Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag jobbar hektiskt för att vis ska minska möbelmängden här hemma. Det gör att det inte ser lika stökigt ut om det ligger leksaker här och där. Samt att barnen får lite bättre lekutrymme.

Så jag är lite kluven. Å ena sidan så tycker jag inte att ni skall ställa in mer möbler i rummet samtidigt som jag tycker om tanken med en soffgrupp där det inte finns någon TV.

Detta sa ju ingenting inser jag…

Jag tog bilder nu på tv-rummet men faktiskt, mitt hem ska upplevas inte ses på bild. Såg ju inte klokt ut på bild :o men väldigt mysigt när man sitter här i soffan med levande ljus.
Så det blev ingen bildvisning.

Sitter och har tråkigt. Gubbarna har hämtat hem kalvar i dag. Nu sitter de i bastun och ölar... S verkar vara magsjuk. Kom på att hon som satt brevid mig berättade för sin kompis att hon varit magsjuk. S har varit väldigt lös i magen och jag har bytt flera än normalt. Hon har dock inte kräkts i alla fall. Hon har till och med gått och lagt sig.

:( Varför går man till öppna förskolan ifall man har varit sjuk???? Snacka om att sprida runt skiten :( Hon är inne på 3 dagen med dålig mage. Men hon äter och dricker bra i alla fall. Eller åter inte riktigt lika mycket som vanligt, men hon dricker gärna välling nu!

Ush. Liten får krya på sig.

Ja, det är för mig en gåta varför man drar dit sjuka ungar. Förra gången vi var där så var det en unge som gick runt och snorade, hostade och nös. Det var sannolikt på öppna förskolan som T blev smittad av magsjukan också.

Usch jag fattar inte vad folk tänker, var ju troligen samma när vi blev magsjuka här...
Var på ÖF på måndagen, tisdagkväll blir M jättedålig och på onsdagen var det min + sambons tur, som tur var så gick det över ganska snabbt.
kom senare på att jag hört en annan mamma prata om att hennes unge kräkts endel...
Denna mamma har även uttryckligen sagt att hon går dit för sin skull... Vi går dit för Ms skull vi :)

oj, hoppas att du inte slog dig ;)
Kan du inte slänga in en bild på pållen. Vi snackar ju ändå om allt, så varför inte visa pållen också?

Svartfot: Jag har öppnat konto till mina skruttar dit de som önskar får sätta in pengar. Kontot får barnen tillgång till när de blir 18. I andra fall så hade jag önskat ytterkläder i dubbla uppsättningar inför kommande dagisperiod. Gåbil som låter och blinkar? Smycken? Böcker?

Cyllene: Ditt stall är ju bara så fint! Får se hur pass nära det jag kommer när jag väl kör igång, haha. Ang stoet, så är det ju bra att hon kniper, för nu är det ju verkligen kallt. Brr. Förresten, vet du vilka klasser Monte skall starta i göteborg?

hahahaha, det låter ju som om du varit hemma hos mig och tagit bilder? Detta hem passar sig inte på bild direkt.. Ja, det skulle vara köket då ;)

Kl

JAG HAR RAMLAT AV IDAG! 3 år sedan sist, sånär som på någon vecka. Och ett riktigt skolboksexempel var det: Herr Alltid Explosiv var i sitt esse efter att fått stå mycket under kalla veckan som gått, började slappna av mot slutet av passet och så även jag, tar en sista galopp och han kör en femöresvändning för någon osynlig fara. Ja ja, man ska väl påminnas då och då ;)

Gullefjunet H har kommit på att han kan sätta sig själv. I övrigt är det hårdfokus på att (försöka) ställa sig mot saker.

Hoppas det gick bra?! Tror det är den Norrländska kalla vårluften som gör hästarna ystra. Har ramlat av min häst fler ggr nu senaste veckorna än vad jag gjort på 9 år :D :rofl: idag klarade jag mig iaf trots barbackaritt och en häst som stått i 5 dagar!

Theo är lite seg men idag kom han på hur man sätter upp från ryggläge, bättre sent än aldrig :idea:

Åh ditt kök *dreggel-varning* det är ju bara så snyggt :love:
Vet inte vad som hände med bilder, provade dessutom att ta dem med natt-läge men nej, mitt hem ska ses IRL inte på bild. Fast jag hade tänkt att blogga om köksrenoveringen sen så då lär det ju bli bilder ;)

oh, tack :o

ja, jag är ju såå nöjd med köket. Väntar bara på att resten av huset skall se lika snyggt ut :angel:

Haha, nä skämt å sido. Köket är ju det första som vi gör om i detta hus, och det är ju inte helt klart än, jag väntar ju på att hitta min vedspis.. Vill ha en Husqvarna 627 eller 727, kan iofs även tänka mig något liknande, men den skall gå att elda i. Sen är det klart.

På måndag kommer nog äntligen mina wallies till stora sonens rum, å när de är på plats så blir det väl nått foto på hans rum också!! Lillemans rum är näst på tur, men det hinner vi inte med innan 1-års dagen tyvärr :crazy:

Som du fått svar innan, förprövning behövs inte. Vad gäller stallet så gjorde vi så här:

-Murade ytterväggar. Jag ville ha murat, enkelt att hålla rent, underhållsfritt och snyggt.

-Mellanväggar och fronter köpte jag från ett företag. Besökte flera men gillade dessa bäst. (Ribbox förövrigt).

- Virket till boxarna köpte jag dock från lokala sågen, där sparade jag mkt pengar.

Hade jag bara byggt två boxar idag så hade jag murat dem helt. Eller kanske inte dörren, men resten. ;) Det är såååå enkelt när vi ska sommarstäda. Jag har ju stallet vitt och det är bara dra över ett varv med rollern. Gjorde hela mitt stall på en kväll själv. Det du kanske får lägga i ökad kostnad sparar du garanterat i underhåll! Trät har de gnagt på, sparkat på med brodd plus att det slits av gödsel. Jag vill att mitt stall ska se nytt ut länge och tack vara de murade väggarna kommer det väl göra det ett tag till.

ostergarden

Lite så känner jag med murat; underhållsfritt (någorlunda iaf.) och snyggt. Men jag vet inte alls vad det kan kosta i pris. Jag ska ju ha till mina två boxar och jag vill inte ha galler mellan boxarna. Pappa är svetsare och jag är ju fortfarande lite inne på sådana boxdörrar som Immer (var det va?) har i sitt stall, kanske kan pappa svetsa? :idea:

Blir det inte murade så får jag kanske köpa inredning. Då tänkt som du gjort, köpt stommen (vad nu det kan kosta per box) och köpt virke vid sidan om =) Annars är ju en möjlighet så länge att bygga boxar själv från grunden, inte det snyggaste men ändå helt okej och funkar några år, förhoppningsvis då tills jag har pluggat klart och ekonomin ser lite bättre ut ;)

Då behövs alltså inte förprövning, check. :D
Och så var det det där med gödselplatta. Nu vill jag inte att någon missuppfattar mig, för gödselplatta vill jag ha, känns alltid bäst givetvis. Har dock hört att har man som mest två hästar så krävs inte platta. Vet inte var jag hört det och om det gäller i alla kommuner, någon som har koll på det? Gjuta platta kommer jag göra oavsett, men då hade det kanske kunnat vänta något år eller så, blir mycket nog som det är i sommar med boxar, jobb och annat.

Innan jag ens reflekterade över detaljer och annat på bilderna (som för övrigt är jättefina, härligt hus ni ser ut att ha!!) så tänkte jag direkt matrumsbord i mitten med en maskros-lampa från IKEA över - men sedan tittade jag på bilderna och ni har ju redan en sådan lampa över platsen där matbordet stod tidigare, om jag inte är helt fel på det? :D
Men jag blev ändå lite osäker på lampan, eller så är det ert hus som är ruskigt stort, hahahaha.. Är inte lampan större än så? Har för mig att den är skitstor, eller den finns i flera storlekar?

kl

När "lämnade" ni era barn till eran sambo för första gången typ under en längre tid för att istället få ersättning/utpumpad mjölk av er sambo. Tiden 2-4 timmar kanske? Och vad gjorde ni?

Första gången var väl direkt efter kejsarsnitt, då fick han vara själv med min man i 5 timmar medan jag var på uppvak.

Men annars var det väl, hmm minns inte, när han var två och eller tre månader. Då red jag 3-4 timmar i stöten ett par gånger i veckan. A brukade klara sig utan mat eller få ersättning. Han var iofs inte jätteglad när han var hungrig sista minutrarna innan jag kom tillbaka.

Jag red på helgerna också men då följde mamma med och vaktade just bara under ridpasset.

Eller vänta, första gången var nog när han var två veckor gammal, 1,5 timme, jag var tvungen att åka och byta däck på bilen, den var olaglig med dubbdäck i maj.

Jag tror inte det är dyrare att mura upp det...

Hoppas hoppas hoppas du har rätt, för det är så jag vill ha det helst!!
Ja du borde ju ha koll på det, var har ni handlat ifrån förresten, för du har ju lite koll på priser väl? ;) Kan ta det i PM eller FB istället om du inte vill skriva här :)

Tack för alla fina kommentarer om vårt vardagsrum! Det är ju jättestort, 48 kvm, men på originalritningen är det ett sovrum där sofforna står nu. Men när vi byggde huset för 4 år sedan hade vi inget behov av 4 sovrum. Maskroslampan finns i två storlekar, vi har den lilla. :)

Nu är tv:n flyttad och vi har provmysit tv-hörnan. Måste säga att det kändes lite konstigt att sitta upptryckt längs husgavelns yttervägg när vi har ett helt hus att vara i. Och Vilgot som låg och sov i andra änden av huset. Det kanske är en vanesak, tycker ändå att den här möbleringen känns mysigare.

Måste sova nu, klockan är myyycket! Hade förresten en liten kille som satt upp i sängen och snackade för sig själv kl 2 inatt! :eek: Han var inte ledsen eller arg eller nånting, utan hade bara jättesvårt för att somna om. Tog nog 1,5 h innan han gjorde det, så vi är lite trötta idag. Hoppas bara att han inte ärvt farmors vidskepliga sida :eek:, det var ju fullmåne.

Har du sett boxarna i Tobbe Larssons stall (Ponnyakuten) De verkar vara typ så som du beskriver. Jag tycker iaf att det är superfint! :)

Har du sett boxarna i Tobbe Larssons stall (Ponnyakuten) De verkar vara typ så som du beskriver. Jag tycker iaf att det är superfint! :)

Jag kan inte komma på hur hans stall ser ut, trots att jag sett ponnyakuten så många gånger :o, jag skäms över det faktiskt för ett så fint stall borde ju folk som jag lägga märke till (jag har ju hört att det ska vara himla fint!). Någon som har bild på hur det ser ut? Nu blev jag ju nyfiken!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar