Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Förresten Oregano... Du skrev att din BVC avrådde dig från att ge frukt i vattnet för att vi inte vill att de ska dricka fruktdryck... Men är det bättre att han är så hård i magen?

JAg är ju själv en vandrande vattenautomat som inte dricker något annat så jag vill såklart att Ebba ska klara sig på vatten och i framtiden mjölk... Men jag har ju helre ett barn som kan bajsa :/

Oj- jag trodde det var fel på Buke när vi inte postat inlägg sedan halv åtta... Hallå!!! Var är ni ;) hihi

Nu dags att krama kudden :)

Men hallåååå!
Vad ska jag roa mig med om dagarna nu när ni har skaffat er ett liv utanför buke.... Inte ett enda inlägg på 12h- tror det är rekord ;)

Jag har precis släppt ut hästarna och nu sitter jag och barnet i soffan, jag med mackor och dotter med välling :)

Här har vi nyss ätit frukost! Är så glad över att Milton återgått till sina rutiner med att sova 7-7 och mat var 4e timme! :)

Annars så har vi fullt upp idag. Börjar med lunch kl 11 på stan med en god vänn sen babysim 13.40 efter det blir det bvc's föräldraträff kl 15. Sen kl 18 är det dax för min egentid och jag drar iväg till stallet.

Nu lär jag hämta en son som är och river i skostället :cool:

Där finns det ingen ström, pratade med markägaren i går och hon trodde inte att det var så fruset i skogen. Snön ligger som ett isolerande täcke. Hon skulle prata med han som bestämmer (sin man) ifall jag får lägga hästen i deras skog. Borde inte vara några problem.

hur går det med kluttarna???

Ifall du ger majsvälling så är det väldigt stoppande, de brukar BVC rekomendera vid lös mage.

vi är fortf utan internet så jag surfar via mobilen. Läser vad som skrivs men så segt att skriva inlägg.

Iggy har nu löst krypgåtan :) inte snabbt men det går framåt. Men som hans ben ser ut! Helt fulla av blåmärken, ser era barns ben ut så oxå? :confused:

Det har hänt väldigt mycket på bara 1,5 vecka, han har lärt sig att sätta sig upp, krypa, ställa sig upp mot saker, fått två nya tänder och det igår började han försöka ställa sig upp utan stöd. Det är som att allt lossnar för honom på en gång! Säkert därför han sover så mycket. Han sover ca 4h om dagen.

oregano: Har du provat linfrön? Det kanske gör det enklare att få ut det oxå.

Jag känner likadant med Ebba... Från att ha varit relativt stilla, visst har hon ålat lite men på 2 dagar har hon blivit sjövild...Drog sig upp i sängen första gången i söndags... Nu står hon tills hon somnar...
Ställde sig upp mot trappan vilket jag tyckte var bra. Vi har ju inget som är lagom högt... Men 10sek senare var hon på trappsteg 3... Och inte räcker mina trappgrindar... Idag blir hon fastlåst i gungan när jag inte är i närheten.

H har inte fått några blåmärken från krypningen. Men det är säkert olika från barn till barn, även vuxna har ju olika lätt att få blåmärken! :)

*kl*
Förberedd på en tråkdag hemma. Maken jobbar sent och jag känner mig bara trött och opeppad på att ta itu med något plus att jag mått oförklarligt illa på morgonen (ja, gissa vad första tanken är ;)). Skulle helst bara ligga och mysa med H, men han vill minsann inte mysa - härja omkring is the shit.

Här händer det oxå en del...
M lärde ju sig vinka i förra veckan och bara någon dag efter det så började hon åla framåt, igår lyckades hon åla framåt med strumpor på ;)

Däremot är hon ju svår på kvällen, så hon får vara vaken till ca 22 när vi lägger oss, men hon sover 30-40min sen vaknar hon tokledsen vilket snabbt övergåt i hysterisk vad mna än gör, tar ca 30min innan hon somnar igen och då sover hon ändå med oss nu, det har varit så här ett tag nu och jag fattar verkligen inte varför hon gör så? :confused:

efter det sover hon ofta hela natten, har vaknat 5.30-6 för amning men inatt vaknade hon 4 vilket jag tyckte var för tidigt för amning så det tog ett tag men hon somnade igen och sov till 7.30 :banana: så nu är det slut på morgonamning hon har ju bevisat att det inte behövs...
Skulle ju försöka med ersättning på kvällen då jag får ont av amningen, men det var totalstopp, hon vägrade, tyckte det var jätteäckligt!

Annars blir det nog en lugn dag här, Sambon ska på Af och tala om att han ska vara pappaledig någon månad nu, jag var ju där igår men det var rätt lugnt så jag sitter och filar på att få till ett schysst CV, usch vad svårt det är... för att inte tala om personliga brev!

Hmmm tråkigt att det gör ont när du ammar.. Har du provat att se om hon tar bröstet med amningsnapp? Det finns ganska billiga i mataffären om du vill prova. Det är ju inte alls säkert att det är rätt konsistens för M så det kanske inte fungerar...

Ang sömnen så har jag inget att råda med.. Ebba sover som en gris hela natten- även när hon äter... Fast får hon inte maten så har jag som sagt en ilsken noshörning i sängen. Och den sover INTE...

Nej har inte testat med amningsnapp nu, men det använde vi fram tills hon var typ 6mån.
Det är bara ena som gör ont så jag ska försöka få henne att bara äta på ena sidan på kvällen, vet inte riktigt varför det gör ont, men det är när hon suger så jag tror inte en napp skulle hjälpa :(

Nej verkligen svårt med sömnen eftersom hon vaknar så ledsen, om hon drömmer eller om det är nya tänder ? men varför samma tid isåfall...

Mikaela sover ca 2-3 timmar på dagen 1 på förmiddagen och 1-2 på eftermiddagen beroende på vad vi gör :)

När jag trappade ner amningen fick jag ont i bröstvårtorna igen, de fina härdade bröstvårtorna verkade snabbt få upp sin känslighet igen. Fast det kanske är brösten som gör ont på dig?

Nej det är bröstvårtorna, men det är bara lite precis i början på det ena, när hon suger igång, på det andra är det nästan outhärdligt precis när hon börjar och sen gör det ont hela tiden, kan även göra ont om jag ligger på mage på den sidan :( Jättejobbigt! Jag som inte haft några problem alls...

Jag fick alla problem när jag trappade ner och slutade, stockningar och ömhet :rofl: det enda jag har klarat mig helt ifrån är sår.

*kl*

Kommer med ett tråkinlägg och drar ner tråden, men det e väl inte första gången direkt.

Har ingen motivation till något, inte ens vara i stallet..Har inte ridit på en vecka, har inte känt att jag orkat..tur man har sin medryttare så pålle fått komma ut.

Undrar många gånger om jag ens skulle skaffat barn. Jag är ingen bra mamma, visst alla säger att man är minsann den bääästa mamman till sitt barn. I mitt fall nej.

Jag blir så jävla irriterad och arg när hon gråter på natten tex(alltså när hon inte slutar, utan fortsätter en liten stund, behöver inte alls vara en lång stund)

Dagarna jagar jag runt henne, för hon är ju överallt, helt naturligt såklart.
Jag känner mig bara så jävla trött och uttråkad på detta nu. Visst, vi har ,många fina stunder, men någonstans känner jag mig så felplacerad. Jag har inte tålamod nog, inte på natten, och när jag blir arg så skäller jag och säger dumma grejjer..Vad e det för jävla mamma??? Barn skriker, barn är egna individer, vad hade jag väntat mej lixom. Känns bara som jag som jag inte skulle skaffat barn..jag är för ego. jag går med en känsla av att sitta fast..så ska man väl för fan inte känna:cry:

Behövde bara skriva av mig..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024