Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Det behöver du absolut inte ha! :idea: Men det kommer säkert att kännas konstigt, men du vänjer dig. Klart sambon tar hand om barnet lika bra! :laugh:

kan inte svara så mycket nu pg bebis, men shit vad avis jag är på ytorna!!!! skulle kunna göra vad som helst för så stort vardagsrum

Åhär lite snabbt tycker jag du ska ha ny klädsel till sofforna svarta vita eller röda! Så det passar ihop med det gråa och svarta mer! Ser nog bättre ut mot väggen vid bokhyllan sen när du flyttar tvn för nu såg det jätte tomt ut. Men annars så bor du jätte fint! Hela ditt v-rum är som hela våran lägenhet så jag är också väldigt avis på ytorna!

Planen är att byta ut soffan mot en mörkgrå divansoffa. Den planen har vi haft i flera år, men nu blev det en Thailandsresa istället för soffa. :angel: Har funderat på ny klädsel bara, men det kostar nästan lika mycket som att köpa en ny så det var uteslutet.

Jag vill me dha så stort vardagsrum- men jag förstår samtidigt ditt problem.. Vad gör man med all yta i mitten....

Vad är det på andra sidan kaminen?

Det är någon meter vägg, sen är det bara hål ut till hallen, som du ser en del av på andra bilden.

Då roade vi oss med samma sak i går...

vi hade minus 29 grader i morse.

S är i någon grinig fas. Sur och tvär hela tiden typ.

Hmmm tänkte om man kunde palcera en läshörna eller så där... Fast det ser inte så tomt ut där iofs...
Den långa väggen med bokhyllan blir ju faktiskt lite tom...

Men det var superfint att ha matbordet vid fönstret så jag förstår ditt byte :)

Direkt på sjukhuset. Hon fick sond... Jag träffade henne första fången efter ca 7-8h. Sen så fick personalen ta hand om henne de tre första nätterna eftersom hon låg på intensiven.
Sen lämnade jag hänner för en tjejträff hos grannen när S var tre veckor ca. Men då hade hon fortfarande sonden och pappan kunde ge två mål (hon fick på exakta klockslag då)

Samtidigt är det väldigt mysigt att ha sofforna där också. Men då blev det att vi i princip aldrig använde matssalsbordet eftersom det var så mörkt i det hörnet.

Ska äta nu, sen ska vi åka iväg en sväng, men kom med förslag så ska jag avslöja min plan senare idag!

Alltså det kan säkert se förjävligt ut men matsalsbord mitt i rummet med shysst lampa över, sofforna där ni har dem nu. Vid fönster och alltandörr två fåtöljer riktade mot matsalsmöbeln med ett sidobord mellan fåtöljerna.

Fast jag är långt ifrån duktig på inredning, har fullt sjå med mitt egna hem ;)

Innan det tio första föräldradagarna var slut. Jag träffade läkaren och köpte en trikåsjal.

Jag är heeelt inne på Michaellans linje.

Ställ matbord mitt i rummet med lamapa över, ni har ju ett lamputtag där såg jag.
Soffgruppen kvar där ni har dem nu, som tv-hörna.
Sen införskaffar ni en hästskoformad jättemysig soffa som ni ställer vid fönstren/altandörren. Som softhörna/läshörna, där ni inte ser på tv alls.

Fortfarande, jag är såå avis på dina ytor, visst jag förstår att du kan tycka att det är för mycket, svårt att inreda. Men någon gång skall jag lägga upp en bild på hur mitt stackars vardagsrum ser ut, det är så feldimensionerat att det är löjligt. Jag bor i ett hus på 180 kvm, och får inte plats med nått!! Det är långsmalt :(

Kl

JAG HAR RAMLAT AV IDAG! 3 år sedan sist, sånär som på någon vecka. Och ett riktigt skolboksexempel var det: Herr Alltid Explosiv var i sitt esse efter att fått stå mycket under kalla veckan som gått, började slappna av mot slutet av passet och så även jag, tar en sista galopp och han kör en femöresvändning för någon osynlig fara. Ja ja, man ska väl påminnas då och då ;)

Gullefjunet H har kommit på att han kan sätta sig själv. I övrigt är det hårdfokus på att (försöka) ställa sig mot saker.

kl
Omgivningen har börjat fråga vad T vill ha i ettårspresent och jag behöver tips och idéer. Hennes ett års kalas blir ju lite istället för dop. Så kom gärna med förslag på presenter för framtiden.

Jag kan inte komma på så mycket som vi direkt behöver. Hon behöver lite vettiga ytterkläder till våren då vi inte kommer att kunna hålla kvar henne i vagnen länge till. Men 99% av våra vänner är barnlösa. Vet hur svårt det var att köpa till barn innan man fick egna. Så jag vill ha lite enkla förslag. Funderade på att öppna ett konto så får de som vill sätta in en peng till körkortet. Men det känns lite skumt.

Nu kommer jag med lite nattliga funderingar...
Funderar på det här med att bygga stall, fixa boxar, bestämmelser, förprövningar etc. vem ska man ta kontakt med? Krävs en förprövning när man har två hästar (kommer bara sätta upp två boxar i vilket fall, vill inte att eventuella "kompisar" eller släktingar ska komma och fråga om stallplats :grin:)?

Och vad kommer allt kosta??? Kostnader är väl relativt; maskiner har vi fri tillgång till (svärfar jobbar med maskinuthyrning), jobbet ska vi försöka göra så mycket som möjligt själva och sådär. Men material etc. Ska vi försöka få tag i virke och bygga boxar själva? Mura boxar? Köpa stallinredning är väl klart dyrast, om vi inte hittar begagnad, vilket jag inte gjort hittills i närheten.

Sådär ja, rörigt och snabbt ihopskrivet, gäller att skriva ner det som finna i tankarna innan man tappar det :D Kram på er och godnatt!

Som du fått svar innan, förprövning behövs inte. Vad gäller stallet så gjorde vi så här:

-Murade ytterväggar. Jag ville ha murat, enkelt att hålla rent, underhållsfritt och snyggt.

-Mellanväggar och fronter köpte jag från ett företag. Besökte flera men gillade dessa bäst. (Ribbox förövrigt).

- Virket till boxarna köpte jag dock från lokala sågen, där sparade jag mkt pengar.

Hade jag bara byggt två boxar idag så hade jag murat dem helt. Eller kanske inte dörren, men resten. ;) Det är såååå enkelt när vi ska sommarstäda. Jag har ju stallet vitt och det är bara dra över ett varv med rollern. Gjorde hela mitt stall på en kväll själv. Det du kanske får lägga i ökad kostnad sparar du garanterat i underhåll! Trät har de gnagt på, sparkat på med brodd plus att det slits av gödsel. Jag vill att mitt stall ska se nytt ut länge och tack vara de murade väggarna kommer det väl göra det ett tag till.

ostergarden

Här går jag och väntar på föl för fulla muggar. Trodde stenhårt på helgen men vi hade minus 19 inatt så icke. Hon har sprängfyllt juver men klargul mjölk. Skulle vara skönt att slippa vaka/vänta men nu får hon allt knipa tills det blivit lite varmare igen.

Ture kör annars mest rally. Kryper som en torped och jag försöker jaga. Går hyffsat på foten nu men får eg inte gå utan kryckor. Det är dock svårt då jag tappar bort dem hela tiden.

Var på babysim igår och han ligger lite efter och var lite försiktig, men vi tog det som en mysstund.

Jag ligger lite lågt, hinner inte på långa vägar hänga med er när ni skriver på dagarna...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2