Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vi har så dåligt med hagar att det är svårt med inackorderingar just nu. Vi ska så vall nu till våren, som aldrig verkar komma, men det kommer ju ta två år innan de kommer vara i användbart skick. Vet inte om jag vill ha inackorderingar heller. :o i de stall jag stått i har det alltid blivit så mycket tjafs. Vi har sagt att om någon av våra hyresgäster (hela två st :D ) vill ha en box så ska de få det. :)

*kl*
Vet inte alls hur jag ska göra med dagis. Kommer ju ändå bara bli av de där 15-timmarna i veckan eftersom jag inte har nåt jobb att gå till. Men det är tydligen bara dåligt med barn på dagiset här i byn, så orolig för att inte få nån plats är jag inte.

Funderar på att utbilda mig till typ uska- Då har jag ju nåt iaf som gör att det blir lättare att hitta jobb än djurskötare som jag kan titulera mig som nu.
Vill inte jobba med andras djur nu när vi har gården.
Men frågan är om jag ens kommer in på nån utbildning med mina betyg. Intagen på alla utbilningar är ju skyhöga.
Minns inte vad jag jag fick för siffror på högskoleprovet, men det va medel. Inte superbra, men inte helt värdelöst heller :D

Men allt fål ligga på hyllan till kid nummero två är född och gammal nog för dagis. Så jag kan nog chilla lite.

Kan du inte läsa på distans under tiden och läsa upp de betygen du inte är nöjd med? :idea:

Ska nog kontakta studievägledaren i morgon :)
Och höra om uska utbildningen.
Det är mitt mattebetyg från gymnasiet jag är grymt missnöjd med. Och som stor mattehatare som jag är så kommer jag never ever plugga det igen:devil:

(Konstigt nog så märks nog inte mitt väldigt fina betyg i svenska här iaf:D:D)

Haha, ska sätta mig framför datorn imorgon och länka hit, är lite för trött och seg just nu att ens tänka tanken.

*kl*

Vad kallar ni era barn, sådär till vardags?

Härhemma blir det oftast bebo, eller möjligen bebolo eller bebiso.:angel: Mer sällan namnet.

Använder ni namnet, eller har ni smeknamn?

Vi försöker säga Selma så mycket som möjligt, men annars är det Temlan, selmis, bebbe, baby, cutie, cutie pie.

Kärt barn har många namn. ;)

Till honom säger vi Snoddas eller Pebbles. Pratar vi om honom så blir det oftast Bebisen. Försöker att säga Oscar så ofta vi tänker på det, vilket är sällan. :o

Vad roligt att höra vad ni kallar era små :D Hör blir det mest Milton, när jag skriver i bloggen eller på fb eller så så är det oftast Sötsnöret. Annars är det väl ibland Bebis, Smilton, Smultron, Buse-bebis, Milton-bus typ. Men oftast Milton som sagt, men det heter han ju och kanske inte vad han "kallas". Vad snurrigt det blev, dags att säga gonatt här ifrån kanske?! Godnatt ;)

Det vi kallar Vilgot är så pinsamt, så jag knappt törs skriva det! :o Eller vi kallar honom mest Vilgot, busunge, grisunge :love: och så, men när vi pratar om honom blir det mest Bojken. Det började som ett slags internt skämt där vi sa pojken med extra tydligt p, som sen övergick i Bojken. Helt sjukt, men V är en liten Bojke för oss! :p

Som en gammal Ture Sventon fantast var Temlan ett givet smeknamn på Selma. :)

*kl*
håller på att packa. Jag och Selma ska först till Örebro med min mamma och hälsa på min morfar i hans grav. Sen åker vi vidare till Arvika och mammas bästa kompisar och sover över. Saknar patetiskt nog min sambo, redan innan vi åkt. Sen vi fick Selma har jag blivit orolig för att något ska hända honom. Har ni också blivit mer, jag vet inte, försiktiga sen ni fick barn?

Jaja, nu ska jag försöka få ned allt i väskan och hinna städa. Kul...

Siri brukar vi kalla Sirpa eller Sirpalisa. Det började med att hantverkaren mamma hade ute (en finne) kallade henne Sirpa och gör det fortfarande, (han har även varit hos oss...) Annars är det bäbis eller Lillskruttan.

Jag säger allra mest Tuva till henne. Men när jag pratar om henne blir det ofta: Tuvs, Tuslus, Tuvsbus, Tuva-Luva, Lusen, Lusefis, Grisofiso. Ibland är det även Tuva-terrorist ;)

Har ni också blivit mer, jag vet inte, försiktiga sen ni fick barn?

Japp, från och med nu kommer du vara orolig för altt resten av livet :D;) För så är det, iaf om man är lite hönsig. Fast jag kan nog säga att jag är mindre orolig för Alicia än vad jag är för sonen. Och jag gillar inte alls när sambon ska åka själv till Örebro t.ex, i sådant väglag som det är nu. Då är jag jätteorolig. Jag har blivit lite åkrädd oxå faktiskt.

Vi kallar Alicia för Alicia eller Flisan. Annars går alla under smeknanmet älskling här hemma. Ropar men det så vet man aldrig vem som kommer :D

Jag har nog inte blivit så mycket mer försiktig, har alltid varit väldigt försiktig och ännu mer sen jag krockade på E18 för 5 år sen. Däremot har jag blivit ännu mer orolig för att det ska hända maken något, speciellt när han kör bil. Jag blir lika arg varje gång han inte ringer och säger att han blir sen hem, för jag sitter och väntar och tror det värsta. Och jag törs inte ringa själv heller eftersom jag inte vågar. :crazy:

Ia: Vad rart det lät att alla lystrar till älskling! :love:

Kl
Är det någon som gett laktulos och som kan svara på hur lång tid det tar innan det verkar? Har gett honom i 4 dagar nu men jag märker ingen skillnad. Han har inte bajsat sen i förrgår och han sitter och trycker och kämpar, men inget kommer.... :crazy:

kl

Har nu bokat tid på kliniken. På torsdag ska vi åka in och se ifall det är hopplöst fall eller inte. Har begärt jornalerna ifrån ultuna, dels att de skickar till kliniken och sen ett ex till mig.

vi har börjat prata om vad vi ska göra med kroppen, helst skulle jag vilja begrava honom här hemma. Men då måste jag fråga grannen ifall jag får gräva på deras mark. En fin plats vid ån, där ligger en annan häst.
Kanse inte går att gräva nu mitt i vintern? Vill helst inte att han ska behöva åka med kadaverbil...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?