Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag har också hört det, men å andra sidan har Stella fått feber vid de tidigare tandsprickningarna och även hennes vänner. Så något är det, för här tror jag inte på slumpen.

Fortfarande feber, 39,3 nu vid 19. :( gav Alvedon och naggade, får se hur natten blir. Hur länge kan de ha feber innan man behöver kontakta vården? Hon har ätit och druckit okej under dagen och lekt och busat.. Hon är ju inte som vanligt, men inte heller helt olik sig. Tycker det är skitsvårt att veta vad man får räkna som normalt innan man kontaktar vården. : crazy:

Tre dagar kan de ha feber, innan man bör kontakta vården. Men är du orolig kan du ju ringa och höra efter ändå. Bra att hon får i sig vätska och försök hålla henne sval. Hon kanske fått tre-dagars feber? Bara en tanke...

Iggy hade det (misstänker vi) i veckan som gick. Fick hög (39,8) feber plötsligt och inga andra symptom, och försvann efter tre dagar.

Har hon bara feber eller är hon snorig med?
Ring 1177 och fråga dem, men så länge hon äter och framförallt dricker så ber de säkert dig att avvakta om du inte misstänker något strul med öronen eller halsen.
Men visst blir man nojjig när de små är sjuka.

Min stora fasa är feberkramper, efter vad jag varit med om med två olika sambos så skulle jag flippa ur totalt. När han satte i halsen så var jag ganska lugn och kunde tänka rationellt, vilket jag inte skulle klara i vid ett krampanfall. Trots att jag vet att det är ganska vanligt och ofarligt :crazy:

Idag är A lite piggare, har ätit lite vanlig mat och lekt lite mera än igår :banana:

På "mitt" BVC sa dom att så länge barnet inte blir väldigt slött och eller inte går att få i vätska så behöver man inte oroa sig. Börjar dom lukta typ aceton när dom andas ut så skulle det vara ett tecken på uttorkning?! Theo gjorde det en dag när han var sjuk men eftersom han var ganska pigg så oroade jag mig inte så mkt eftersom han iaf drack litegrann. Hade jag vetat då att acetondoften berodde på uttorkning så hade jag nog ringt sjukvårdsupplysningen.

Hjälper alvedonen??!!

Precis så såg Vilgot ut också, kan inte vara skönt att ha en hoppgunga upptryckt under armhålorna... Vi har inte använt den nåt mer, så det var kanske inte mitt bästa köp.

Kl
Nu bryter jag nästan ihop... Det är fullständigt omöjligt att få in bilbarnstolen i baksätet på vår lilla bil och jag som ska till BVC i veckan. Det är 140 hus i vårt område och det går en buss kl 8 och en kl 14 in till stan. Hem går den 17:30, endast då. :eek: Helt sjukt.

Dessutom har min kära make lekt tekniker och lyckats fibbla med trådlösa nätverket så min iPad inte hittar det längre!! Han får gott fixa det, för inte tänker jag vara strandsatt här ute utan bil i en hel vecka och inte ens ha en iPad och surfa på! :devil:

Taskig bild på ett blinkande barn men man ser iaf hur rymlig hennes hoppgunga är jämförelsevis med era.

hoppgungan_131211829.jpg

en sådan modell skulle vi behövt. A har inte kunnat använda sin på ett halvår :D

Oj, vilken skillnad! Det gick kanska bra att sätta ner V i sin, men det var nästan omöjligt att få ur honom. Han hann alltid bli ledsen och arg innan man var klar. Den satt verkligen som ett korvskinn.

Kl
Kom förresten på en bra sak med dagen, förutom att det varit jättefint väder såklart! Vilgot har (tror jag iaf!) lärt sig att säga mamma! :love: Kan vara ma-ma fortfarande, men det verkar som att han menar mamma. Så gosigt! :love:

Hon har bara feber, inga andra symptom direkt. Visserligen lös i magen, men det är inte hela tiden utan har varit utspritt under dagen...
Tredagarsfeber vore nog inte omöjligt, hade det i bakhuvudet. Vet inte om alvedonen hjälper dock, hon känns riktigt varm fortfarande men nu sover hon igen så jag vill inte tempa. Vaknar hon igen och känns lika varm då så tempar vi och ev. att vi ringer 1177 då också. Hon är snabbandad och hjärtat slår som bara den. :cry:
Fy fan rent ut sagt, det här är vidrigt!

+ oregano
Det är en bra hoppgunga :) dragkedja i ryggen också. Pluttan blir bara ledsen när man tar ur henne för att hon tycker det är så roligt att hoppa i den :D

Usch... Du kan inte tempa medan hon sover? När A hade som mest feber vaknade han inte när jag tog tempen, inte heller när jag petade in suppen. Något som brukar vara väldigt impopulärt i vanliga fall. Får du inte ner febern med alvedon så skulle jag ringa med en gång.
har febern gått ner så blir du kanske lite lugnare :)

A andades med väldigt snabbt och hade hög puls, det är skit otäckt!

Ger du supp eller flytande alvedon? Hur mkt väger hon? Kom att tänka på att hon kanske ligger nära gränserna för de olika doserna så har hon kanske fått för lite om inte alvedonen hjälper alltså. (bara en fundering..)

Senast ändrad:

Vad mysigt!! Milton han säger bababababa och papapapapa och ibland bara pappa- Självklart gulligt och man blir ju inte annat än stolt. En gång (idag faktiskt!) har han lyckats säga mamma. Men det gör mig lite ledsen att han säger pappa före :crazy:. Känner mig jättedum och nästan avundsjuk (missförstå mig rätt, egentligen spelar det ju ingen större roll). Jag är ju hemma med honom så mycket och sådär, eller äh, skit samma, bry er inte om vad jag skriver!

Kl
Nu bryter jag nästan ihop... Det är fullständigt omöjligt att få in bilbarnstolen i baksätet på vår lilla bil och jag som ska till BVC i veckan. Det är 140 hus i vårt område och det går en buss kl 8 och en kl 14 in till stan. Hem går den 17:30, endast då. :eek: Helt sjukt.

Attans att vi har så fullt upp i veckorna nu annars hade jag och M kunnat ta en sväng ner till er och kört er till BVC! Ni känner ingen annan som är ledig på dagen och kan köra er, grannen? Trisst när man tror att det ska gå och så gör det inte det sen :(

Här hemma så är vi inte i närheten av att säga mamma o pappa. Iaf inte vad jag vet ;)

Idag har vi varit o hämtat dopänglen. Massa barn var det i kyrkan- förstår inte att det var en vanlig gudstjänst när hela kyrkan är full av småbarn under 1 år... Han skulle dessutom leka med dom trodde han. Jaja- Ebba skötte sig exemplariskt- hittade en vän och sjöng lite när hon kände för det ;)

Tårtan blev mumsig... Tyvärr glömde jag fota. Det var ju dumt... Gav iofs upp prästkragarna men nästa gång ska det lekas ordentligt :)

Vi har problem med att få in vår stol bak i vår bil med. det är ändå en mercedes E klass. Hur jag skulle få in den i en mindre bil har jag ingen aning om :confused:

Är inte helt nöjd med vår stol, blir ev att vi köper en annan. Tycker den är krånglig att ha att göra med, Svårt att sätta ihop spännet till bältet, de sitter liksom inte ihop när man ska trycka ner dem i "klick"grejen. (Har lite hjärnsläpp just nu, hoppas ni fattar vad jag menar)
Sen åker alltid spännena ner under A när jag sätter honom i stolen och bred som han är så är det inte lätt att hitta dem när det dessutom är en massa kläder ivägen.
Plus att den lutar inte tillräckligt så huvudet ramlar alltid fram när han sover. Vilket han gör 95% av tiden i bilen.

Du kan inte ringa och ändra tiden till bvc? Enklaste lösningen jag kom på just nu :p

Fast säger han pappa och menar pappa eller är det bara ett ljud för honom som han tränar på? Lite det som skillnaden för mig. Isabella tittar på mig och säger mamma, min man vill få henne och säga pappa men hon flinar bara åt honom och nä-nä-nä. Undrar om hon verkligen förstår vad hon säger när hon gör så mot honom?

Fast hänger det inte ihop med att du pratar mkt och pappa när han inte är hemma, pappa är på jobbet, vart är pappa osv osv...
M här hemma kommer nog också börja säga pappa före mamma, självklart med sorg i hjärtat men jag säger nog pappa mer än mamma om dagarna. Btw så lät det som M fick till ett pappa dock ljust imorse och dessutom hade han ålat fram oc titta upp mot sin pappa så det måste va varit "pappa han sa"

*kl*
Annars så har M lärt sig att vinka idag! Dock lite stor vinkning men säger man vinka till xx så viftar han för fullt med armen!(8 av 10 gånger ca) Gick efter att vi övade lite framför spegeln. Nog för att det är något vanligt men det värmer alltid lite extra i mammahjärtat när han gör något nytt!

Annars så vaknade han nyss och va jätte ledsen, fortsatte grina fast jag tog upp honom och tårarna rann. Han snyftade en stund innan han kunde somna om igen. Undrar om det kan vara dessa förbaskade tänderna som ställer till det för honom. Aja nu verkar han sova iaf får hoppas på att natten blir bra.

det tycker jag är jättesvårt att avgöra. Fast han tittar dock på sin pappa och säger antingen bababababa...., papapapapapa... eller pappa. Tittar han på mig så säger han bababababa... Vad tror ni? :D

Och där fick jag mer vatten på min kvarn att Isabella är ett verbalt barn och helt kass på motorik :angel:

Haha, jadu det var lite skillnad :D

Funderar skarpt på att sprätta upp vår gunga lite i arm- och benhål..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18