Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Åh, jag skickar jättegärna tagel. Har massor :) PM:a adress bara så fixar jag det!

Jag älskade mina nappar, hade säkert världens öppnaste bett som liten men idag syns inte mitt nappanvändande mer än tandbågen i överkäken är omega-formad ;)
När jag började på dagis som 3-åring fick jag inte ha napp dagtid (tror vi gick 8-16 jag och brorsan) men så fort vi lämnade dagis hade jag nappen i och när jag kom till dagis på morgonen slet personalen ur min napp :cry:

Åhhh din stackare... ha en liten extra kestund med henne nu då. Hoppas allt blir så bra "som det ska"...
Tänker på er...

Jag har nog ingen svans jag- men om du behöver man till manen så får min 2åring ställa upp...

Usch, nu kom det en tår hos mej oxå... :cry: Inge kul alls!!! Man får försöka tänka att de inte behöver lida mer iaf.

Jag älskade mina nappar, hade säkert världens öppnaste bett som liten men idag syns inte mitt nappanvändande mer än tandbågen i överkäken är omega-formad ;)
När jag började på dagis som 3-åring fick jag inte ha napp dagtid (tror vi gick 8-16 jag och brorsan) men så fort vi lämnade dagis hade jag nappen i och när jag kom till dagis på morgonen slet personalen ur min napp :cry:
De visade en bild på en nappformad tandrad på tandinformationen jag och Vilgot var på. Efter det undrar jag om Ove i Solsidan har använt napp för länge? :D

Stackars dig som fick nappen utryckt...

Hårtork med "kalluft" (dvs där man kan stänga av värmen så att den bara blåser rumsvarma luften mot baken) så att han blir helt torr, sedan kräm.

Varje gång A har blivit röd i rumpan har vi torkat med hårtork tills det blivit torrt, när han varit röd kan det ta riktigt lång tid innan huden är len att ta på och inte klibbfuktig. Sedan brukar det gå som en dans att få bort, fortsätter torka tills han är helt hudfärgad överallt. (att torka med hårtork om han inte är röd kan gå på sekunder så det är verkligen rejält med fukt när han är röd).

Nu har vi inte haft problem på 3 månader iofs, men det har verkligen fungerat.

Dessutom har jag inte ens alltid salva på om det är rött heller, för att inte stänga in fukt tänkte jag, det brukar räcka med att blåsa torrt ett blöjbyte eller två, sedan salva (men såklart salva innan natten och i veck om det är rött, men vi har inte använt ngn salva på flera veckor heller vad jag vet), sedan är allt rött borta.

Senast ändrad:

Nu kommer ni att mörda mig :o men jag torkar inte och tvättar inte vid kissblöjor alls. Han har jättelen hud, helt hudfärgad på hela rumpan och i alla veck, inte ett spår av rött och jag vill inte gnida o fukta ned för ofta. Andra blöjor tvättas han såklart ordentligt efter, men det är bara en/ett par om dagen.

Vi tvättar också väldigt sällan vid kissblöja. Ture var röd i rumpan när han var tre veckor och sen aldrig mer. Efter badet kan han bli lite röd i vecken vid låren pga kloret och då smörjer jag med bepanthen, inotyolen är för fet där.

Vid bajs torkar jag med papper och sen en gång med en våt tvättlapp.

Vi har så himla varmt hemma så Ture är naken jättemycket. Säkert ett par timmar om dagen. Vi har golvvärme så det är skönt för honom. Kan vara därför vi har så lite rump-problem?

Vi har kallt hemma och alltid kläder. Men för stora bodies som aldrig sitter åt runt rumpan. När bodyn sitter åt där så blir han röd snabbt.

Det kan vara olika känslig hud på olika barn också.

Nu kommer ni att mörda mig :o men jag torkar inte och tvättar inte vid kissblöjor alls. Han har jättelen hud, helt hudfärgad på hela rumpan och i alla veck, inte ett spår av rött och jag vill inte gnida o fukta ned för ofta. Andra blöjor tvättas han såklart ordentligt efter, men det är bara en/ett par om dagen.

Inte jag heller...

Hårtork ;)

(Vi måste lufta i 30-40 minuter för att få det så torrt som med hårtork)

Var tvungen att googla på Dorsin, han har ett ganska klassiskt öppetbett men det kan ju faktiskt vara tumsugning också. Inte helt ovanligt att tummen sitter i munnen väldigt långt upp i åldern nattetid (omedvetet).

Vem var det mer som hade en unge som bara skrattade hela dagen igår?

Det är senaste "grejen" här också. Allt är kul! Och jag får ont i magen av att skratta åt Ture. :) Igår satt min pappa med honom på golvet och satte en tennisboll på en burk. Och tog ner den. Och satte upp den. Ture vrålade av skratt tills han kiknade, och tårarna bara rann på oss som skrattade så vi inte fick luft. :D

Tyvärr låg videokameran alldeles för långt från mig men fy vad gulligt det låter. Underbara lilla barn!!

Men jag tvättar inte alltid med vatten efter en kissblöja heller.. Är vi iväg så kan jag tom bara byta rätt av... utan att torka alls..

Det är ju skillnad när man som i Armanis fall har bajsat 5ggr på kort tid... Klart det blir slitet... Det är nog bajset som fräter extra mycket... Man vet ju själv hur de e o va dålig i magen :(
Fast vilka var det sm hade magsjuka? Hur klarade era barn sin rumpa?

Jag torkar med fuktig pappersservett eller skumtvättlapp när han bajsat, oftast inte vid vanlig kissblöja. Efter att ha torkat med vatten smörjer jag lite med Bepanthen. Är inte heller så noga med att lufta torrt, han är i princip aldrig röd i rumpan. Kan säkert delvis bero på att han bajsar hårda kottar och jag byter direkt eftersom det liksom inte går att undgå att det kommit bajs eftersom han sitter och stånkar/kämpar så. Om han mot förmodan blir lite röd smörjer jag med Inotyl.

Vem var det mer som hade en unge som bara skrattade hela dagen igår?

*räcker upp handen*

Han kiknade av skratt oavsett vad jag gjorde, väldigt tacksamt och bra för självförtroendet (världens roligaste morsa, typ)

*kl*
Tack för alla deltagande kommentarer, vi vet nog allihopa här i tråden hur jobbigt det är att säga farväl. Funderar starkt på att avveckla allt vad hästar och hundar heter, och ägna mig åt en mindre emotionell hobby fortsättningsvis. Knyppling? Makrame?

Lagom glad på maken, vi hade fått tid kl 10.30 och eftersom jag inte orkar få in henne i bilen själv måste han komma hem. Men smartskallen hade gått på (lång!)fika och lämnat mobilen på sitt kontor :grin: Dvs innan jag fick tag på honom för att meddela tiden hann det bli för sent, så bara att ringa Vet igen och få ny tid kl 14. Really det jag ville göra..

Förresten, hjälp vilket härligt hår theo har! :love: har du försökt dig på att klippa det? Selma har kvar sitt babyfjun längst ut i topparna som bara trasslar ihop sig, men hur sjutton klipper man en bebis som aldrig är stilla?

Har överlåtit klippandet till min mor och min ena moster :D Men det har gått bra. Men göra det själv är nog svårt. Man bör vara 2, en som klipper och en som distraherar!

Min unge är tyvärr ganska svårflirtad... Det är inte så ofta han skrattar högt utan det händer i princip bara på kvällen när han är övertrött. Lite synd, för det låter ju så himla härligt! :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar