Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

De visade en bild på en nappformad tandrad på tandinformationen jag och Vilgot var på. Efter det undrar jag om Ove i Solsidan har använt napp för länge? :D

Stackars dig som fick nappen utryckt...

Bara för det var jag tvungen att googla.... Vi har inte fått se bilder på hur det kan se ut.

S använder inte napp. Hon har inte ens tummen! :)

KL

Få jag avreagera mig på mitt jobb? Gör det oavsett...

Jag skulle sätta betyg på en klass i våras och efterlyste tidigt deras resultat fr vikarien som hade dem hela tiden jag var sjukskriven då jag ville göra det innan jag födde. Sen fick jag Ture och glömde bort det.

I höstas kom jag på det och bad om att få deras prov som vikarien rättat så kunde jag använda dem och göra klart det. Får hem proven och de är inte helt rättade och en del saknas. Skickar tillbaks dem och meddelar alla inblandade problemet.

Nu har den chefen slutat och igår fick jag ett mail där de "upptäckt" att klassen inte fått betyg. Jag svara att jag inte kan sätta betyg för att underlag från hälften av kursen saknas, när jag får det kan jag sammanställa och fixa det.

Får till svar "vad bra, jag tolkar det som att du rapporterar betygen till kontoret".

:eek: Det var väl inte riktigt vad jag skrev?

Det jobbiga är att eleverna blir lidande, de ska ta studenten i vår och har inte fått betyg i en kurs de gick förra året. Men jag kan inget göra. Hade jag inte haft Ture kunde jag tagit två dagar och satt mig och rättat om alla 30 uppsatser, 30 läsförståelse, 30 hörförståelse och räknat ihop allt. Men det går inte nu. Så enkelt är det. Någon annan måste göra det, förslagsvis den som fick betalt för att göra det när jag var sjukskriven...

Jag som varit riktigt sugen att börja jobba nu vecka 9 tappade direkt lusten igen.

Att det ska vara så svårt!!

JAg får inte in vagnen på det hållet heller... Men men. nu har jag köpt en som går in- nu SKA jag vara nöjd med den ;)

Michellan- ska jag få i min dotter mat så gäller det i bitar. Helst ska hon äta själv med. Då blir det utan sås ;) Hon äter inget i pureform mer än frukt- och då bara 4-5 tsk...
Men visst. Hon äter samma mat som mig och hon tycker det är jättekul och man roar henne i en timme om det behövs ;)

Modett! Jag tänker på dig... Kram

Vilken jäkla tur att det inte var mig hon hade styckat! Då hade nog Vilgot blivit lite ledsen. :p

Skickar en tröstkram.

Sitter lite i samma sits, att behöva ta bort djur. Men jag skjuter på det. Vi har en katt som är ganska pigg (13 år) men hon har haft problem med njurarna länge och nu har hon fått problem med tänderna, vet inte vad det heter men vanligt bland katter. Mannen vill att jag ringer våran veterinär så han får komma och ta bort katten. Jag tycker det är så jobbigt att ringa detta samtal. Eftersom katten fortfarande är hyfsat pigg. Jag vet att det är dax inom sinom tid. Logiskt så är det självklart att hon ska få sluta innan hon blir för dålig men ego som man är suger man ut en vecka till och en till och en till,

Sen har vi en hund med cancer i lymfkörtlarna. Hon kissar och bajsar inne oavsett om man varit ute precis eller inte. Hon är oxå 13 år och veterinären har sagt att så länge hon är pigg och så kan hon få vara kvar. Problemet är att hon är pigg och så. Men de andra två hundarna kan ibland trycka ner henne rejält och jag ser att hon har inte samma ork att bråka tillbaka.
Denna hund är min lilla skugga och hon ligger brevid mig på nätterna och lyder mig. Medans husse "hatar henne" och har velat ta bort henne i många år eftesom hon är lite lömsk och hugger efter honom.

Suck inom snar framtid så är det dax för bägge. Men att det ska vara så jobbigt att ta beslutet. Speciellt när det inte är "uppenbart" att det är dax.

Kramar. Fy vad hemskt det är.

Varje morgon vi tar kisses blodsocker så hoppas jag att det ska ha gått ner. Men icke. Det är högre nu med insulin än det var på tabletter. Jag försöker sätta upp riktpunkter för när det inte blir rättvist mot honom längre. Men så fort jag närmar mig så flyttar jag dem. Är rädd för att jag kommer ha dragit det här alldeles för långt innan jag klarar att ta beslutet.

Tar det aldrig slut med tragiska djurhistorier...? :eek: Lider verkligen med er allihopa! Är det FORL katten har? Det hade min Siri och fick ta bort tre huggtänder.

Det är så fruktansvärt svårt när man på egen hand måste avgöra när det är dags. :crazy: Då är det nästan lättare när djuret blir akut sjukt eller är med om en olycka så det inte finns något val så att säga. Det är ju naturligtvis också hemskt, men just valet blir ju lättare att ta.

kl
Vi klättrar på varandra här hemma och det har börjat märkas på humöret.

Målarna är och renoverar matrummet. Så alla möbler därifrån är inställda och ockuperar det kombinerade dator / lekrummet och en del i vardagsrummet. Ena väggen i vardagsrummet har fått tömmas för att skära bort alla tapeter och lufta ur vattenskadan (kommer ta ett par månader). På kvarvarande kvadrat samsas jag och mina skolböcker, T och hennes leksaker, maken och katterna.

Tar det aldrig slut med tragiska djurhistorier...? :eek: Lider verkligen med er allihopa! Är det FORL katten har? Det hade min Siri och fick ta bort tre huggtänder.

Ja precis så heter den!

Tråkigt när man har gamla djur. Vi var inne för något år sedan och fixade i munnen på henne och då sa veterinären att det är munnen som kommer bli hennes stora problem...

Jag har kommit så långt i processen "ta bort djur" till att vi inte köper storpack med kattmat utan en liten förpackning eftersom jag ska ringa det där samtalet när som helst... Men nu har det nog gått 4 veckor... Och några småpaket med mat :crazy: Det passar lixom aldrig bra... JAg vill att min man är den som ska vara med när hon tas bort, jag är för blödig. Sen är det alltid något som händer och då kan jag skjuta upp det ett tag till. Veterinären kan bara komma hem till oss på kvällar eller helgen, vill inte åka iväg med henne eftersom hon blir så stressad då.

Usch och fy... Jag minns så väl när jag fick brevet från Agria där det stod att de godkänt min hästs utdömning och att han skulle avlivas så snart som möjligt. Det tog många dagar innan jag väl ringde och sen när jag äntligen gjorde det så skulle jag välja dag och tid också! :crazy:

Oftast är det mer plågsamt att dra ut på det, eftersom det brukar kännas lättare på något vis när det är över. Då är den där ångesten borta, kvar är "bara" sorgen.

kl

Vad tråkig stämning det blev nu.

Jag var på öppna förskolan för första gången i dag! Det var faktiskt ok men en det konstiga typer där... Får ta mig i kragen och åka dit lite oftare så S får träffa andra barn och inte bara sina föräldrar.
Så nu har jag en övertrött tjej som ligger och skriker i vagnen och vill inte somna, hon har bara slumrat en stund i bilen i dag. Så jag hoppas hon somnar snart, för hon är SÅÅÅÅÅ trött.

kl

Vad tråkig stämning det blev nu.

.

Ja sjuka djur är ju inte så roligt men det är ju så livet är, vi föds och vi dör.

Jag har aldrig varit på öppna förskolan med fnulan, vet inte ens vart det ligger :o märker på Isabella de gånger vi träffar barn att hon är inte ett speciellt intresserad av andra barn, är det normalt?

Och jag har varit ute i "stallet" igen och röjt lite. Sopat så jag har damm ända in i öronen :crazy: Och funderat och funderat över planlösning och om jag kan ha murade väggar och golvet osv osv...
Men det blir kul att sätta igång. Ska bara bestämma mej om allt...

Åååh, dessa hemska samtal.. Jag håller med Oregano - det blir bara jobbigt att dra ut på det, men man vill ju så gärna få bara lite mera tid tillsammans :(

Det är definitivt enklare när det är uppenbart att det inte går längre. Ett brutet ben är bra, då är det som solklart. Nu var det med nöd och näppe det funkade här, och jag ville verkligen inte att det skulle gå över gränsen så att hon behövde lida :( Men nog kommer det alltid finnas kvar en liten envis "tänk om..". Fastän maken fick bära in henne till Vet..

Nu kommer ni att mörda mig :o men jag torkar inte och tvättar inte vid kissblöjor alls. Han har jättelen hud, helt hudfärgad på hela rumpan och i alla veck, inte ett spår av rött och jag vill inte gnida o fukta ned för ofta. Andra blöjor tvättas han såklart ordentligt efter, men det är bara en/ett par om dagen.

äh, det gör inte jag heller vid kissblöja :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar