Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*

Nelly kallas många namn
Framförallt Grodan, Goda grrrrodan också( bara för hon är så god att pussa) :p
sen Tuss är nog det som är vanligast egentligen..det jag även kan kalla när jag vill ha hennes uppmärksamhet..
Efter det blir det mkt blandad kompott, hehe..
Sötsaki, Nelsipäls, älsklingen osv osv haha

Men när jag kallar på henne blir det Nelly, även när vi leker tittut blir det : Var är Nelly" och hon lyssnar på sitt namn..annars blir det mkt knasiga smeknamn:D

Någon som har något supertips när man har nackspärr? Kan knappt röra mej :(

Värme, värme,bra med en vetekudde som man värmer o lägger runt halsen, smärtstillande och hålla nacken så stilla som möjligt..mer vet jag inte..stackare!!:(

kl

Har nu bokat tid på kliniken. På torsdag ska vi åka in och se ifall det är hopplöst fall eller inte. Har begärt jornalerna ifrån ultuna, dels att de skickar till kliniken och sen ett ex till mig.

vi har börjat prata om vad vi ska göra med kroppen, helst skulle jag vilja begrava honom här hemma. Men då måste jag fråga grannen ifall jag får gräva på deras mark. En fin plats vid ån, där ligger en annan häst.
Kanse inte går att gräva nu mitt i vintern? Vill helst inte att han ska behöva åka med kadaverbil...

Huga, avundas dig inte en sekund :( Tror inte det är helt omöjligt att gräva nu bara man har en ordentlig grävare.

Usch din stackare! Säger som Juzzzen, värme och åter värme. Vet inte om du klarar det, men jag går ibland in i duschen när jag har riktigt ont och står med duschslangen och sprutar varmvatten mot nacken, det tycker jag är väldigt skönt. Annars är värmedyna bara så bra. Fast jag vet inte om värme och sådant är bra på nackspärr, har dålig erfarenhet kring just nackspärr. Men nackvärk, som jag har, är det kanon med värme!

A går under namnet lillnosing, minigrävling o bebisen. O sitt namn såklart.

Han som jag hade tänkt komma ut är "dödgrävaren" alltså han som gräver gravarna vid kyrkan. Hon brukar skoja och säga att han kommer med lite vigd jord när han ska komma ut och gräva!

Tigerbalsam? (tycker jag hjälper)

Hmm, det var länge sedan. Men jag har inget hemma... Kan det funka med värmande hästliniment? Har en tub voltaren oxå men jag vet ju inte om det är inflamerat, annars kvittar det kanske?

Jag skulle nog inte kunna låta bli att prova hästlinimentet ;) men testa med lite bara först, är inte det starkare.

Voltaren är ju smärtstillande så jag vet inte jag, det slutar väl göra ont, men vet man då om nackspärren är borta eller ej... (jag skulle inte ta det men det beror mer på att jag nästan svimmade sist, verkar ha väldigt låg tolerans mot Voltaren)

Har tryckt i mej alvedon nu så det känns liiite bättre. Kan röra mej snabbare än sengångarfart iaf (är väl uppe i snigelfart, hoppas inte A inser fördelarna med det...)

Hej! Salvan kom idag, eller salvorna! Hjälp vad du skickade med produkter :D Hade räknat med en liten tub eller så. Tack än en gång, ska bli spännande att testa det när fler tänder behagar dyka upp!

Hästlinement funkar alldeles ypperligt att använda på sig själv. Fast du ska nog inte ha känslig hud då bara.

Men då har de väl tillgång till sån matta att värma med först... Du brukar göra det när de gräver på kyrkogården.. Fast det kanske inte finns ström där ni ska ha hästen isf..

Jag tycker synd om dig som behöver planera så...

kl

Michelle är inte halt :banana: en sten lyftes från mitt hjärta, nu ska hon bara läka för hon är fortfarande rejält svullen och har ont. Ser på henne att det gör ont för jag har nog aldrig sett henne ha bakbenen så långt under sig tidigare. Fast hon reagerar inte på palpering, är inte det lite konstigt?

Va skönt att hon inte haltar :)
Hoppas att det läker ihop nu medans det är så kallt. Nån nytta med kylan är ju att man slipper mkt smuts...

Läste i en tråd på Senior att det nya var att gofta sig på McDonalds... Hmmmm. Jag kan iofs tänka mig att ha barnkalas där sen men gifta mig... haha
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1092570

Mycket bra för såret på blygdläppen men benen är lindade för att trycka tillbaka svullnaderna. Benen är jämntjocka från has ner till hov...

Skulle inte ens vilja ha barnkalas på McDonalds, tycker inte deras hamburgare är tillräckligt goda för att sponsra dem ;) fast det gör vi ändå ibland :angel:

Jag kan inte ens gå in där utan att få kväljningar. Ingen sponsring härifrån ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar