Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Mmm jag har provat de naturella riskakorna för små barn :) Hundarna älskar dom ;) Därför funderade jag på lite större paket ;)
Man jag köper en av varje nästa gång i affären då :)

Kl

Nu har jag varit iväg och reklamerat vagnen. Fick en lånevagn utan problem så jag blir inte isolerad iallafall. Garantitiden var bara 6 månader, så nu återstår det att se om Teutonia godkänner reklamationen...

Usch då.... jag håller tummarna för jag tycker en vagn ska hålla i mer än ett halvår...
Kanske ska sälja min snabbt nu...

Vad blev det för en du lånade?

Armani: Har du köpt nån vagn än? Köp inte en Spirit....

Nä, har inte köpt vagn än och nu är jag genast mycket tveksam till Spiriten.. Det lutar åt att jag kanske får köpa en vagn som dessvärre inte är vändbar, lutar just nu åt en Urban Jungle. I så fall en Duo-vagn och som då sparas till eventuell syskon.
Skittråkigt med din vagn, riktigt tråkigt faktiskt. Förstår att du blir arg och att det ställer till massor, det hade varit förödande för mig med...

Fast är fabriksfel så var det väl 3 år reklamationsrätt, sa inte Mikan (?) det? Håller tummarna ändå att reklmationen ska gå igenom!

Macken: Nej jag tycker inte du ska oroa dig men visst kan det vara värt att kolla upp henne så att hon inte behöver hjälp med baskiluskerna?

Hon frågade om jag ville ha en Brio eller Emmaljunga, för de hade ingen Teutonia. Brion har ergonomisk sittdel och går inte att ha i liggläge, så eftersom V brukar sova när vi är ute sa jag att Emmaljungan nog blev bäst. Men sen visade det sig att det var en riktig pansarvagn med något mönster med figurer från början av 90-talet eller nåt. Den vagnen hade jag inte vågat visa mig ute med! :o Så jag frågade hur Brion såg ut och den var ganska ny och helt okej. Vet inte vad modellen heter, men det är två svängbara hjul fram och insatsen är mörkgrön.

brio go heter den :) Jag kollade på den först men gillade inte att den var skålad... Va bra att du provar den nu då.

Tur du kunde låna en vagn iaf.
Tycker också det är konstigt att man bara har reklamation på vagn i 6 månader. Undra om det gäller alla märken?

Jo, men reklamationsrätt betyder ju inte automatiskt att jag får ersättning av något slag. De kan ju lika gärna säga att det är mitt eget fel och då står jag där utan någon vagn alls.

Oregano - som ansvarar för företagets reklamationsrutin. :laugh:

Du får skilja på garanti och reklamation. Under garantitiden är du garanterad lagning eller ny produkt. När garantitiden är slut kan du reklamera, men då är det upp till tillverkaren att bedöma om vad felet beror på och vad ersättningen ska bli.

Nu jobbar inte jag med konsumentprodukter, men jag antar att det funkar på samma sätt som på mitt jobb.

Men om det är fabriksfel borde man väl få ersättning?

Michellan som inte kan något alls om garantier m.m. :D :angel:

Wiihii!!! :banana::banana: Åh vad lycklig jag blev mitt uppe i allt! Jag skrev ju förut att jag bett om en helt ny befattning när jag kommer tillbaka och att chefen skrev i mailet att de hade haft möte om det. Nyss fick jag ett meddelande på Fb från en kollega till mig. Han hade sett mitt namn på en whiteboardtavla och det stod miljöingenjör på mig! :idea: Det blir isåfall delvis min käre makes gamla jobb, så det betyder ju full support hemifrån om det skulle behövas i början och möjlighet till till en betydligt bättre löneutveckling än jag har på nuvarande befattning. :banana: Och det bästa av allt, jag får nu chef!!!!! :bow: :bow: :bow:

Hoppas, hoppas, hoppas att det blir så nu!!!!!!! Wiiiiii vad glad jag blir!!!!! :banana:

nu har jag kikat, och herrejisses - det är ju precis så jag vill ha det!!!!!

:angel: har du börjat räkna något på vad det skulle kosta att mura upp det som Tobbe har?? och galler, å dörrar??

Här är ju en till som funderar på att mura stall

håller alla tummar och tår för att du får det jobbet/den befattningen.. En nystart på jobbet kan vara vad man behöver ibland!! :)

Jo, är det något fabrikationsfel så blir jag ju ersatt, men eftersom felet har uppstått genom belastningen som blivit pga ihop- och uppfällningar så skulle de ju kunna säga att jag har orsakat felet och att de inte ersätter. Men nu ska vi hoppas på det bästa! :idea: Hon i affären hade inte sett det här felet förut sa hon.

Rent amatörmässigt kan man ju tycka att en vagn ska tåla att fällas ihop dagligen.

Jag antar att det ska stå ny chef och då är det väl bara gratulera och hålla tummarna att det blir så :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2