)

För mig har det varit att det är de billiga kläderna som blivit kassa först. Köpte strumpbyxor och bodys från hm och de blev jätterisiga efter några tvättar, likadant med de kläder jag haft från lindex. Färgen har blivit jätteblek och dassig. Gap är inte jättemycket dyrare än hm, men jag märker stor skillnad på kvalitén. Sörjer verkligen att man varken kan skeppa hit eller att de finns live här. Är ytterst tacksam för att jag känner folk i både USA och London. :love:

Har precis haft en supertrevlig lunch med en granne och pratat järnet. Vi ska till bröllopsmässan i Uppsala den 27e mars och det ska bli riktigt roligt. :)

Har kanske fem, klarar oss inte, ständigt skrik och panik och han får sova i bodyn. En, kanske två nätter per pyamas och vi försöker verkligen ha kläderna på honom så länge det bara går, men de brukar hålla en/en halv dag. Jeansen kan klara sig tre fyra eller så. Vill inte tvätta halva maskiner. Men barnkläder färgsorterar jag inte, eller inte andra kläder heller faktiskt. De vita ränderna verkar klara sig och vita bodys får bli grå om de föredrar, vi har ändå ofta söta t-shirts över vita (tex en punkig med brittiska flaggan :) och ngn lite polo betonad.)

Om jag tar i från tårna så kör jag mörk och ljus tvätt, dvs blandar inte mina rosa t-shirts från Filippa K med de svarta... härdiga små kryp de där t-shirtarna, inne på 3-4 året, de verkar inte ta skada. (min man får inte se på, han får ångest av att jag bara börjar överst i tvättkorgen och arbetar mig nedåt. Temperaturer särar jag däremot på såklart alla underkläder går i 60 vare sig de "tål" det eller ej, naturligt urval ;).)

Haha, vi är nog varandras motsats där! Jag avskyr när kläderna blir missfärgade i tvätten, så vi färgsorterar hyfsat mycket när vi tvättar, även barnkläderna. Det brukar bli nåt i stil med en röd maskin, en svart/mörkblå, en grön/brun, en med ljusa färger. Tumlar ingenting heller, vill att mina kläder ska hålla länge...

Men den sidan du tipsade mig m kunde man väl beställa ifrån- eller jag missupfpfattade... Du märker ju hur mkt jag beställde ;) Just nu har jag så mkt kläder i stl 74/80 att jag ska sätta köpstopp tills jag tröttnat på dom. Om jag inte hittar riktiga fynd såklart ;)...
Men jag tycker det ska bli kul att köpa lite tröjor när hon är mer uppe på benen :)

Man kan skicka typ överallt utom till sverige! :/ om man inte ändrat, måste in och kolla. Vet att man kunnat beställa från asos, men vet inte om de har kläderna längre. Eller? Beställde du från gap-sidan?

Kan ni inte ha en röd dyna då? Som matchar kudddarna? Vi har ett svart vitt kök med alla köksmaskiner i rött (kaffekokare, blender, brödrost osv) och det ser helt ok ut. Vi har gråa väggar med mörkgrå trädlister, så när vi härmar dig och Doris med bänk när vi bygger ut är planen att ha rött/vitt/grått/svart. Jag är själv ett stort fan av lexington och det lutar åt liknande kuddar som ni har tänkt också. :)

Jo, det var ju det jag tänkte. Funderar bara på om det blir för mycket med mörkröd dyna när det är så vitt annars... Jag kanske kan sy dit några knappar som bryter av lite... Får nog bli en tur iväg någonstans och titta och känna på tyg.

Och jag torktumlar allt.... vilket slutar i saker som min sambos yllemössa för 500:- inte ens hade passat Ebba som nyfödd... Ojdå....
Jag brukar inte köpa så dyra mössor heller så tanken var ju att vi skulle ha den ett tag. Men men.

Jag torktumlar allt för att bli av med jobbiga hundhåren- alltså även på sommaren. Dessutom så hängde jag en gång ut min nyköpa svindyra piketröja i aprikost... Jo just det. ljus på magen och mörk på ryggen... Jag VÅGAR inte hänga ut tvätt igen. Har revet ner torkställningen med...

Då köper man fler bokhyllor ;)

nej jag skulle nog verkligen inte kunna tänka mig att slänga eller sälja mina böcker. Det finns ju exemplar som jag skulle kunna slänga iofs, men jag tror de representerar en hyllrad högst. De åker när alla dubbelrader är fyllda. (har alltså ett lager böcker bakom det lager som syns i en bokhylla, det finns gott om plats för det och det blir bara dammigt där bakom annars ändå.)

Aha, kör färgade kläder i 40 grader.

Jeans och allt med, använder inte sköljmedel alls. Jag tror det klarar sig på att jag inte har ngt fleece.

Allt hängtorkas trots att tvättmaskinen har tummelfunktion. (men kanske borde tvätta lakan och undies i 90 i stället för att kompensera).

Kanske förresten är därför inget noppar sig, ingen tumling, ingen fleece.

Här kör vi varken torktumlare eller sköljmedel :D Någonsin.
Men säg inte sådär om att hänga tvätten ute... Jag som längtar efter att få hänga ut... Inte nu längre :D;)

Yes! Var inne och kollade och nu kan man ju skeppa till Sverige!! :D

Var precis inne och kollade lex hemsida ( som du var så dum och länkade till... ;) ) och de har ju överkast i samma tyg som kuddarna, kan du inte köpa ett sånt och sy till överdrag och sen ha enklare kuddar som är enklare att byta ut?

Fast om du är rädd för att tröttna på stjärnorna var det en ganska korkad ide. :D

Tror du inte jag har funderat på det? ;) Men jag är rädd att jag ska sy sönder det på något sätt... De är ju inte gratis direkt...

Jag torktumlar också allt, året om. Äger inte ens nån torkställning. Fast jag brukar inte tumla nya kläder och inte heller ylle såklart. ;) Skulle jag inte tumla allt skulle det vara fullt med katthår kvar och det vill jag inte ha.

Nu har jag blivit lite modigare efter att ha läst här, så nu sitter Vilgot med en halv banan i näven och käkar den själv. Han har hela munnen full och fortsätter ändå att trycka in mer banan... Lite läskigt är det, men jag får väl lita på att det kommer ut om det blir för fullt.

A är röd i rumpan...
Är fortfarande väldigt lös i magen. Nu sitter han och luftar i mitt knä. Vill inte ha kiss på nya soffan och mattan.(iaf inte första dagen!)

Nej, såg det, satte nästan kaffet i halsen när jag kollade på priset. Har för mig att det finns ett märke som ser i princip ut som lexington fast är lite billigare, Grand design tror jag det heter. Sen har ju gripsholm och gant också i stort sett identiska mönster, fast jag har aldrig köpt någonting från dem så jag vet inte vad priset ligger på där heller riktigt.

Ååååh, jag vill bygga om nu nu nu!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar