Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

oj, hihi, då ska vi inte ropa hej ÄN..men men det blir nog så, kuligt:D

Bra tips!:idea:
Jag har läst lite på forum med Jonas Gåde.. han har gett en massa bra tips faktiskt. Dock när man ser honom i grannfejden är han som en grå mus som knappt tillför något, tycker det e trist, för uppfattat honom helt annorlunda över nätet.

Bara lite OT men ändå;) Ska testa exit nästa gång!

Vi kan komma allihopa (som bor i krokarna) eller också kan ni komma hem till mig. Skulle vara kul att ses igen nu när barnen blivit större! Men det får bli ganska snart, bara 9 veckor kvar på hemmalivet nu.

Jag kan också bli arg på Milton, inte så mycket nu längre men när han var yngre och mer skrikig så kunde jag bli jättearg och säga både det ena och det andra. Skithemskt egentligen och man känner sig verkligen som världens sämsta mamma. Men egentligen är man ju inte det, den bekräftelsen fick ju du idag när din fina tös gav dig en puss, helt medvetet - gud vad härligt!!

Tyckte det var en intressant föreläsning, även om jag knappt kommer ihåg vad det handlade om. :p Relationer, att man inte hade samma samma verklighet/karta som andra människor och att det är därför man missförstår varandra och problem uppkommer. Typ. :rofl:

jamen, då kan din pappa öva lite på dina boxgrindar, och sen kan han tillverka 6 st till mig också :D

Kl

Vad har ni för kläder på era små nu? Eller egentligen hur tänker ni inför våren?
Milton växte ur sin fleeceoverall för någon månad sedan och jag har inte köpt någon ny. Nu har han fleecebyxor och jacka, men jag saknar verkligen overall. Hur det än är så glappar det gärna lite i ryggen i och med jackan. Samtidigt vet jag inte om jag tycker det är lönt att köpa en ny fleeceoverall och är det lönt att köpa typ regnkläder med fleecefoder?
Ska man köpa en fleeceoverall i storlek några större och sedan vid behov dra på galonbyxor över. Men i vilket fall känns de nästan för små för regnkläder under tiden som en fleeceoverall används.. Vilket bekymmer va :D

För min del så spelar det ingen roll vart vi träffas men mina rum är ganska små så det beror på hur många som är intresserade av en buketräff. För visst ska vi träffas vi som bor i närheten av varandra :D hur många är på?

Armani: Just nu har vi en tjock overall till Isabella som håller henne varm och go även i 20 minus :) 27 minus tror jag att det har varit som minst när vi har varit ute. Varm och go :)
I vår eller när det har varit plusgrader har vi bara använt fleecejacka och sedan filt över benen.

Tack och lov funkar både vindfleeceoverallen och tjockoverallen fortfarande så jag har inte tänkt så mycket på vårkläder. Tror att jag ska vänta med sånt tills han börjar gå, men det känns väl som att galonisar kan vara lämpligt sen.

Okej, jag har ju vårmammornas största vardagsrum :D, så vi kan vara hos mig. Men det enda jag kan baka är kladdkaka, bara så ni vet!

Vilka vill komma? :banana:

(Nu ska jag sova! God natt! :D)

Vi köpte också en jättefin vinteroverall på rea, glad och nöjd ska jag ta på den när det var lagom kallt. Jo men visst, SKIT-SMAL i armarna, knappt så att hans små armar går in :mad: Men då var det ju så dags.. Sedan fick han ha fleeceoverall, precis lagom även när det varit som kallast. Han har ju haft liggdelen ganska länge i vagnen och fleeceoverall där i har verkligen varit precis lagom.
Men nu i sittdelen så sitter han ju inte fullt så skyddad, tänkte på det framför allt när vi var vid havet i helgen då jag verkligen var sugen på overall åt honom (och mig själv :D ). Har velat ha polarn och pyrets vindoverall, men det känns verkligen inte lönt. Eller kanske, för visst kommer han åka vagn ett tag till och sedan är den kanske lagom att ha under galonbyxor regniga dagar nu till våren och sommaren när man ändå vill vara ute och han kanske vill vara på marken.
Vad säger ni?

:mad:Jäkla avstånd! Det är närmre 4 timamrs restid upp till era trakter.
För min del är det lugnt, älskar att köra bil. Men misstänker att snoddas inte är sugen på 8 timmar i bilen.

Hade varit skitsköj att träffas och är lite sotis på er som redan gjort det.

JAg vill komma- men sen vill jag nog inte lämna ditt stora välstädade vardagsrum så det är nog bäst jag stannar hemma ;) Det är nog inte värt 16h i bil för lite kladdkaka ;)

Fast det hade varit kul o träffa alla :)

På maxi här hemma har de overaller i galon med fleecefoder för 79:-... Det kanske är ett alternativ till i vår...

Håller med, hade varit skitroligt att träffa alla i tråden. Ja egentligen många andra bukefalister med :D Satt och tittade QX-galan häromdagen och tanken slog mig då att hur roligt hade inte det varit då att ha en bulefalos-gala, hahaha, vilken nörd jag är!!
Nej men då hade man ju fått chans att ses och chans att se hur alla är, det hade bara varit så jäkla roligt!!

Hur långt är det till er från stockholm? Jag och Selma kommer gärna, men vill helst inte ha mer än 2hs resväg enkel resa. :)

till V-ås/Köping är det ju väl inte mer än 1h, 1h 15 min kanske.. Jag tar mig ju hemifrån till S-holm på 2h ungefär, eller knappt 2h. Och jag bor i Örebro(trakten)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar