Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jo, det kan man ju tycka och jag har ju bara fällt ihop den kanske 2 ggr/vecka i genomsnitt.

Det ska stå ny chef, ja. :D

:angel: har du börjat räkna något på vad det skulle kosta att mura upp det som Tobbe har?? och galler, å dörrar??

Här är ju en till som funderar på att mura stall

har kikat lite på det sådär bara och tror inte murbruk och sådant material blir dyrare än att köpa boxar. Grindarna kan nog kosta en del, men pappa är svetsare :d Galler vill jag inget ha mellan mina två boxar.

säg inte så..... :( :devil: :D

Jag sitter å är dränkt i skiten just nu... fast släng med 14001 och 13485 också, vi har snart revision. Blääää

säg inte så..... :( :devil: :D

Jag sitter å är dränkt i skiten just nu... fast släng med 14001 och 13485 också, vi har snart revision. Blääää
:p Äh, lugna ner dig! ;) Revision är bra hjälp för förbättringsarbetet! :idea: Vi har ju också 14001 (och 18001) och det lär jag ju inte komma undan i mitt nya jobb (om jag får det) Problemet är väl att vi setts som en administrativ avdelning med allt vad det innebär, så vi har verkligen jobbat i motvind med en obefintlig chef. Det är det jag tröttnat på.

+ Mabuse

Tack, det är nog så att jag behöver lite mer tid för mig själv. Jag har ju stallet några dagar i veckan, men ofta har det blivit max 1 1/2 h, och det är ju inte speciellt mkt..och som det varit nu har det varit mkt negativt pga att det varit mkt med tänder, tappskor och sår..så det har varit mest bekymmer, när det brukar vara mer avslappning annars.

Jag ser framemot tjejmiddagen den 19.e;) Då ska jag sova över hos en av tjejerna eftersom jag har lite problem att ta mig hem om jag dricker. och vi ska UT:D
Kommer väl ha dåligt samvete och undrar hur han klarar det där hemma..men jag måste försöka släppa det..lite det som är problemet antar jag.

Skit i hur han klarar det (försök iaf) och njut av friheten ett tag! Det är du verkligen värd! :laugh:

Tar du dig ut på dagarna? Öppna förskolan tex, här anordnar kyrkorna Babycaféer med sångstunder (lockar även en ogudfruktig person som mig ;)), Biblioteken har Rim och Ramsor osv. För mig är det guld värt att komma mig ut bland folk (bor ju som i skogen..), och dessutom så blir H så lättroad när det är mycket att titta på :D Ingen orkar vara lektant för jämnan.

Vet från dina tidigare inlägg att det inte.. funkar helt bra? med Nellys pappa, att han sovit fast hon gråtit bland annat, att stämningen inte varit på topp i hemmet. Har ni fått någon rätsida på det?

Har ju varit lite problem ja, är ngt bättre, men ändå jag som ar mesta ansvaret hela tiden..men dte e nog mest för att jag gör det..inte för att han inte vill längre...Har svårt att släppa det till honom, för han gör ju inte likadant som jag;)
Var iväg på öppna förskolan, men som det är nu vill jag inte iväg dit..Det går så mkt magsjukor och jag har lite små fobi över det, vet ju att jag kommer få tampas med det så småningom ändå, men jag känner att jag vill gärna undvika det just nu. Har varit iväg hos vänner, och ska bli bättre på det..Nä, man orkar verkligen inte vara lektant jämt, och sen ha jour hela natten också.

Cattan: Här är ju ganska säkert, men katterna slänger ju ut mat, och man drar in lite halm osv med skorna, och hon vill gärna vara i hallen just nu, och hon stoppar allt i munnen, så det blir jagandes hela dagen..kanske skulle införskaffa i en lekhage, men då skulle hon väl bli skitförbannad..jaa, det skulle hon:D

Vet hur det är, har också svårt att släppa hemmet när jag väl är borta. Men jag var ute förra lördagen (privat 20-årsfest) och sambon stannade hemma med Milton. Och herregud vad roligt jag hade!!!! Kände mig som en vanlig tjej utan barn och det var faktiskt skitroligt, har inte ett dugg dåligt samvete över det!

Tog en taxi hem med min bästa vän och han stannade kvar här och hängde med mig ut med Yda mitt i natten (hade lovat ta ut henne) och runt lullade vi med en hel del vin i kroppen och traggade om ditten och datten. Sedan när jag kom upp till lägenheten igen så började Milton låta (förmodligen var jag väl inte så diskret som jag trodde när jag kom innanför dörren, hahaha..) så jag blev genast mamma igen; la honom ordentligt på kudden, drog på honom täcket, gav nappen och sedan gav jag honom en puss på pannan.

Förmodligen är det detta du behöver, få vara bara du och bara ha det riktigt roligt. Tycker du gör helt rätt i att sova borta. Tror till och med att dagen efter när du vaknar så kommer du längta hem lite efter N och känna att det för förjävla roligt att kunna kombinera det gamla livet och detta nya =)

vet inte riktigt vad man skall säga... det är så trist!! Och jag är precis i samma sits själv just nu.. Allt känns trist, jobbigt, värdelöst... Ingenting känns roligt..
Pållarna har fått vila, datorn har jag knappt använt mer än i nödfall genom jobbet osv.. Allt är bara grått.. Och liksom för dig så känns det inte det minsta intressant att gå ner till stallet sent på kvällen, man är bara trött.

I mitt fall hadlar det om 1) för lite sömn, barnen har varit mycket jobbiga på nätterna nu ett antal nätter i sträck, och 2) för lite närhet med min sambo. Vi hade ett tjaffs/gräl här om veckan, och sviterna av det har suttit i ett tag. Jag märker hur neggig/trist/jobbig tillvaron blir om man umgås för lite som par. Man behöver ju få känna sig kvinlig och omtyckt och åtrådd.. Inte bara vara mamma i mysbyxor med en sambo som jobbar-kommer hem-sover typ..

Mina stackars barn har fått höra både det ena och det andra och det tredje :o :crazy: Här om dagen fick jag hybris på barnen när den lilla bara skrek och den stora bara tjatade, så jag skrek rätt ut och gick och satte mig i rummet bredvid..

åh, precis så som jag känner mig..o jag gnäller..du har TVÅ!:o
Jag behöver också mer egentid och partid med sambo. Vi ska iväg över en natt på hotell(när vi nu får råd med det, händer ju saker hela tiden som äter upp dom pengarna vi tänkt lägga på det)och det behövs. Vi var faktiskt ute några timmar förra veckan, utan Nelly. åt och kolla bio. Saknade såklart henne, men det var skönt och bara vara vi. Kunna äta tillsammans, prata och slappna av. Vi behövde det, eftersom vi haft det lite körigt pga många orsaker.

Jag vill tacka ALLA för era fina peppningar!! :love: till er..jag behöver aldrig känna mig ensam, satt och grät en skvätt när jag skrev inlägget imorse, kände mig så satans urusel..är så rädd att jag ska sabba min fina dotter för att jag är för tempramentsfull, men verkar som det är normalt ;)
Dessutom pussade Nelly mig, medvetet idag, vände sitt fina ansikte och pussade mig tillbax när jag pussat henne:love: det gav mig kraft:D

Du har vägen, järnväg, hagen och sedan mitt hus uppe på kullen. Med all säkerhet har du sett det ;)

Ja, jag tror det med. Vad skojj du verkade haft, bara få vara dig lixom:D

Det värsta var att jag skulle följt med ut för nån vecka sen, men blev såklart sjuk,,och det gjorde mig så besviken, hade ju sett framemot att bara få vara josse, dricka vin och dansa med mina tjejer. men jag asade mig dit, umgicks och hade kul, men orkade inte följa med ut, så kvällen blev kort tyvärr. men nästa gång:D

Skit i hur han klarar det (försök iaf) och njut av friheten ett tag! Det är du verkligen värd! :laugh:

Naaw, tack:love: Men det e svårt;) Jag är så rädd om Nelly, att han ska bli arg o gräla på henne så hon blir lessen..men samtidigt kan jag gräla på henne på natten..så varför skulle det vara nån skillnad egentligen..tror nog han är lugnare när jag inte är där också, så är jag iaf..ajja vi får se:p

och GRATTIS till nya tjänsten, avvis, så spännande! Låter ju intressant också:laugh:

Ja jag hade verkligen skitroligt! Extra roligt eftersom jag några timmar innan satt och tittade TV med sambon, duschad och sminkad och vidgjord och verkligen inte kände alls för att sticka ut, men gjorde ju det såklart eftersom jag hade lovat att komma dit. Kommer dit och är äldst på stället och kände mig verkligen som det med.. Småpojkar som raggar och fjortisflickor, nej tack.. Men vi (jag och bästa kompisen) hade så riktigt kul och efter några glas vin så, antingen blev jag väl också en fjortisflicka eller så var de där tjejerna riktigt trevliga - en tolkningsfråga, hahaha..

