Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kl
Är det någon som gett laktulos och som kan svara på hur lång tid det tar innan det verkar? Har gett honom i 4 dagar nu men jag märker ingen skillnad. Han har inte bajsat sen i förrgår och han sitter och trycker och kämpar, men inget kommer.... :crazy:

Då kan du få en fylld blöja eller två av oss. S är så lös i magen att jag får byta säker 4-5 ggr om dagen. Det luktar apa och när gubben skulle byta en i går höll han på att spy :crazy:

Ebba heter nog eg Ebbsson... Och så kallar vi henne för Skrabban... Logik finns inte i närheten...
Kanske ska döpa om henne till Ebbsson McScrabbi för det gullet får heta för det mesta när man pratar OM henne.
Fast jag säger nog Ebba till henne faktiskt...

Haha! Vid vissa tillfällen lider jag inte av mitt nästan obefintliga luktsinne. :D Jag känner knappt lukten av en normal bajsblöja även om jag sätter nosen på rumpan, utan jag måste titta ner i blöjan!

Fast ibland kan det vara lite vanskligt. Jag torrkokade ris på högsta temperatur i 20 minuter för många år sen när jag bodde i en liten 1:a. Det var bara rykande kol kvar när timern ringde. :o

Jag lova att personer utan befintligt luktsinne känner av dessa hon producerar nu. Magsjuka luktar hmmm, ska vi säga speciellt. Surt och äckligt. Dessa känner man ca 1 meter ifrån. Annars är jag som du, måste kolla för jag kan inte avgöra alla gånger ifall det är något enbart på lukten!

Har inte testat det du skrev om men här kör vi på russin och är det riktigt illa så får det bli katrinplommon. Funkar väldigt bra här.

Michelle: Idag hade min fina häst två tjocka bakben, ingen ömhet vid palpering men hon är tyvärr extremt smärttålig, ingen hälta i skritt men jag ska trava med henne när M kommer hem, såren verkar ytliga däremot hittade jag ett sår på hennes blygdläpp som jag inte har en aning hur det har kommit dit. Det såg ut att var 0,5 cm djupt och 1 cm diamter med lite pus. Hade den andra hästen haft skor och brodd hade jag trott att hon blivit sparkad men han är skolös :confused:

Smeknamn: 9 ggr av 10 så säger vi Isabella. Annars är det fnul, fnulan, vännen och Bellan. Min mamma kallar henne något så fult som Belle-barn :grin:

Oro & "försiktighet": Jag började redan som gravid och vara mer orolig över att det skulle hända M något. Fast jag ogillar inte att han åker någonstans så min oro är väl inte tillräckligt stor ;) Mer försiktig är jag däremot i min hästhantering, jag är inte lika tuff mot min hårda valack och det är väl det han känner och beter sig därefter.

*kl*

Vad kallar ni era barn, sådär till vardags?

Härhemma blir det oftast bebo, eller möjligen bebolo eller bebiso.:angel: Mer sällan namnet.

Använder ni namnet, eller har ni smeknamn?

Vi använder namnet ganska mycket fast det blir även en hel del Gosi, Gosimosi, Bäbis och Harren :D Jag använder mer smeknamn än vad hans pappa gör, när han var nyfödd sa jag jämt Bäbis eller Bäbisen varpå han replikerade "han heter faktiskt HARRY!"

Tillägg: Harry-buse är ju vanligt också, höll på att glömma! Funkar perfekt att göra sånger av ;)

Senast ändrad:

När iggy föddes tyckte jag han var pytteliten så då blev det Pytte helt enkelt :) Oftast säger vi Iggy men många som träffar Iggy lägger gärna till piggy efter. Typ: hej iggy-piggy! Vet inte varför men väldigt ofta får vi höra det.

Snoddas och Pebbles? Vad är historien bakom dem?

Snoddas kommer ifrån att han jämt snor och bökar omkring, aldrig stilla, inte ens inne i magen ;)
Pebbles sa min pappa till Oscar en gång, sen dess sitter det i att jag säger det med. Det är lite av far mins grej, han säger Pebbles till alla små bebisar.
Lite knasigt egentligen, Pebbles är ju en tjejbebis i familjen Flinta :D

ha ha ha usch säg inte så... Vi ska till öppnis nu. Vi har hittills klarat oss från magsjuka, vågar knappt skriva detta men varken jag eller sambon har haft magsjuka på typ 8 år!

Om inte ÖF är ett alternativ så kanske nestlés spagetti och biff är ett ;) Isabella fick det igår när vi har hos svärföräldrarna och idag kom det ut likadant som det kom in igår :D :o

Annars brukar ju majs komma ut likadant som det kom in. Brukar säga att jag byter majsblöja. :D

Nu har det iallfall kommit en stenhård klotrund kotte på nästan 5 cm i diameter. Stackars barn... :( Får väl hoppas att resten är hyfsat mjukt tack vare laktulosen. Jäkla unge att vägra dricka! Törs inte ens tänka på hur det ska bli när vi åker på semester.

Vi åker precis efter påsk och kommer hem två veckor senare. Kom på igår att det ju är de två veckor som björkarna och alla andra träd och buskar slår ut. Lite synd att missa det, älskar när det blir grönare och grönare för varje dag och vintern och kylan är ett minne blott.

Här har vi fått ett nytt fritidsintresse. :idea: Ställa sig upp, sätta sig ner, ställa sig upp, sätta sig ner osv osv osv. Att han inte får mjölksyra! :eek:

Har du provat att ge dircka med frukt i? Jag har spätt ut mangopure och det dricker Ebba gärna... Även om jag mixar päron o så men då behöver det silas innan för att inte fastna i hålet i flaskan...

Macken- Ring o kolla med grävfirman. De gräver ju utomhus nu med... Förstår att det är tungt alltihop...

Vill helst av allt inte vänja honom vid att dricka sött. Bvc-sköterskan tyckte inte heller att det var någon bra idé. Hur mycket puré tar du till hur mycket vatten? Kan vara värt att prova tillfälligt iallafall.

Jag vet inte vad som hände, hennes mage tyckte tydligen att maten var dålig och inte värd att tas upp ;)

Ta med ersättning åt honom som ni kan blanda om han dricker det. Vätska som vätska egentligen. Fungerade det bra med den där juicen/saften du gav honom?

Det slog mig efter att jag skrivit förra inlägget att vi ju faktiskt har en råsaftcentrifug till matberedaren! :idea: så jag tog fram den och gjorde både morotsjuice och äppeljuice. Morotsjuicen drack han av, men det var inga mängder. När han fick smaka äppeljuicen så hade han fått nog av drickande.

Men jäklar vad söt äppeljuicen blev!!! Får nog blanda granny smith med royal gala och inte bara ta r g som jag gjorde nu.

Nu har han hittat napparna förresten! Han var för ovanlighetens skull inte trött igår när han skulle lägga sig och höll på och vände och vred på sig och drog ut nappen. Jag hade fullt sjå med att hålla honom i ryggläge och stoppa in nappen igen. Men en gång drog han ut nappen, snurrade runt och greppade en ny napp som han stoppade in i munnen innan jag ens hann blinka. :rofl:

Kl

Tur man inte är vidare äckelmagad :D Här sitter jag och äter lite frukost och läser igen det som skrivits sen igår kväll och alla dessa bajs-inlägg, hahahaha ;)

Nej men det är inte roligt när de är sådär hårda i magen, stackars småttingarna! Har inget vidare tips att delge. Och även om man kanske inte vill blanda in sött i dricka (tro mig, det vill verkligen inte jag heller) så är det kanske bättre och göra det under en kort tid så att han dricker iaf. Fast visst sedan är det kanske svårt att ta bort det..

Haha ja royal gala är ju väldigt sött, det köpte jag när jag skulle göra kräm åt Isabella men då ville jag ju ha den söt :D

Vad kul att han har hittat napparna, lilla virvelvinden breedvid mig här har börjat att tappa bort sina. Vet inte vad hon håller på med men rätt nöjd ändå :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar