Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

haha, ja du, hur ska vi kunna avgöra detta dilemma? Låter ju lite som han övar på pappa men han kan ju lika gärna säga det. Du får sitta benhårt och öva på mamma hela dagarna med honom ;)

Jag vet inte :D Sista veckorna har jag verkligen tjatat mamma, just för att jag trodde det skulle bli pappa som kom först :D Milton har alltid varit ganska pappig. Ja, mammig med, men inte riktigt på samma vis :( kanske därför jag redan innan visste att pappa-ordet kom före ;)

Haha, jadu det var lite skillnad :D

Funderar skarpt på att sprätta upp vår gunga lite i arm- och benhål..

Tycker jag att du ska om ni vill fortsätta att använda den :) det ska ju vara praktiskt annars drar man ju sig för att använda den.

haha, ja du, hur ska vi kunna avgöra detta dilemma? Låter ju lite som han övar på pappa men han kan ju lika gärna säga det. Du får sitta benhårt och öva på mamma hela dagarna med honom ;)

Ja säg det?! :D Ja shit vad vi ska öööööööööva !!!!!

:rofl: kan se framför mig hur du sitter med Milton i soffan och säger "mamma, säg mamma, mamamamamamamama" och milton tittar på dig och säger pappa :rofl: :angel:

Ja det eller så lämnar du tillbaka den med motiveringen att den är helkass och alldeles för trång och att dom kan meddela det till tillverkaren också. Hur många bebisar/barn är pinnsmala liksom!?!

:rofl: kan se framför mig hur du sitter med Milton i soffan och säger "mamma, säg mamma, mamamamamamamama" och milton tittar på dig och säger pappa :rofl: :angel:

:rofl: :rofl: Det är faktiskt nästan så det har gått till här idag :D Jäkla unge har jag svurit tyst för mig själv flera gånger idag :devil:

Och där fick jag mer vatten på min kvarn att Isabella är ett verbalt barn och helt kass på motorik :angel:

Ähh hel kass tror jag inte. Varje sak har sin tid! En dag så säger det PANG och hon kan göra kullerbyttor ;) Ne inte riktigt kanske men du fattar va! :)

aneka som har alldeles för kass humor när hon är trött och inte haft normalt socialt umgänge under helgen! :p

Måste väl skaffa mig ett sådant där rör som avgör hur stora bitar de kan andas in ;)

kl
Har senaste veckorna funderat över de presenter jag ger.
Vi klär inte T i stora volangklänningar. Eller vi klär henne inte i klänning knappt alls. Vi tycker det är opraktiskt (särskilt eftersom hon bärs så mycket i sele). Jag har trista minnen av att kläs upp i klänningar och inte kunna leka ordentligt. Ingen av oss är särskilt förtjusta i pluttiga kläder ex rosa med rosetter spets och prickar. Vi själva klär oss mer mot det rockiga hållet. Ändå så svämmar Ts garderob över av just väldigt pluttiga klänningar. Presentgivarna blir sedan väldigt besvikna över att vi inte klär henne i klänningarna och ger en hel del pikar på ämnet.

När jag själv ger presenter så försöker jag tänka utifrån personen jag ger till. Men även att det skall finnas en touch av mig själv i presenten. O så insåg jag att jag gör ju precis samma sak som personerna som ger oss pluttiga klänningar. Så vad är eg rätt balansgång?

Det är väl klart att det måste finnas en touch av en själv i presenten, annars blir det liksom ingen present.

Själv har jag gett bort väldigt lite babykläder, men de gånger det hänt har jag gjort research på facebookbilder o blogg för att se vad de brukar ha på sig och sedan försöka hitta ngt som ligger i deras smak. Men som jag gillar, köper inte ngt jag avskyr.

*kl*

På tal om presenter... Är det någon som knappt träffat S och inte har någon stor babyvana utan köper det som de tycker är sött, kan det verkligen bli vad som helst och hursomhelst, så det brukar jag ta med en nypa salt och bli glad, för att det kommer från just dom.

Däremot så kan jag bli tokig ( :o ) på folk (jag säger såklart inte något, utan står snällt och ler) som träffar oss ofta, ser selma ofta och som ser vad hon har för kläder på sig och ÄNDÅ köper de mest puttinuttiga outfiten med spetsar, krås och hiskeliga mönster. :/ oftast med kommentaren: Jag kunde inte låta bli, de var så söta.

Jag är verkligen jättetacksam för att folk försöker hjälpa till, men samtidigt blir jag lite ledsen när de köper kläder som inte är i närheten av det jag använder. Selma har i stort sett bara enfärgade kläder i ljusa färger och enfärgade strumpbyxor. är det mönster är det ränder, prickar eller pingviner (min enda last, jag älskar pingviner :D ). Enda gången Selma har mer mönster och saker jag kanske inte skulle sätta på egentligen är hennes pjs.

Min mamma och svärmor är de som köper mest kläder, min mamma köper bara kläder jag gillar, är det någon extra detalj så ursäktar honsig, hehe, innan jag ens tagit upp kläderna ur kassen "jag vet att det kan vara på gränsen", medan svärmor köper illrosa strumpbyxor med katthuvud på och tycker de är jättefina. Min svägerska tog upp det med mig och sa att de också får mycket grejer, men att mycket hamnade längst in i garderoben hos dem också. Jag tycker det är synd och slöseri med pengar, tycker ni att det är något man kan ta upp eller ska man bara låta det vara? :crazy:

Är såå trött! Min rottis hörde något utanför och började skälla som en galning kvart över 6. Mina föräldrar har lånat min labbe över helgen och då blir hon alltid extra nojjig när hon hör ett ljud. Detta resulterade i att vi alla vaknade till liv, så nu har jag och Selma tittat på tv i en timme, medan min dumma hund nöjt ligger på rygg med alla fyra benen i luften och snarkar i sin korg... Ibland får man svårligen besinna sig.

Jag och min vän hade en toppenhelg i åre. Tänkte passa på att tömma förrådet på mina grejer sen jag sålde min lgh, men det blev inget av det. Blev bara promenader med Selma i pulka, god mat, massor med tjöt och vi somnade på soffan vid halv tio varje dag, senast... ;) Selma tyckte det var superkul, hon tjöt av skratt när vi åkte i en liten backe med pulkan, hoppas på att hon börjar gilla skidor lika mycket som jag. :love:

Min sambo var på skoterresa 10 mil bort, så det var därför vi passade på att åka. Han verkade ha haft en jobbigare ( läs: alkohol och skoteråkning) helg än vi, så han var helt död när han kom hem igår. Vilket var tur, för jag var helt slut efter en bilresa från 19.30 till 4.30 natten innan. Det fungerade helt klart bäst med Selma att köra på natten. Hon sov i stort sett hela tusan och somnade direkt i sängen när vi kom hem.

Spenderade söndagen med att hjälpa min granne att skriva hennes kuvert inför deras bröllop. Jag skrev en massa kalligrafi när jag var yngre och när jag skulle visa henne hur man gjorde så slutade det med att jag själv satt där, haha. Ibland är man lite för dum för sitt eget bästa. Hon var jätteglad, så det var helt klart värt alla timmar, helt klart.

Nu ska vi gå upp ur sängen och äta frukost, sen blir det dags för plockning, då vår Tina kommer idag och städar. Både jag och sambo var helt slut igår, sänder blir till att rensa idag. :) sen ska min mamma bjuda på lunch :love: och i eftermiddag ska vi kolla på ringar. :D

En sån jycke skulle jag behöva ha! Men sen larmbolaget programmerade om skallarmet så inte rörelsedetektorerna är med så har jag iallafall lyckats få igenom nattlarmning. Men sover jag ensam är det full larmning som gäller, då får jag hålla mig i sovrummet!

Jag fick en Fia, jag! :banana: Ska maila städfirman idag och säga att hon får komma varannan vecka istället för var fjärde.

Aneka: Vad gulligt av dig, men det hade inte behövts! Jag ringde BVC nu på morgonen och bokade om tiden till nästa vecka. Jag orkar inte hålla på och krångla med bussen och jag är inte den som frågar om hjälp om det inte är absolut nödvändigt. Nu får jag vackert hålla mig hemma den här veckan. :grin: Det ska bli skönt att få bilen fixad iallafall, det är lite pinsamt att åka runt med en repig stötfångare. :o

Armani: Vilgot sa också pa-pa före ma-ma, men jag tror inte att han menar att pappa är bättre för det och det gör säkert inte Milton heller! ;) Jag hårdtränade med att säga mamma hundra gånger och då började han säga det istället för pappa. Men som sagt, jag är inte helt säker på om han menar mamma eller inte. Men han säger det bara när han är ledsen/irriterad/otålig så det verkar nästan som det.

Zody: Vad bra att du påminde om sele till matstolen! Har länge tänkt på det men inte kommit mig för att köpa något. Nu är det fixat iallafall! :idea:

Det är säkert nåt mer jag skulle skriva också, men eftersom jag får skriva på iPhonen nu så orkar jag inte gå tillbaka och kolla. Han fick aldrig till trådlösa nätverket igår. :( Det är tredje gången han leker tekniker och "bara råkar" slå ut viktiga funktioner här i hemmet. :angel:

Tjatar han också halvt ihjäl stackars Isabella precis som jag gör med Milton? Stackars barn, eller stackars oss föräldrar kanske

Han tjatar och tjatar på stackars barnet ;) Jag vet inte vem det är mest synd om :p lite synd om M kan jag tycka när han vill ha henne att säga pappa och hon säger nä tillbaka ;)

Ähh hel kass tror jag inte. Varje sak har sin tid! En dag så säger det PANG och hon kan göra kullerbyttor. Ne inte riktigt kanske men du fattar va!

aneka som har alldeles för kass humor när hon är trött och inte haft normalt socialt umgänge under helgen!

Tror du? Jag tror Isabella kommer sitta på rumpan tills hon är 18 och ska flytta hemifrån och kanske eventuellt att hon lär sig att gå till dess. Vinka kommer hon inte lära sig, möjligen peka fulfingret :angel: :rofl:

Michellan som inte tar utvecklingenstakten allvarligt

Min mamma har 6 barn, och enligt henne brukar pa-pa komma före ma-ma. Nu är ju förvisso 6 barn om än det är rätt många inte något generaliserbart underlag men kanske en liiiten tröst ;)

H får nog höra mamma fler gånger än pappa varje dag, vet inte hur många "nu kommer mamma och tar dig" det hinner bli bara under tiden jag äter mina två frukostmackor och ständigt får avbryta för att hämta tillbaka Ålen :D

Jag har hört tvärtom att mamma brukar komma först men vi har ju lärt oss att alla barn gör olika vid det här laget ;)

kl
Isabella har upptäckt att hon har två hål i ansiktet man kan stoppa fingrar i :o :p

Det är därför min sambo inte får hålla på med nätverket eller det trådlösa nätverket, det blir aldrig rätt och så måste någon av våra bröder komma hit och fixa allt.

Jag är så trött idag. Hann iaf städa och börja fixa med alla min kort som ska upp i vår trapp igen. Vi var ju tvungna att måla om där och då fick jag ta ned alla mina ramar, så drygt. Tänkte passa på att uppdatera med nya bilder på Selma osv, så nu sitter jag och väljer ut vilka kort som ska få stanna och vilka som ryker. Jättekul...

Här var det också pa-pa, innan ma-ma, men hon har aldrig sagt det som om hon vet vad innebörden är, så då tycker jag inte att det spelar någon roll.

Selma brukar pipa mamamamama när hon vill upp från golvet, men det gör hon till alla så att säga... :/

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4