Men, vad tråkigt att du blev sjuk. Speciellt då när man verkligen sett fram emot det så mycket, man blir ju inget annat än riktigt besviken.. Nu får du minsann hålla dig frisk så du kan hänga med nästa gång och då riktigt ordentligt.
Dessutom tror inte jag att du behöver oroa dig över hemmafronten. Känner igen mig otroligt mycket i det du skriver, jag drar också ett tungt lass här hemma, mycket just för att jag vill ha koll på allt sätt och det blir lite "my way or no way". Lite taskigt mot sambon eftersom han ibland blir lite överkörd. Samtidigt lever han lite på det och tycker nog det är lite praktiskt. Dock vet jag att när jag är borta så är han verkligen toppen och fixar givetvis allt. Ofta är det nog så =)

Det blir väl när jag ska putsa upp ringarna. :p Men jag väntar fortfarande på inbjudan till aftereightkladdkakafikat! ;)

Naaw, tack:love: Men det e svårt;) Jag är så rädd om Nelly, att han ska bli arg o gräla på henne så hon blir lessen..men samtidigt kan jag gräla på henne på natten..så varför skulle det vara nån skillnad egentligen..tror nog han är lugnare när jag inte är där också, så är jag iaf..ajja vi får se:p

och GRATTIS till nya tjänsten, avvis, så spännande! Låter ju intressant också:laugh:
App app, än är det inte klart, men ni är de första som ska få veta om det blir nåt nytt jobb eller inte.

Du får helt enkelt försöka släppa det, för det du inte vet mår du ju inte dåligt av. :idea: Sen tror jag att det nog är lättare att vara lugn och sansad när man ensam måste lösa problemet (gråtande bebis) än om det finns någon annan i närheten som man kan lämna över ansvaret på. Tror inte du det? De kommer att bli så bra! Du får göra en "exit" om du börjar fundera på hur det går hemma. Jag var på en föreläsning med Jonas Gåde förut och han pratade om exit. Om ovälkomna tankar kommer upp så bestämmer man sig för att bara sluta tänka på det. Jag brukar göra så på natten om jag vaknar och inte kan somna om för att jag ligger och grubblar på ditten och datten och det funkar faktiskt! :idea:

Ja jag hade verkligen skitroligt! Extra roligt eftersom jag några timmar innan satt och tittade TV med sambon, duschad och sminkad och vidgjord och verkligen inte kände alls för att sticka ut, men gjorde ju det såklart eftersom jag hade lovat att komma dit. Kommer dit och är äldst på stället och kände mig verkligen som det med.. Småpojkar som raggar och fjortisflickor, nej tack.. Men vi (jag och bästa kompisen) hade så riktigt kul och efter några glas vin så, antingen blev jag väl också en fjortisflicka eller så var de där tjejerna riktigt trevliga - en tolkningsfråga, hahaha..

Men, vad tråkigt att du blev sjuk. Speciellt då när man verkligen sett fram emot det så mycket, man blir ju inget annat än riktigt besviken.. Nu får du minsann hålla dig frisk så du kan hänga med nästa gång och då riktigt ordentligt.
Dessutom tror inte jag att du behöver oroa dig över hemmafronten. Känner igen mig otroligt mycket i det du skriver, jag drar också ett tungt lass här hemma, mycket just för att jag vill ha koll på allt sätt och det blir lite "my way or no way". Lite taskigt mot sambon eftersom han ibland blir lite överkörd. Samtidigt lever han lite på det och tycker nog det är lite praktiskt. Dock vet jag att när jag är borta så är han verkligen toppen och fixar givetvis allt. Ofta är det nog så =)

Hihihi, oavsett hade du ju kul. Fjortis eller ej:D Huvudsaken tycker jag:p

Du har nog så rätt så, tror dte är ganska vanligt..och jaa, det är ju praktiskt för dem med, så dom klagar inte så mkt antar jag, förrän man gnäller:grin:

Känner mig ofta så konstig, så fel och bara så dålig..men jag tror nog att jag bara har höga krav, och jag gör mina fel ibland(för det är inte försvarbart att vara irriterad, säga dumma grejjer och ibland skrika på sitt barn, mitt i natten)men jag får helt enkelt bara ta det som det kommer och inte göra saker svårare än dom är, vilket jag är expert på! Nog därför jag blir så lack, för att jag inte har kontroll..dumt..Vem kan ha kontroll på en bebis lixom!:p:cool:;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar