Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Känner igen mig i det du skriver, jag brukar också tro att mina djur är odödliga och sedan blir det som idag. Någon får ta bort sitt djur och man kommer på att det kommer ske för en själv också.
Min häst är verkligen det djur som känns tyngst, jag hoppas på naturlig död utan smärta, utan rädsla och bara för henne att försvinna in i dimman. Nu gråter jag :cry:

Vi har inte haft några sånna problem, däremot har vi haft problem från hennes misslyckade kastrering, men efter att vi gjorde om den för ett år sen så har hon inte haft några problem. Peppar peppar.

Var tvungen att gå och krama om båda mina fina hundar efter att ha läst allt ni skrivit om. Jag har aldrig varit tvungen att fatta det beslutet, att ta bort ett husdjur, och jag fasar verkligen för det. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan mina hundar. :cry:

och jag sitter här o storbölar nu... Blir så rörd över era berättelser om djur som fått vandra vidare. Det märks hur mycket ni älskar era djur. Och det är just det som gör mig så rörd, det är hemskt att man måste ta bort sina djur men så är ju livet även om det är lika jävligt varje gång. Men folk verkligen älskar och tar hand om sina djur gör mig så otroligt glad och rörd på samma gång. Speciellt när det finns så många som inte är snälla mot sina djur, tänker fortf på den stackars hunden i bilen igår.

Jag ska maila henne imorgon. Påminn mig om du inte hör något, jag är lite glömsk... :o

När åkte kvinnan sen med sin hund? Fick den sitta länge efter sista gången du skrev?

..och jag hade Rottis till idag.. Inga sådana problem dock. Dobbisen har däremot lite problem med varbölder under huden då och då, oftast på haserna. Det (åkomman alltså) har något fancy namn som jag inte minns.

Angående att inte kunna ta in det så är det lite det jag rider på ;) Inbillar mig lite halvt att snälla veterinären på ATG stal min änglahäst, och reparerade henne så hon lever ett gott liv fortfarande. *skämt åsido*

Går runt med en blandning av förnekelse och tillbakahållen panikångest för närvarande och ångrar mig. Vill inte! Borde aldrig ha gjort det! Hon kan inte vara borta för alltid!

lskade_132943645.jpg

Stackars hästarna får stå idag också. Jag hoppas att de är förstående att jag inte orkar motionera dem ikväll heller, fast jag tror inte det. Särskilt den bruna drasuten är inte direkt känd för sin empati :cool:

den satt där till ca halv sju. Gick på vakt vid fönstret för att hejda henne. Sen var jag tvungen att byta på iggy och när jag kom tillbaka till fönstret ser jag hur hon hoppat in i bilen. Jag hängde ut genom rutan och skrek på henne men hon hörde inte och körde iväg. Jäkla människa!

*kl*

När vi lix är inne på det ofrånkomliga så kan jag ju bara skriva att jag klara inte av när man avlivar djur. Har vart med när man avlivat en del kossor och får och det är hemskt nog. Vill inte ens tänka tanken på att det en dag kommer vara min häst det gäller. Blä fy. Nu när han var halt sist så var jag inställd på att åka ner på ATG och låta dom fixa det när jag åkt hem. Vill inte ha en plats på gården där jag vet att min häst dog. Min häst gillar konstigt nog att vara på ATG kliniken.

En kompis som tog bort sin gamla vän för några månader sedan fick leda hästen till platsen h*n skulle begravas, gav h*n hö, sa hejdå sen gick hon hem. Killen som avlivade hästen ringde senare och sa att allt gått bra och väldigt snabbt.

Nä på tal om nåt annat. Har vart på hovvårdskurs ikväll. Verkade och skodde en bakhov, är helt sladdrig och slut i armarna och benen nu, efter EN hov, men jag vill nog fortfarande bli hovslagare :D

Ja låt oss höra!!! Eller tänkte du hålla ss på halster hela natten?????? :)

Men kom igen nu! Jag ligger i sängen och ska sova! Kläm fram det, jag är trött! :p

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar