Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jaha, hur ser dagen ut för er alla idag då?

Vi har passat på att bygga lite på en garderob som ska upp i H´s rum medan han sov. Det gäller att utnyttja tiden.. Jag avskyr när saker tar lång tid :D men får väl se det som nyttig träning - jag kan ju inte bygga den själv (behövs minst 4 händer..) på vardagarna när han sussar så då är det helgerna som gäller. Hoppas på att bli klar nästa helg! Åtminstone exteriören.

img_9545_133623577.jpg

(Ränderna kommer hamna i garderoben men det får bli så ;))

Något helt annat...

Ni som ger ersättning vilken ger ni och varför?

Jag funderar på att sluta amma nu, hon ammar bara på kvällen innan läggning 20.30-22 typ och sedan har det varit vid 6 nu de senaste nätterna/mornanrna innan vid ca 3-4. Hon sover utan uppvak till 6 nu när hon sover i vår säng...
Tror det är hennes tänder som ställer till det för det har börjat göra ont att amma, inte att hon biter men att det ibland skaver och att hon har börjat suga så jättehårt :(
Vill inte gärna ge välling då hon äter gröt 2ggr/dag frukost vid 8-9 och kvällsmål vid ca 19.30-20 och sen så de gånger vi testat välling har hon ratat den ;)

Puttar upp min fråga lite :angel:

kl mig själv

Imorgon ska jag till Arbetsförmedlingen :eek:
Känns helskumt verkligen...

Har ju varit tvungen att ta fullt av FP och nu börjar sgi-dagarna sina så nu får sambon ta sina 60dagar och jag blir arbetslös igen....
men samtidigt är det nog bra, kan man kanske få in en fot någonstans på deltid innan sommaren om man har tur :)

Hipp, han vägrade alla andra pulver.

Vi ger välling på kvällen numera dock + gröt, det blir ändå bara tre mjölmål om dagen. Men mer och mer blir det så att kvällsmaten flyttar lite senare så vi hoppar grötbiten klockan 19 och kör välling bara.

Vi kör sempers nr 2 som är från 4mån.
Då vi fick höra att det va den som användes på bb och det va bäst pris på den. Sen så gillade han den så då testade vi aldrig någon mer.

Vi har väl inte riktigt bestämt oss. Men vi har hela tiden sagt att vi skaffar barn för att ha barn. Precis som många andra ”intressen” så får man investera tid i det. Så vi drar hellre ner på levnadsstandarden och går ner i arbetstid.

Jag kommer att jobba heltid och sambon likaså. Jag kan ju välja när jag vill jobba så det är inga problem. Sen hur mycket Alicia får vara på dagis får vi se. Trivs hon får hon vara där mer medans om hon inte trivs får vi lösa det på något sätt. Det kommer säkert perioder där hon trivs sämre och då kommer vi vara mer lediga.

Sonen var hos dagmamma första åren och han älskade henne. Kallade henne tom mamma ett tag :laugh: men det var för att dagmamman hade sina barn hemma oxå och de kallade ju henne mamma.
Sen kommer vi få hjälp av svärmor och min mor när det behövs. Men som sagt, det är svårt att säga nu, vi får se vad Alicia vill själv.

*kl*

Jag går tillbaka till mina 75% så jag kommer inte märka något alls lönemässigt, snarare kommer jag känna mig rik som ett troll i september när första lönen kommer :D
Isabella kommer gå 15-21 h/vecka på förskola om vi får igenom makens schema-ändring:
Måndagar 8h
Torsdagar 7h
Varannan fredag 6h :)

Längtar till våren, "vi" ska bygga altan och M ska ta ut semester så vi kan umgås hela familjen utan att behöva ta hand om jobbrelaterade saker. Kanske åka till stockholm och strosa, titta ut kakel till köket och bara vara vi tre i vår lilla familj.

Vi har vart på sista babysimmet, grattat sambons brors son som fyllde 20 igår samt vart på dop för syrrans pojk. Nu sitter jag bara och väntar på att min kära sambo ska komma hem från skoterledssladdningen så jag fåt åka och göra bort stallet.

*kl*

Jobb & dagis
Satte Theo i kö förra veckan. Bättre sent än aldrig, dock kommer dom inte in i kösystemet tidagre än 6 månader innan önskad start, tog 1 augusti åt honom så det är ju bara liiiiite sent :D. Men jag hoppas att vi får dagmamma och att jag får ett jobb där jag kan jobba 75%, efter att ha fått ut 6500:- i nästan ett år så är allt där över ett stort plus. Vill inte behöva ha våran lilla guldklimp allt för mkt hos dagmamma/dagis.

Sen en helt underbar grej, sambon ska börja plocka ut pappadagar på fredagar :bump: blir nog inte först i april eftersom jag ska jobba i mars men ändå, ska bli sååå underbart att få långa helger ett tag. Som det är nu så hinner den ju knappt börja så är det måndag.

Spendering av pengar
Håller men, halvt om halv livsfarligt att "bara" gå hemma om dagarna, man får en massa konstiga idéer. Igår beställde jag hissgardiner till köket. Går inte ha paneler längre då man har en son som tycker dessa är väldigt intressant att dra i :laugh: men sambon tyckte också att det var en bra idé så :p

kl

Fan, hästarna blev rädda för ngt tidigare på kvällen, hörde hur det brakade ute i hagen - kastade på mig skor och jacka och ut men såg inget och hästarna hade lugnat ner sig och jag gick in igen.
Nu när jag tog in dem har min häst flera sår på ena bakbenet och en massa blod, den andra har så tjockt hovskägg men han såg hel ut. Trött jag blir på små skador som bara är så himla onödiga :grin:

Usch vad tråkigt med en massa sår, hoppas det läker fin och att inget annat är skadat.

Ska försöka fixa... Lägger upp några halvgamla på Facebook nu så kan ni se, kan inte länka med iPhonen. Det är som sagt inte klart (blir det någonsin klart?) och lite stökigt, men bilder är det på ett ungefär. :)

Tror vi har pratat lite om dagistider tidigare, men jag skriver ändå :D
Min sambo jobbar ju heltid (minst..) och kommer fortsätta med det. Jag däremot ska plugga några år här nu. Lika tight ekonomiskt för vår del alltså eftersom det är typ samma summa inkomstmässigt som vi har nu.
Dock är jag glad över att jag ska plugga just eftersom jag kan anpassa mina tider lite mer. Jag hoppas på att plugga två år och kommer då vara klar när Milton precis fyllt tre. Då hoppas jag att vi har ett syskon på ingång som kommer där på sommaren (kan man få bestämma det? :D ). Sedan är det väl dags för mig att jobba lite ;)

Eller en annan tanke som bara slog mig sådär just nu! På ett sätt hade jag velat ha en till kid nästa sommar, alltså bli gravid någon gång i oktober och få barn när Milton är två i juli sådär. Då blir jag hemma ett år och fördelen då är ju att jag sedan får plugga ett år till (= mer tid för barnen, eller ja mer och mer, men iaf egenstyrd lite) och nackdelen är väl just ekonomin igen.
Äh, jag vet inte. Men ett syskon vill jag ha innan Milton blir allt för stor, har alltid sagt att jag vill ha ca 3 år mellan barnen, men ja det är ju bara en önskan ;)

Michellan: tur det gick bra med hästarna ändå, inga större skador i alla fall.

Ja det lär jag få reda på imorgon, hon kommer säkert vara stel och svullen. Mycket små sår (1-2 cm långa) och det var svårt att avgöra hur djupa de är. Vet inte riktigt vad som har hänt heller och det är väl som är jobbigast. Har hon sparkat sig själv, blivit sparkad av den andra hästen eller sprungit på något när de blev rädda?!

Rent spontant så kan jag nog tycka det låter bättre att avla barn, plugga och skaffa jobb än plugga, avla barn och skaffa jobb. Finns ju risk att om det blir för lång tid mellan utb. och jobb att man blir ointressant på marknaden men nu minns jag inte vad du skulle plugga till så det kanske inte är några problem :)

Rent spontant så kan jag nog tycka det låter bättre att avla barn, plugga och skaffa jobb än plugga, avla barn och skaffa jobb. Finns ju risk att om det blir för lång tid mellan utb. och jobb att man blir ointressant på marknaden men nu minns jag inte vad du skulle plugga till så det kanske inte är några problem :)

Tack för den synpunkten, det har jag inte ens tänkt på! Då kanske man skulle satsa på bebbe nästa sommar och sedan plugga ett år till och sedan jobba. För börja plugga nu det måste jag. Och skitlöjlig är jag kanske, men jag vill inte ha så mycket som 4 år eller mer mellan mina barn..

Så! Nu finns det några ute, men det ser lite annorlunda ut, alla rör är tex isolerade, ingen fyrhjuling är i stallet, spolboxen är tömd på grejer, det hänger hängare i sadelkammaren osv. :) men så dmser det ut. Snart hoppas jag kunna visa bilder på ett färdigt foderrum också...

Det ser verkligen jättefint ut! Har ni/ska ni ha inackorderingar oxå?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?