Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Hade han druckit bra med frukt i så hade jag nog låtit honom göra det och sen sakta fasat ut frukten. Men men, han har väl mina gener, jag är inte heller den som dricker mycket. Han kissar ju flera fulla blöjor varje dag, så han får säkert den vätska han behöver ändå.

Då är det inte bara jag som är lat och inte sätter på då... Jag bara bråkar ju med tyglappen med då ;) Golvet har jag två frenetiska dammsugare som tar hand om... Hela stolen är ordentligt rengjord nere vid...
Och Ebba har verkligen lärt sig att tänka på sina kamrater i nöd. Det mesta åker till dom så jag får vara glad för det lilla :) Hon sitter vid bordet utan att protestera hej vilt nu!

De blir ju lite tunga att bära på och jag skulle inte heller vilja vara utan vagnen. Jag ska bygga om min manduca (det lät ju mastigt men ni förstår va jag menar) så jag kan ha Isabella på höften istället för magen.

Ja det är inte mycket rätt på Isabella ;) har sett henne att åla framåt på mage, sett henne dra sig lite framåt på rumpan men ändå så förflyttar hon sig inte mer än nödvändigt. Tycker hon borde märka att hon kan ta sig framåt och upptäcka världen men nej, icke.

Nej här har du en till lat familj ;) fördelen med hund, de städar matrester. Sopkatterna röjer bara i soppåsen, aldrig äter de upp Isabellas rester :angel:

Ebbas blöja kan ju vara torr hela dagarna nästan för att kissa igenom på nätterna. Trots stl 5!!!.
Men kommer det lagom hela dagen så borde det ju inte vara problemet. Ebba har med hårda kluttar ibland. Hon tar i så hon inte andas samtidigt ibland. Men samtidigt verkar det inte göra ont åtminstonde. En i mammagruppens barn har bajsat av en flik så hård som hon var. Den fick sys dit igen och ungen kunde ju inte bajsa utan att bli jääääätteledsen. Så ynklig man känner sig när man inte kan hjälpa :(

Och verkligen skit med vagnen... Synd att du bor så långt iväg annars kunde jag lånat ut min pansarvagn sålänge till dig... Kanske affären får lämna ut en lånevagn under tiden. Jag menar ni kan ju inte vara utan.

Haha! Jag menade inte att du var lat. När inte du gjorde det så kunde jag ju få bort latstämpeln på mig och göra om den till praktisk ;)
O visst är det bra att hundarna städar efter Ebba o maten men allt hår de lägger överallt då??? attans... Ibland önskar man att de hade varit lika mysiga som guldfiskar ;) KAnske ska lära mig trolla? Ingen som ser om guldfisken har lite rinnande ögon heller så behöver jag ju inte bekymra mig Majas ögon....

Jo det är nog av ren lathet som haklappen inte åker på här hemma, inte ett dugg praktiskt. Mer praktiskt att ha på haklapp så jag slipper matrester på golvet när sopkatterna inte sköter sitt jobb ;) Praktiskt för dig dock, du får hjälp med utfodring av hundar :angel:
Oregano har ett svar på allt hår, den var blå och blinkande. Själv får jag springa runt med snabeldraken :D

Jo- jag har ju med en snabeldrake. Men jag har lusläst den blåblinkande tråden... får se om jag hittar ett bra offer som vill följa med hem...
JAg har ju dessutom en våtmopp som går efter... När Ebba har lekt i vattenskålen och sedan jagar dammsugare. Någon fördel ska man vä ha av att hon inte kryper utan ålar sig fram. Det är iaf inte fördelaktigt på kläderna ;)
Ebba- Mirakeltrasan ;)

Exakt, googla på Samsung Navibot. Den är bra, men Electrolux Trilobite är bättre.

Men aj, stackars barn! H är rätt hård i magen av sig också. Så mycket som han ammar så tycker jag ju att han borde få i sig vätska, och katrinplommonpuré får han inför i princip varje måltid men det är ofta hårt ändå.. Nu blev jag rädd för lossnande delar!

..och annars så verkar jag ha något magsjukeaktigt. Mår fortfarande skit, det var alltså inte bara morgonillamående (tur!). My darling husband får komma hem tidigt idag trots allt, är lite (mycket) tungt att underhålla H när illamåendet sköljer över mig.

Nu ska jag lugna dig och berätta att hon har haft problemet redan innan hon började ge vanlig mat... De är under utredning för det verkar inte ens som om lactolos?? (stavning) hjälper.
Hon har legat inlagd o så med.. :(

Ebba är också hård i magen vissa dagar. För att dagarna efter lägga en omgång på ryggen ;)
Katrinplommon är urk men hela russin går bra.
I Ebbas fall tror jag det har med vätskemängden att göra då det blir bra så fort jag ger en omgång ersättning eller smoothie på dagen... Eller ja- det stabiliserar sig till dagen efter.

Krya på dig, hoppas du slipper magsjuka...
Vi är 7 mammor i min mammagrupp- 4av barnen har varit inlagda på dropp nu... :/

Oregano- tror du att hundarna mördar den om de är inne när den är igång. Den gör ju säkert inte mkt nytta på rygg som en skalbagge... Visst kan det ju vara bra att köra den medans man är ute. Men jag misstänker att den inte tar sig mellan kök o vardagsrum här hemma...

Ebba är också hård i magen vissa dagar. För att dagarna efter lägga en omgång på ryggen ;)
..

Så har vi det också här hemma fast utan ryggbajsning, igår var hon lös i magen och idag har det bara kommit små kottar. Fast jag tycker nog att hon dricker lika varje dag så jag vet inte varför det blir så, är glad så länge det kommer något iaf.

Oj då, vad jobbigt för lilla barnet :(

Russin har jag funderat på men H har ju inga tänder än. Känns som att de kanske är väl "kompakta" då? Något annat som är laxerande?

Fast även om dom har framtänder så är de inte dom min son iaf tuggar med. Utan han tuggar där han är tandlös. Enda funktionen framtänderna uppfyller är när han biter av bröd eller majskrokar. Annars tuggas de hej vilt utan tänder, massa russin osv.

Vi tuggar ju inte heller med de främre tänderna :)

De finns att köpa små russin paket med små russin i från småfolk, dock står de från 1 år på dom. Men de är ju upp till var och en. :)

Annars päron, skrapa päron eller köp päron puré.

Jag klippte sönder de på hälften första gången. De 2 gaddarna i underkäken gör inte sådär jättestor nytta skulle jag tro..

Men han äter väl katrinplommon?

Banan gör magen hårdare...

Vi använder inte haklapp till A, hon spiller inte.

Vi delade oxå russinen i delar. Annars kommer de ut hela :D Trots en mun full med tänder... Eller ja, vad har hon, nio kanske...

vi använder ingen haklapp av anledningen du nämnde - den leks bara med. Iggy äter ju inga puréer så det blir inte så söligt. Vi ger ju youghurt som mellanmål, det funkar fint trots att han ratar allt annat i puréväg. Krossar lite flingor i så blir det lite matigare och mosad banan verkar gå hem, för tillfället. Det finns osaltade riskakor, men vi köper de som finns vid barnmaten, de är lite mindre och lättare att hantera för små händer :) finns både naturella och äpple/kanel smak. De sistnämnda är storfavorit här hemma!

kl

Har städat huset i dag! S har inte velat sova på förmiddagen och sov bara en timme på em innan en av hundarna väkte henne. Så nu har hon redan lagt sig för natten!!!

Med tre hundar är det aldrig smutsigt runt barnet. De har till och med lärt sig äta banan...

S matar hundarna eftersom de är sååååååååå hungriga, de plockar fint ur handen på henne. Hon brukar ta sig en tugga emellanåt oxå, de delar broderligt och systerligt :) (och jag undrar varför ungen är dålig i magen???) Fast det var hon inte innan jag var på ÖF. Ja, jag kanske är lite bitter fortfarande... :)
Nyss fyllde hon en rejäl blöja, det var så jag fick ta henne till duschen och ensam hemma var man oxå, men lyckades få henne ren till sist. Man hör bara hur blött det är när hon trycker på. Suck. Men hon äter och dricker i alla fall.

Kollade lite på nätet och de tyckte man skulle ringa sjukvårdsupplysningen ifall de haft diarré i mer än 4 dagar. Hon har haft det i 5-6 dagar nu. Men hon äter och dricker som vanligt. Borde jag oroa mig?????

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte